![]() |
|
|
||||
|
||||
Ik heb terug veel zitten slapen bij de race maar dat kan ook gedeeltelijk te wijten zijn aan de alcohol van gisterenavond
![]()
|
||||
|
||||
![]()
Ik ben juist terug van Francorchamps. De Schumi deed het weer...zoals verwacht.
Prachtig weekend meegemaakt! Geluk gehad met het weer. We zaten op de juiste plaats om enkele motoren te zien ploffen. Vrijdagavond een babbeltje gemaakt met Gorgio Pantano (won de dag erna de F3000 race) Goed gelachen met de vele verschillende soorten creaturen die rond de omloop hangen. Er gaat niets boven de sfeer die op een F1 weekendje hangt. Een formule 1 wagen zien en horen rijden is voor mij nog altijd puur genot... Nu nog hopen dat "de kleine" volgend jaar terugkomt met z'n circus... |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik weet het niet hoor Sennake, maar in hoeverre is het nog liefde voor de autosport en in hoeverre gaat het om persoonlijk ambitie? Hoe kan je een gestaafde mening hebben als je van races geen beeld gezien hebt? Ik heb vrijdag het grootste deel van de dag doorgebracht aan de Raidilon en ik heb daar van genoten! Niet omwille van de tijden, niet omwille van de piloot of van het team, maar omwille van het Formule 1 gegeven. Davidson krijgt dan evenveel respect als Montoya en zo'n Minardi gaat dan ook verdomd snel. Om eerlijk te zijn is het op vrijdag en zaterdag meer genieten dan tijdens de race!
|
||||
|
||||
Quote:
En wat bedoel je met "persoonlijke ambitie"????? Ik hou niet zo van die negatieve ondertoon die daaronder schuilt :-( Ik hoop niet dat je denkt dat ik de belcar en touring cup verdedig alleen maar om mijn "bazen" terwille te zijn terwijl ik er zelf eigenlijk anders zou over denken! Ik verkondig hier gewoon mijn eigen eerlijke en open mening, niet meer of niet minder! En wat het niet gezien hebben van beelden betreft : niet zeveren eh, ik ken zowel de F1 als Spa goed genoeg om te weten waarover we spreken zonder deze ene koers gezien te hebben, zeker als ik het over de malaise in het algemeen in de F1 heb. Je hebt zeker niet goed gelezen wat ik geschreven heb : het heeft juist niets meer te maken met die of die koers is saai, het gaat me over de F1 in zijn geheel die me niet meer kan boeien. Ik heb gewoon mijn horizonten verruimd en ik ben daar blij om. Punt uit. |
|
||||
|
||||
'k Had me eigenlijk voorgenomen hier niet meer te posten (uitgezonderd m'n verplichtingen inzake TVRL) tot ik een antwoord kreeg op een vraag die ik een van de Paddock-opperhoofden heb gesteld, maar soit.
Je hebt gelijk Sennake door me in dat groepje in te delen van autosportliefhebbers die steeds meer de blik afkeren van de F1. Tot voor een tweetal jaren gruwde ik bij elke overwinning van MS, nu raakt het m'n kouwe kleren bijna niet meer. Vroeger zou ik met de allergrootste tegenzin een GP op tv hebben gemist, nu maal ik er niet meer om als ik eens weg "moet". Vroeger konden andere autosporttakken (uitgezonderd rally en groep C misschien) me nauwelijks boeien. Nu laat ik een GP staan om naar een rallycross in Valkenswaard te gaan. Ik heb de indruk dat Tibo zo euforisch is omdat hij het live heeft meegemaakt (1ste keer ?) en het daarom wat moeilijker heeft om jouw standpunt te begrijpen. Dat hij daarbij een persoonlijke "aanval" plaatst, siert hem minder. In mijn jonge jaren was Senna mijn idool en toen hij de overwinningen aan elkaar rijgde vond ik dat ook fantastisch en was mijn wereld dik in orde. Voor mijn part mocht hij ze toen alle 16 gewonnen hebben... Als die-hard fan van een bepaalde persoon kun je haast niet beter wensen. Het maakt je echter ook wel wat blind voor de minder aangename kanten ervan (eentonigheid enz.), die echter grotendeels aan je voorbij gaan. Ik snap het nu dus wat beter, en trouwens, in die jaren was er elk jaar toch minstens een tweestrijd (grosso modo 85 - 91), terwijl zelfs dat nu ontbreekt. Dat maakt het voor de minder betrokken toeschouwer en zeker voor de leek, wel degelijk heel wat minder genietbaar. Op BBC was ongeveer gelijktijdig trouwens een manche van het Superbike wk bezig en daar was het toch heel wat spannender en fraaier qua strijd.
![]() Last edited by Mario; 02-09-2002 at 10:51. |
|
||||
|
||||
Mijn mening in een notedop
* mooie trainingsprestaties van Raikkonen en de beide Jags * een saaie race kan door een goeie beeldregie toch nog een aangename TV namiddag opleveren * smaakmaker van de race (op TV): Jacques Villeneuve * er werd nogal wat gebarbecued: Fisico, Massa, Raikkonen, ..... * de plotse kompetitiviteit van de Jags * waarom kijk ik eigenlijk nog als ik eigenlijk veel meer geniet van Belcar (hoewel ik daar een eerste dalende "interessantheidstendens" bespeur), maar vooral van Le Mans: de sfeer, de prachtige racewagens, de toegankelijkheid van de piloten en teams, heel wat anders dan het toch wel bekakte F1-wereldje. Waarschijnlijk blijf ik die F1 volgen enerzijds uit gewoonte (sinds zowat 30 jaar) en anderszijds zeker omdat er op de Paddock mensen zitten waarmee je over dat onderwerp van gedachten kan wisselen. Vóór de Paddock (eigenlijk voor het eerste kontakt met Sennake, Werner, Mario, Oneliner, Airco, Finish....) kende ik niemand in mijn omgeving waarmee ik met kennis van zaken over het onderwerp autosport kon praten/schrijven. Dus in leven houden die boel hier! Mijn missie van het huidig seizoen bestond er in andere mensen te boeien voor de autosport en de Belcar in het bijzonder en zo heb ik inmiddels toch al zeven aspirant autosportliefhebbers naar de circuits weten te lokken. jan |
|
||||
|
||||
Er zijn enkele Gp's waar ik toch naar zal blijven kijken. Dat is Spa, Monza en sinds kort Indy ( Hockenheim niet meer sinds de nieuwe lay out ). Dat zijn volgens mij de enigste circuits waar je nog kans hebt op een aangename GP. Dat Schumacher op een andere planeet zat was zaterdagmorgen na de eerste VT al duidelijk. 1 snelle ronde rijden en anderhalve seconde sneller dan de rest. Draai het en keer zoals je wil, maar het is een genot om te zien met welk gemak hij die rondjes afmaalt.
Bij andere GP's zal ik de voorkeur geven aan MotoGP of Superbike en over veertien dagen zelfs MotoX 125. Maar ik kijk nog het meeste uit naar zondagavond. American Zone op Eurosport met NASCAR, IRL, ALMS en CART. Daar blijf ik nu wel eens laat voor op omdat daar nog echt racen te zien is. Trouwens wel genoten van de F3000 koers zaterdag. Niet in het minst omdat mijn paradepaardje gewonnen heeft. Spijtig dat mijn ander paardje er in de eerste bocht al werd uitgeknald. Het was prachtig om te zien dat Bourdais sneller was maar vooral hoe GP zijn lijn verdedigde. |
|
||||
|
||||
F1 WAS TOP ondanks de saaie race !
|
||||
|
||||
Wat ik mij afvroeg na de race: Waarom heeft Shumi Rubens ni doorgelaten? Toen hij wereldkampioen werd, ging hij er alles aan doen om Rubens die 2e plek in het wk te bezorgen. Hij had Rubens nu 4pt meer voorsprong kunnen laten nemen op JPM, maar neen shumi doet da ni! Waarom vraag ik mij af. Is hij zo eergierig??? Heeft hij dan zitten liegen??? Of mag hij niet van ferrari, omdat Shumi altijd moet winnen??? Als hij een eerlijk en fair man is dan had hij dat gedaan! Hij zakt zo nog wat meer in mijn achting.
|
|
||||
|
||||
Hij ging voor t record hè
|
|
||||
|
||||
![]()
Goetingen zijn goestingen, géén andere wagen kan me zo boeien als een F1.
Het is waar dat de F1 een saaie boel aan het worden is, maar is het niet zo dat bv de Vipers, of ten hoogste enkele andere wagens de Belcar ook domineren? Is het niet zo dat geld in elke discipline de winnaars maakt? Ik kan de discussie met momenten niet goed volgen omdat ik in beide disciplines een beetje op voorhand vermoedens heb wie de waarschijnlijke favorieten zijn... |
|
||||
|
||||
Bon, ik ga het nog één keer zeggen, en ik zal het in het rood en in het vet drukken zodat niemand er nog kan naast kijken :
Het gaat niet zozeer over het feit dat de uitslag voorspelbaar geworden is, want dat is een gegeven dat inderdaad al bestaat sinds er grote favorieten zijn. Met een Prost en Senna had je dat ook al, alhoewel er daar nog sprake was van een tweestrijd op een andere planeet terwijl er nu nog één alien rondrijdt. Maar daar gaat het in weze niet om. Het gaat me meer om het feit dat je als toeschouwer gewoon genegeerd wordt, dat het geen barst uitmaakt of je daar nu zit te kijken of niet, dat je hemel en aarde moet bewegen om een glimp op te vangen van de halfgoden die hoog op hun pedestal staan te schitteren, dat je voor alles en nog wat schandalig veel geld moet betalen (zelfs nu al op donderdag lees ik), dat je een dik uur spektakel aangeboden krijgt voor een budget waar je een gans seizoen lang alle andere in België gereden races voor kan gaan zien. Het is ooit anders geweest in de F1. Op dit ogenblijk tellen enkel en alleen de sponsors en de VIP's die de sponsorgelden betalen. Dat is begrijpelijk, maar daarom hoef je de gewone man toch niet als "quantité négligable" te aanzien? Dat is mijn grootste frustratie, en dat is iets wat er in de Belcar of Touring Cup totaal niet bestaat. Of je nu deel uitmaakt van een team of niet, je kan elke piloot, elk team, gemakkelijk benaderen en er een praatje mee slaan, mits je zelf de nodige discipline en tact opbrengt om zoiets niet te proberen op een cruciaal moment uiteraard. Tenslotte komen die mensen daar om te koersen en niet om een babbel te slaan. Zoiets is in de F1 echter totaal onmogelijk geworden. Enkele jaren geleden kon je nog een foto ter "signering" door de omheining steken waar de piloten passeerden van de paddock naar de parking, nu is zelfs die mogelijkheid afgenomen. Dit is slechts een schrijnend voorbeeld van hoe ze het kleinste pleziertje afnemen van de gewone man, terwijl dat zelfs niet eens geld kostte. Samengevat : vroeger werd er gekoerst voor het plezier van het publiek, tegenwoordig wordt er gekoerst ten believe van de sponsors, en telt het publiek totaal niet meer mee. Ik hoop dat hiermee mijn standpunt voldoende verduidelijkt is. Last edited by Sennake; 02-09-2002 at 14:01. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Hierop kan ik maar één ding zeggen: AMEN!!!!
Groot gelijk Sennake! |
|
||||
|
||||
slotje ....
iedereen mag een eigen mening hebben, toch dient een forum ook om te discussiëren over je mening. Zoals de discussie hier de laatste 2 blz gevoerd wordt is niet echt een voorbeeld. Ik heb me bewust op de vlakte gehouden omdat in elke mening hier een hoop dingen staan die op zijn minst voor discussie vatbaar zijn. Mijn advies ... - Als je van de F1 niet meer moet weten ... geef er dan ook geen kritiek op. Niemand zal het je kwalijk nemen dat je meer plezier haalt uit de belcar/touring cup .... Maar stop dan ook de F1 te verwijten dat ze in de verkeerde richting aan het veranderen zijn ... Ik heb Zondag een enthousiaste massa gezien op Francorchamps, en met een klein beetje moeite (lees: op tijd komen) had ik ook een gehandtekende foto ... Deze enthousiaste massa (en dat zijn heus niet allemaal VIP's) zijn het grootste bewijs dat F1 nog wel leeft. - Als je nog wel graag F1 ziet ... Maak dat je op circuit bent .... Alhoewel 5€ voor een hamburger verschrikkelijk veel is, heb ik genoten van de F1. Zoals Marshall aangeeft is het gevoel van 20 zulke wagens onbeschrijfelijk. Het ware beter als dit spaktakel kon plaats vinden voor dezelfde prijzen als 10 jaar geleden ... Helaas zal er dan nog een massa meer volk zijn die het geheel ondraagelijk druk zou maken. airco
|
|