Thread: Petite pensée
View Single Post
Old 20-03-2003, 21:57
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by stijnconinx
Ik zou niet weten waarom wij als "leken" hierover geen mening mogen hebben?
als je mensen citeert moet je het goed doen.
Ik heb nergens gezegd dat een leek hierover geen mening MAG hebben.

Ik heb gezegd dat je als leek geen mening kan hebben.

Om een mening te kunnen vormen heb je TEN EERSTE correcte informatie nodig:
Niemand (buiten een select kringetje inlichtingendiensten) weet of Irak Biologische en/of Chemische wapens heeft. In een tijd waar informatie door de pers enorm gekleurd wordt voorgesteld is het als normale burger onbegonnen werk om zulke vaststellingen te maken. Een burger is geen wapeninspecteur.

Als jij met 100% zekerheid kan bewijzen dat Irak geen verboden wapens bezit mag je Bush van mij part gerust aan de schandpaal nagelen.

Quote:
"Les Américains? Ce sont les Gendarmes du monde!"
Tja ... Misschien heeft de wereld zo een politieagent wel nodig ... Je kan van het kibbelende clubje in de veiligheidsraad toch moeilijk stellen dat zij politieagent zijn in de wereld (is nochtans hun taak)

Pas op he .... Ik wil Irak niet veroordelen. Heb nergens de kennis om te beweren dat zij verboden wapens beziiten. Toch meen ik dat ze zichzelf deze oorlog grotendeels zelf hebben aangedaan.

Al sinds Januari hoor je iedere week wapeninspecteur Blix vertellen (de ene keer al wat strenger dan de andere)
Iraque is not fully coöperating according to resolution 1441

Wekenlang heeft Amerika maatregelen geeist ... En nooit is de veiligheidsraad verder gekomen dan de wapeninspecteurs meer tijd geven. Welk Alternatief boden deze Europese 'vredelievende" landen dan ....... GEEN.

Je kan een land toch niet verwijten dat het aan actieve zelfverdediging doet door regimes en gevaarlijke wapens aan te pakken vooraleer ze kunnen toeslaan. Of moet Amerika wachten op een tweede 11 september waar een groep terroristen een bom met anthrax boven een wereldstad dropt?

Ik betreur een oorlog, en dan vooral voor de bevolking die er tussen loopt. Toch denk ik dat er soms moet gekozen worden tussen het minst slechte van 2 slechte zaken.