De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 18-10-2009, 20:21
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
GP F1 Brazilië 2009 - Interlagos

Jenson Button reed zich vandaag vakkundig en beheerst naar z'n eerste wereldtitel, na 10 jaar F1 dus geen onstuimig parcours. Het sprookje eindigt bijgevolg met een happy end, ook voor het ganse Brawn team. Aan Barichello om het plaatje opnieuw kompleet te maken. Da's dan ook de enige goeie reden om die GP van Abu Dhabi nog te laten plaatsvinden, want anders gewoon overbodig. Het seizoen hoort in Brazilië te eindigen, niet in de .....zandbak

En jawel, Mark Webber reed ongemerkt (voor de camera althans) naar een mooie 2de overwinning.
Reply With Quote
  #2  
Old 18-10-2009, 20:28
VSB's Avatar
VSB VSB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2009
Location: Ruiselede
Posts: 660
Ik heb alvast van de wedstrijd genoten. Paar gedurfde inhaalbewegingen.. Ik onthou vooral die van Button op de nieuwe Jappaner bij Toyota ''Kobayashi''. Het koste Button toch wat ronden om er voorbij te raken. Diezelfde ''Kobayashi'' zette op het einde Fisichella mooi in de wind. Een kerel met lef!!
__________________
gr Pieter
Reply With Quote
  #3  
Old 18-10-2009, 20:39
McLarenboy's Avatar
McLarenboy McLarenboy is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2004
Location: Deinze
Posts: 221
Heel mooie GP en Kobayashi heeft zijn mannetje kunnen staan, daar mag gerust meer van komen. Super resultaat voor het Brawn team, hoewel ik toch het gevoel kreeg dat Button meer had verwacht van zijn titel, hier en daar toch wat acteerwerk, volgens mij...
__________________
www.ddv-graphics.com
Reply With Quote
  #4  
Old 19-10-2009, 08:47
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
Een beetje een raar seizoen.
In het begin was button echt gewoon onverslaanbaar, maar dan ging van race-winner naar punten sprokkelaar..
Hoe dan ook, hoedje af voor wat de mannen onder de vleugels van Ross Brawn hebben gepresteerd

Zelf had ik liever Vettel kampioen zien worden, maarja volgend jaar een nieuwe kans zeker.

Voor de rest eindelijk nog eens een race gezien met mooie inhaal bewegingen
Reply With Quote
  #5  
Old 19-10-2009, 09:08
CarRerA's Avatar
CarRerA CarRerA is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2003
Location: Liedekerke
Posts: 114
Hamilton en Mclaren verdienen voor deze race toch ook een dikke proficiat.
Knappe strategie en goed gereden, van 17 naar 3 is toch ook niks...
Reply With Quote
  #6  
Old 19-10-2009, 09:50
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by smiley View Post
Een beetje een raar seizoen.
In het begin was button echt gewoon onverslaanbaar, maar dan ging van race-winner naar punten sprokkelaar..
Hoe dan ook, hoedje af voor wat de mannen onder de vleugels van Ross Brawn hebben gepresteerd

Zelf had ik liever Vettel kampioen zien worden, maarja volgend jaar een nieuwe kans zeker.

Voor de rest eindelijk nog eens een race gezien met mooie inhaal bewegingen
Als je het wat vanop een afstand bekijkt, is het perfect te verklaren. BrawnGP ontwikkelt een auto met Honda geld gedurende 1,5 seizoen. Honda besluit om te stoppen omdat ze vrezen anders heel hun bedrijf in gevaar te brengen - maar ze zijn net zo gedegouteerd als BMW nu is, over de gang van zaken binnen de F1 (Mosley, Bernie, FIA, blablabla).

Ross Brawn ziet echter het enorme potentieel van de wagen en besluit om het erop te wagen. Het zou zonde zijn om een potentiele GP-winnaar in de vuilbak te kieperen. En, hij heeft gelijk. Vanaf het begin van het seizoen is de wagen 3, 4 stappen voor op de concurrentie. Dat had hij wellicht niet verwacht, maar het komt wel mooi uit. Zo mooi zelfs dat ze zonder verdere gigantische ontwikkelingen het seizoen kunnen afronden als kampioenen. Want één ding is wel duidelijk. Het gat met Brawn dichtrijden heeft McLaren, Red Bull en de anderen bakken geld gekost. Geld dat Brawn wellicht niet, of toch veel minder ter beschikking had.

Het verworden tot puntensprokkelaar is dan ook geen gevolg van zijn mindere capaciteiten, maar veeleer een gevolg van een gebrek aan ver doorgedreven ontwikkelingen op de auto. En Vettel dit jaar de titel verdiend? Op basis van wat? Met enkele mooie wedstrijden win je geen titel. Vettel is toch gewoon veeel te onregelmatig geweest dit jaar. 3 wins en 5 DNF tegenover 6 wins en 1 DNF...

Ik vind het seizoen 2009 vooral een heel grote afgang voor alle constructeursteams: Ferrari, Renault, McLaren, Toyota. Ze zijn met de regelmaat van de klok om de oren gereden geweest door priveteams met gelijkwaardige (?) motoren.

Button is een verdiende kampioen.
Reply With Quote
  #7  
Old 19-10-2009, 21:05
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Quote:
Originally Posted by Guido View Post
..........................................
Het verworden tot puntensprokkelaar is dan ook geen gevolg van zijn mindere capaciteiten, maar veeleer een gevolg van een gebrek aan ver doorgedreven ontwikkelingen op de auto. En Vettel dit jaar de titel verdiend? Op basis van wat? Met enkele mooie wedstrijden win je geen titel. Vettel is toch gewoon veeel te onregelmatig geweest dit jaar. 3 wins en 5 DNF tegenover 6 wins en 1 DNF...

Ik vind het seizoen 2009 vooral een heel grote afgang voor alle constructeursteams: Ferrari, Renault, McLaren, Toyota. Ze zijn met de regelmaat van de klok om de oren gereden geweest door priveteams met gelijkwaardige (?) motoren.

Button is een verdiende kampioen.


Maar ik wil er wel even aan toevoegen dat McLaren toch zowat het enige team is dat is tot het einde is blijven vechten met toch nog enkele mooie overwinningen en ereplaatsen.

Ik hoop zelfs dat Barrichello alsnog 2de plaats terug kan heroveren in de laatste GP.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #8  
Old 19-10-2009, 21:18
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Het verworden tot puntensprokkelaar is dan ook geen gevolg van zijn mindere capaciteiten, maar veeleer een gevolg van een gebrek aan ver doorgedreven ontwikkelingen op de auto.
Barrichello wist toch nog 2 race's te winnen...
Het mag gezegd worden dat Button last begon te krijgen van stress en zo meestal in de Quali zijn race verpeste.

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
En Vettel dit jaar de titel verdiend? Op basis van wat? Met enkele mooie wedstrijden win je geen titel. Vettel is toch gewoon veeel te onregelmatig geweest dit jaar. 3 wins en 5 DNF tegenover 6 wins en 1 DNF...
Ik heb nergens geschreven dat Vettel de titel meer verdiend dan Button...
Als Vettel niet zo vaak punten had laten liggen had hij wel een verdiend kampioen geweest, maar nu heeft hij terecht "verloren".
Ik had Vettel gewoon liever kampioen zien worden.

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Ik vind het seizoen 2009 vooral een heel grote afgang voor alle constructeursteams: Ferrari, Renault, McLaren, Toyota. Ze zijn met de regelmaat van de klok om de oren gereden geweest door priveteams met gelijkwaardige (?) motoren.

Ik ben wel eens benieuwd hoe de verhoudingen na de winter zullen liggen, Ferrari en Mclaren zie ik wel terug sterk naar voorkomen. Maar zal Brawn nog zo sterk zijn als vorig jaar, zal redull naar een andere motor switchen, en hoe zal dat meevallen. Ik ben eens benieuwd


Er tijdens de laatste race nog wel wat afgehandeld worden, wie zal er 2de worden in de eindstand, Vettel of Barrichello.
En wie wordt 3de bij de constructeurs ?
het lijkt een Hamilton-Raiklkonen duel te gaan worden, of zal Fisichella toch nog iets voor ferrari weten te doen...
Fisichella zal volgens mij zijn overstap toch dik beklagen, met de force india had hij op monza en interlagos nog een mooi resultaat kunnen rijden.

Laten we in ieder geval hopen dat het in abu dahbi de strijd eerlijk verloopt. (zonder mclarens wat ferrari's in brand beginnen steken)

Tot slot nog een dikke chapeau voor de mannen van BC wat echt werk maken van hunn uitzendingen
Filmpjes zoals de volgende zijn het bewijs
http://www.youtube.com/watch?v=PgZNaoiwucY
Reply With Quote
  #9  
Old 20-10-2009, 12:06
yannick88's Avatar
yannick88 yannick88 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2002
Location: Zolder
Posts: 326
Het was dit jaar een van de zwakste Formule 1 seizoenen van de afgelopen jaren weinig of geen animo .
Er was meer naast de dan op de piste heisa .
Dan de koers van afgelopen zondag nog een van de beteren met een onterechte winnaar ( lees Webber had een bestraffing moeten krijgen voor het maneuver met Raikonen )
Hopen op en beter seizoen volgend jaar .

Mvg
__________________
yannick racing
Reply With Quote
  #10  
Old 20-10-2009, 16:20
Dimi Dimi is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2005
Location: Dilsen-Stokkem
Posts: 45
Quote:
Originally Posted by yannick88 View Post
Het was dit jaar een van de zwakste Formule 1 seizoenen van de afgelopen jaren weinig of geen animo .
Er was meer naast de dan op de piste heisa .
Dan de koers van afgelopen zondag nog een van de beteren met een onterechte winnaar ( lees Webber had een bestraffing moeten krijgen voor het maneuver met Raikonen )
Hopen op en beter seizoen volgend jaar .

Mvg
Reply With Quote
  #11  
Old 20-10-2009, 19:48
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Aangaande het incident Trulli - Sutil en Alonso in de meesleep.
Ik vind zo heel stiekem dat Sutil eigenlijk helemaal geen blaam treft en Trulli 'lichtjes' overreageert. wat jullie ?
als je die onboard van Sutil bekijkt, snap ik helemaal niet wat Trulli daar eigenlijk naast hem komt doen.

Lijkt me pretty straightforward allemaal...
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #12  
Old 20-10-2009, 20:06
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
http://www.youtube.com/watch?v=zAFYNXLBtXk

de beelden !
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #13  
Old 20-10-2009, 20:34
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Voor de trofee moest je het niet doen dit weekend. 100% gerecycleerd plastic

http://www.braskem.com.br/site/porta...lhes_9428.aspx
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #14  
Old 20-10-2009, 21:31
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
Whoohoo, World Champion baby, World Champion!!!

Het spreekt voor zich hoe blij ik gisteren was dat de titel binnen is, en hoe ik genoten heb van Jenson zijn prachtige - kampioen waardige - race.
Hier zijn we al 10 jaar trouw fan voor, deze titel smaakt zeer zoet, ik kan het u verzekeren
En ik ben ook heel blij te lezen, hoeveel mensen hem dan nu toch wel een terechte kampioen vinden, zelfs de pers

En waarom was het dit jaar een zwak F1 seizoen? Omdat de teams allemaal zo dicht bij elkaar zaten / er geen enkel team was dat er het hele seizoen met kop en schouders bovenuit stak?
Ik vond dat net heel boeiend, elke race was weer heel onvoorspelbaar.
We hadden in 't begin wel Brawn die ijzersterk waren, met de hete adem van Red Bull in hun nek. Maar hoe verder het seizoen vorderde, hoe meer teams aanspraak konden maken op podiumplaatsen. Zoiets kan ja toch alleen maar goedkeuren.

En hoe verder het seizoen vorderde, hoe meer schrik ik kreeg van vooral Vettel. Maar als ge zijn resultaten bekijkt, heeft hij toch zelf wel meerdere steken laten liggen in de races: raceincident met Kubica in Australië, in de regen in Maleisië gespind en opgegeven, in Monaco in de muur, te snel in pitlane in Singapore. Zonder deze fouten stond hij nu misschien wel gelijk met Jenson...
Maar Vettel is een heel groot piloot, hij heeft nog een hele mooie F1 toekomst, dat weet ik zeker.
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #15  
Old 21-10-2009, 13:55
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Quote:
Originally Posted by The Interceptor View Post
En waarom was het dit jaar een zwak F1 seizoen? Omdat de teams allemaal zo dicht bij elkaar zaten / er geen enkel team was dat er het hele seizoen met kop en schouders bovenuit stak?
Ik vond dat net heel boeiend, elke race was weer heel onvoorspelbaar.
We hadden in 't begin wel Brawn die ijzersterk waren, met de hete adem van Red Bull in hun nek. Maar hoe verder het seizoen vorderde, hoe meer teams aanspraak konden maken op podiumplaatsen. Zoiets kan ja toch alleen maar goedkeuren.


Ik begrijp niet zo best op welke basis een aantal posters hier het seizoen 2009 als zwak bestempelen, zo heb ik het althans niet ervaren. Globaal gezien vond ik het een erg boeiend seizoen: technologische innovaties (Brawn, Red Bull), voldoende races met fijne inhaalmaneuvers, spanning om de wereldtitel, nieuwe racewinnaars, ambras tussen de FIA en FOTA............het leken wel de late 70's vroege 80's.
'Is niet omdat Ferrari en Mc Laren niet vooraan meestrijden dat het plots een saaie bedoening wordt hé, wel integendeel.

Wellicht hebben alle ontwikkelingen rond allerlei ".....gates" de aandacht weggetrokken van het échte racegebeuren, maar als liefhebber zou je toch in staat moeten zijn om te focussen op de kern van de zaak: 17 F1 races verspreid over Europa, Azië, het Midden-Oosten en Zuid-Amerika. Al die toestanden naast de baan zijn er enkel maar om het geheel een beetje te kruiden en gaan bij mijn weten al even lang mee als de F1 bestaat.

De drie afgelopen seizoenen hebben wat mij betreft de verwachtingen ingelost en 2009 zelfs het meest: de grote jongens in zak en as, het Brawn sprookje, de vooruitgang bij Red Bull, de verrassende resultaten van Force India, paniekvoetbal bij Ferrari na het uitvallen van Massa....... In ieder geval heel wat spannender dan F1 tijdens het Schumacher decennium.

Nochtans is mijn vertrouwen in die hele F1 wel danig geschaad door de "crashgate"-affaire, sindsdien ben ik mij ernstig beginnen afvragen hoeveel en welke wedstrijduitslagen uit het verleden het gevolg waren van "afspraken". Maak mij niet wijs dat dit de allereerste keer was, en evenmin dat het beperkt blijft tot de F1 discipline.

Ach, het is maar autosport.....

Last edited by Jan; 21-10-2009 at 15:18.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.