![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Ik word zo moe van die Mosley:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/76777 http://www.autosport.com/news/report.php/id/76778 En dan ook nog eens Bernie die een voorliefde heeft voor opplak-snorretjes. Tijd om een leeftijdslimiet in te stellen voor bestuurders of voor hotshots! Vanaf 65 graag achter geraniums.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Zowel de FIA als de FOTA zijn een gevaarlijk spelletje aan het spelen. Quote:
Als je zulks voor een arbeidsrechtbank brengt, is er maar 1 verdict. Mannekes, jullie zijn professionals en hebben allemaal een contract getekend met elkaar. Welnu, handel er dan ook naar. FOTA lijkt wel een bende pubers die beginnen dreigen het ouderlijke nest te verlaten als ze hun zin niet krijgen... Last edited by Guido; 09-07-2009 at 17:31. |
|
|||
|
|||
Quote: En dan ook nog eens Bernie die een voorliefde heeft voor opplak-snorretjes
In der tijd waren er ook zeer sterke geruchten (door de persoon in casu wel ontkent) dat JM Balestre in zijn jeugdjaren ook een zekere waardering had voor snorremans, zoals Ecclestone in zijn intervieuw en Max in zijn private bezigheden. Toch wel vreemd. Alle 3 hadden/hebben ze wat dictatoriale trekjes. Ik durf er niet aan denken dat het ene verband zou hebben met het andere. |
|
|||
|
|||
AANRADER: Auto Hebdo van deze week.
Volgens het weekblad zijn er zeer dubieuze handelingen gebeurd met de erkenning van Manor GP voor volgend jaar en Virgin met Alan Donnelly (officiële afgevaardigde van Max en de FIA op de GP's, maar ook hoofd van de sportcommissarissen op dezelfde GP's !!!) als tussenpersoon. deze Donnelly is ook baas van Sovereign Strategy, waarvan de zetel gevestigd is op hetzelfde adres als de FIA lokalen in London. Zijn specialiteiten: raadgever in politieke affaires, lobbying, financiën, public relations, relaties met de Europese Gemeenschap. Tussen zijn klanten zit de FIA, FOM, en nu ook Manor GP !!! Kunt U nog volgen ??? Ik niet meer. Conclusie van Auto Hebdo: "En wij die dachten dat de FIA verbod opgelegd was door de Europese Gemeenschap om commerciële en financiële verrichtingen te doen" Langzaam begrijp ik waarom de FOTA genoeg begint te krijgen van de FIA en vooral zijn leiders. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Geruchten? Keiharde feiten over Balestre http://www.grandprix.com/ns/ns20183.html Niet echt de schoonheidsprijs voor zijn jeugdjaren. Trouwens vader Oswald Mosley was ook zo'n lekkertje http://nl.wikipedia.org/wiki/Oswald_Mosley :/offtopic:
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
... |
|
||||
|
||||
Wie met vuur speelt zal op blaren zitten. FIA en FOTA zullen beiden schade ondervinden.
Er zijn 3 mogelijke scenario's volgens mij: 1) FOTA wint, blijft in de F1 en de FIA krijgt minder macht in de F1 wereld. Dit lijkt me geen goede ontwikkeling (verdere uitleg volgt). 2) FOTA gaat een eigen kampioenschap oprichten. Ook dit lijkt me niet goed verdere uitleg volgt). 3) FIA wint. Waarom lijken 1 en 2 niet goed? De constructeurs willen de toekomst van de sport bepalen. Enkel de grote jongens zullen mee kunnen doen in een hoogtechnologische wereld waar vele miljoenen dollars per jaar nodig zijn om een resultaat te halen. In de huidige economische situatie gaan de constructeurs deze hoge kosten niet blijven kunnen verantwoorden aan hun aandeelhouders. Het publiciteitsaspect is heden te klein om in te roepen als verantwoording. Welke consument gaat nu nog een gloednieuwe auto kopen omdat die constructeur F1 WK is geworden? (ik heb het hier over de gemiddelde autobezitter wereldwijd ![]() Ik vrees dat de FOTA leden hier in hun eigen voet gaan schieten. Optie 3 heeft mijn voorkeur. De FIA is een regelgevend orgaan en neemt de verantwoordelijkheid op zich om te willen besparen en zo beter uit de crisis te komen. Dat is niet alleen goed voor autosport maar ook voor de constructeurs die eindelijk eens efficient moeten gaan werken. Mosley moet wel aftreden want met zijn vele regelaanpassingen in de laatste jaren is het voor de teams zeker niet goedkoper geworden. Tijd voor stabiliteit in de regels. Stabiele regels en kosten drukken maken het ook gemakkelijker voor nieuwe teams om zich aan te melden. Ik verwijs even naar de grootste financiële depressie van de 20e eeuw: de beurscrash van 1929. Naar aanleiding van deze crisis zijn de grote constructeurs hun autosportuitgaven gaan verminderen en zijn er meer privateers gestart. Waar is de tijd dat er prékwalificaties gereden moesten worden? Een herhaling van de geschiedenis lijkt me op dit moment het beste. En wat er over 80 jaar zal gebeuren bij de volgende crisis interesseert me dan niet meer ![]() |
|
|||
|
|||
Quote: "Welke consument gaat nu nog een gloednieuwe auto kopen omdat die constructeur F1 WK is geworden? (ik heb het hier over de gemiddelde autobezitter wereldwijd )
Ik weet ook niet wat de motivatie is om met de F1 mee te doen. Porsche en Peugeot, toch 2 topmerken wat autosport in het algemeen betreft, zijn er niet bij en tot vorig jaar konden ze niet snel genoeg een verkoopsbon laten ondertekenen. Toch denk ik, dat wanneer de FOTA alleen verder doet, zijn "goedkoop" motoren zullen leveren aan de kleine teams om alzo een voldoende groot veld te hebben. Ik heb de indruk dat het een persoonlijk gevecht aan het worden is en dat de FOTA af wil van Max. Deze laatste heeft er, mijn indruk, wel alles aan gedaan om het zover te laten komen. De kleine lijkt mij slimmer; buiten enkele ongelooflijk domme uitspraken - "De beste leiders, welke Afghanistan zich kan wensen zijn de Taliban" " Max Mosley zou een opperbeste Engelse premier zijn";nou ja, Bernie wordt langzaam seniel, geloof ik - houdt hij zich gedeisd en wacht af om het winnende kamp te vervoegen. De volgende ronde in de bokskamp komt er zo aan. |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zou in het algmeen de impact op de verkoopscijfers, die een deelname in de autosport met zich meebrengt, echt niet onderschatten. Dat dit in een land zoals het onze, waar geen autoconstructeurs meer bestaan, hooguit nog wat assemblage, veel minder speelt, is wel duidelijk. Maar dat dit in landen als D, I, UK, E, VS, J en AUS wel degelijk een rol, is zoniet nog duidelijker. Deze landen zijn dan ook dé afzetmarkten bij uitstek. Ik ben er trouwens eentje van - die zijn eerste auto kocht adhv geleverde resultaten in de autosport ![]() ![]() Maar dit alles geheel terzijde. Quote:
ps. Misschien de volgende keer eens de gewone "quote" knop gebruiken en deleten wat je niet nodig hebt. Dat leest wat makkelijker voor de volgers van een thread. ![]() Last edited by Guido; 09-07-2009 at 23:58. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|