View Single Post
Old 21-10-2009, 13:55
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Quote:
Originally Posted by The Interceptor View Post
En waarom was het dit jaar een zwak F1 seizoen? Omdat de teams allemaal zo dicht bij elkaar zaten / er geen enkel team was dat er het hele seizoen met kop en schouders bovenuit stak?
Ik vond dat net heel boeiend, elke race was weer heel onvoorspelbaar.
We hadden in 't begin wel Brawn die ijzersterk waren, met de hete adem van Red Bull in hun nek. Maar hoe verder het seizoen vorderde, hoe meer teams aanspraak konden maken op podiumplaatsen. Zoiets kan ja toch alleen maar goedkeuren.

Ik begrijp niet zo best op welke basis een aantal posters hier het seizoen 2009 als zwak bestempelen, zo heb ik het althans niet ervaren. Globaal gezien vond ik het een erg boeiend seizoen: technologische innovaties (Brawn, Red Bull), voldoende races met fijne inhaalmaneuvers, spanning om de wereldtitel, nieuwe racewinnaars, ambras tussen de FIA en FOTA............het leken wel de late 70's vroege 80's.
'Is niet omdat Ferrari en Mc Laren niet vooraan meestrijden dat het plots een saaie bedoening wordt hé, wel integendeel.

Wellicht hebben alle ontwikkelingen rond allerlei ".....gates" de aandacht weggetrokken van het échte racegebeuren, maar als liefhebber zou je toch in staat moeten zijn om te focussen op de kern van de zaak: 17 F1 races verspreid over Europa, Azië, het Midden-Oosten en Zuid-Amerika. Al die toestanden naast de baan zijn er enkel maar om het geheel een beetje te kruiden en gaan bij mijn weten al even lang mee als de F1 bestaat.

De drie afgelopen seizoenen hebben wat mij betreft de verwachtingen ingelost en 2009 zelfs het meest: de grote jongens in zak en as, het Brawn sprookje, de vooruitgang bij Red Bull, de verrassende resultaten van Force India, paniekvoetbal bij Ferrari na het uitvallen van Massa....... In ieder geval heel wat spannender dan F1 tijdens het Schumacher decennium.

Nochtans is mijn vertrouwen in die hele F1 wel danig geschaad door de "crashgate"-affaire, sindsdien ben ik mij ernstig beginnen afvragen hoeveel en welke wedstrijduitslagen uit het verleden het gevolg waren van "afspraken". Maak mij niet wijs dat dit de allereerste keer was, en evenmin dat het beperkt blijft tot de F1 discipline.

Ach, het is maar autosport.....

Last edited by Jan; 21-10-2009 at 15:18.
Reply With Quote