15-02-2009, 18:25
|
 |
Administrator
|
|
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
|
|
Quote:
Originally Posted by Willy Bouchez
Een klein woordje uitleg is hier op zijn plaats denk ik. Ik ben tenslotte diegene die verantwoordelijk is voor de betreffende posting. In deze autosport-komkommertijden was het mijn bedoeling eens wat anders te brengen. Dingen die normaal niet of nauwelijks ter sprake komen : zoals Nascar of IRL. Dingen die niet onmiddellijk in onze kennissfeer liggen. Nu, een nickname Raceboy met het NASCAR logo als avatar... het mag mij duidelijk wezen dat deze persoon er waarschijnlijk veel meer van kent dan ikzelve.
Akkoord, ik heb enkele cijfers geplaatst en iets dat ik dacht te weten maar helaas niet dubbel heb gecontroleerd. Hiervoor neem ik graag een dikke mea culpa in ontvangst. Ik kan live geen Nascar zien en tenslotte zit ik ook niet in de States dus moet ik mijn informatie elders halen, bij derden. Blijkbaar hadden de bronnen die ik hanteerde niet de juiste informatie. Blijkbaar heb ik ook enkele vertalingen (i.v.m. de reglementen) niet goed aangebracht, hoewel ik dacht het wel correct te hebben begrepen.
Eigenlijk had het artikel eerder de bedoeling de leek warm te maken voor het Nascar kampioenschap, aan te tonen dat ook andere grote namen deelnemen, het een zeer felbestreden kampioenschap is over een groot aantal races en dat het (evenals de F1) een business is waarin vele dollars omgaan. Ik heb me zelf het pleuris gezocht achter artikels of uitleg die mij het zeer ingewikkelde kwalificatieformat konden duidelijk maken. Toen ik eindelijk een voor mij duidelijke uitleg had, wilde ik die natuurlijk ook wereldkundig maken. Met helaas blijkbaar...weer een fout er in.
Persoonlijk vind ik NASCAR ook een boeiend kampioenschap, dat zeker zijn aandacht verdient. Aandacht en coverage die wij hier in Vlaanderen amper zien. Daarom ondernam ik een bescheiden poging om mensen warm te maken met een klein beetje sfeerschepping. Maar ik moet toegeven dat het niet echt deel uitmaakt van mijn kennisgebied. Dit heeft geleid tot een aantal fouten die inderdaad er niet hadden mogen staan. Schoenmaker, blijf bij je leest is dan ook de les die ik hier kan uit trekken.
Anderszijds beantwoordt het wel een vraag voor mij. Dikwijls, als ik zulke dingen aan het samenstellen ben dan denk ik bij mezelve, "waarom die tijd hierin steken? Wie zal dit tenslotte lezen?". Welnu, bij deze weet ik dat tenminste één persoon dit leest, en dat stelt mij ergens een beetje gerust!
Wat ik u absoluut kan verzekeren is dat bij Autosport.be de zaken wel serieus worden genomen.
|
Geen probleem. Het was wel leuk om is iets te zien over NASCAR. check ook even je pm heb je een bericht gestuurd