View Single Post
Old 09-07-2009, 23:53
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by camso belgium View Post
Ik weet ook niet wat de motivatie is om met de F1 mee te doen. Porsche en Peugeot, toch 2 topmerken wat autosport in het algemeen betreft, zijn er niet bij en tot vorig jaar konden ze niet snel genoeg een verkoopsbon laten ondertekenen.
Porsche heeft vooral marge en dus winst gedraaid in de VS met de Cayenne, maar zit met de crisis aardig in de problemen - de overname van VW staat zelfs op de tocht, en PSA (dus inclusief Peugeot) koopt zich markt aandeel door kortingen te geven die niet normaal zijn. Dat hun garantiepolitiek ondertussen aardig onder druk staat, mede door de slechte betrouwbaarheid, kan hun op termijn nog wel eens zwaar opbreken, maar dat terzijde.

Ik zou in het algmeen de impact op de verkoopscijfers, die een deelname in de autosport met zich meebrengt, echt niet onderschatten. Dat dit in een land zoals het onze, waar geen autoconstructeurs meer bestaan, hooguit nog wat assemblage, veel minder speelt, is wel duidelijk. Maar dat dit in landen als D, I, UK, E, VS, J en AUS wel degelijk een rol, is zoniet nog duidelijker. Deze landen zijn dan ook dé afzetmarkten bij uitstek.

Ik ben er trouwens eentje van - die zijn eerste auto kocht adhv geleverde resultaten in de autosport En toen was ik nog veel meer in vliegtuigen dan in autosport geďnteresseerd.

Maar dit alles geheel terzijde.

Quote:
Originally Posted by camso belgium View Post
Ik heb de indruk dat het een persoonlijk gevecht aan het worden is en dat de FOTA af wil van Max. Deze laatste heeft er, mijn indruk, wel alles aan gedaan om het zover te laten komen. De kleine lijkt mij slimmer; buiten enkele ongelooflijk domme uitspraken - "De beste leiders, welke Afghanistan zich kan wensen zijn de Taliban" " Max Mosley zou een opperbeste Engelse premier zijn";nou ja, Bernie wordt langzaam seniel, geloof ik - houdt hij zich gedeisd en wacht af om het winnende kamp te vervoegen.
De volgende ronde in de bokskamp komt er zo aan.
Ik ben het wel eens dat Max een termijn te veel heeft gedaan, maar ook dat is niets nieuws. Vaak worden mensen aan de top hiermee pijnlijk geconfronteerd. Voorbeelden in de industrie én politiek zat.

ps. Misschien de volgende keer eens de gewone "quote" knop gebruiken en deleten wat je niet nodig hebt. Dat leest wat makkelijker voor de volgers van een thread.

Last edited by Guido; 09-07-2009 at 23:58.
Reply With Quote