'k Had me eigenlijk voorgenomen hier niet meer te posten (uitgezonderd m'n verplichtingen inzake TVRL) tot ik een antwoord kreeg op een vraag die ik een van de Paddock-opperhoofden heb gesteld, maar soit.
Je hebt gelijk Sennake door me in dat groepje in te delen van autosportliefhebbers die steeds meer de blik afkeren van de F1. Tot voor een tweetal jaren gruwde ik bij elke overwinning van MS, nu raakt het m'n kouwe kleren bijna niet meer.
Vroeger zou ik met de allergrootste tegenzin een GP op tv hebben gemist, nu maal ik er niet meer om als ik eens weg "moet".
Vroeger konden andere autosporttakken (uitgezonderd rally en groep C misschien) me nauwelijks boeien. Nu laat ik een GP staan om naar een rallycross in Valkenswaard te gaan.
Ik heb de indruk dat Tibo zo euforisch is omdat hij het live heeft meegemaakt (1ste keer ?) en het daarom wat moeilijker heeft om jouw standpunt te begrijpen. Dat hij daarbij een persoonlijke "aanval" plaatst, siert hem minder.
In mijn jonge jaren was Senna mijn idool en toen hij de overwinningen aan elkaar rijgde vond ik dat ook fantastisch en was mijn wereld dik in orde. Voor mijn part mocht hij ze toen alle 16 gewonnen hebben... Als die-hard fan van een bepaalde persoon kun je haast niet beter wensen. Het maakt je echter ook wel wat blind voor de minder aangename kanten ervan (eentonigheid enz.), die echter grotendeels aan je voorbij gaan. Ik snap het nu dus wat beter, en trouwens, in die jaren was er elk jaar toch minstens een tweestrijd (grosso modo 85 - 91), terwijl zelfs dat nu ontbreekt. Dat maakt het voor de minder betrokken toeschouwer en zeker voor de leek, wel degelijk heel wat minder genietbaar.
Op BBC was ongeveer gelijktijdig trouwens een manche van het Superbike wk bezig en daar was het toch heel wat spannender en fraaier qua strijd.
Last edited by Mario; 02-09-2002 at 10:51.
|