![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Formula GP2 2005 ziet er hoopvol uit.
Afgelopen weekend heeft de organisatie achter de Formula GP2 een persconferentie gegeven over de plannen in 2005.
Qua wagen, format en spektakel zit het wel goed..........alleen dat financiële plaatje, dat kon nog weleens een probleem worden. We beginnen het spelletje voor 700.000 Euro per team te spelen, heeft iemand nog wisselgeld over ![]() Eerst wat techinsche info: - Dallara chassis - Meccachrome V8 4 Liter, 600 PK -Bridgestone banden met zes groeven !!!!!!!! -Rondetijd? Gem. 6 seconden langzamer als het middenveld van de Formule 1. Ter info de F3000 pole tijd op Magny Cours afgelopen weekend was 12 seconden trager als de Minardi's. Die krengen gaan dus echt loeihard. -Formule heeft een levenscyclus van drie jaar, kun je die 700.000 over 36 maanden afschrijven ![]() - Motor krijgt in het midden van het seizoen een rebuild voor een kleine 27.000 Euro, de motor krijg je echter niet terug. Je krijgt een verse gereviseerde motor terug van een concu-collega. - Motor + chassis kost 250.000 euro - Spare parts zijn stukken goedkoper als nu bij Lola, enerzijds was het Lola chassis stukken goedkoper dan de nieuwe Dallara. Verwachting is dat de spare-parts aanschaf zo rond de 200.000 Euro ligt. -Uiteindelijk moet het budget voor een jaartje Formula GP2 25% lager liggen dan de F3000. -Maximaal 15 teams met twee wagens -Testrijden begint eind Juli met Franck Montagny Voordat je als team van start gaat moet je dus een investering plegen van +/- 500.000 tot 700.00 Euro. Je kunt het boekhoudkundig wel afschrijven over 3 jaar maar je zult toch eerst het hele bedrag moeten betalen. Het gaat helaas niet in termijnen van 36 maanden Die 500.000 voor de twee wagens mag men wel in vier termijnen betalen, toch schappelijk hé ![]() -125.000 bij het inschrijven in october 2004 -125.000 bij de levering van de eerste wagen in januari 2005 -125.000 bij de levering van de tweede wagen in maart 2005 -125.000 bij de start van het seizoen in mei 2005 Gezien het huidige eenzitter klimaat is dat een flinke pil die de teams moeten slikken. Waar o waar gaan ze die bedragen vandaan halen. Naast die 500.000 tot 700.000 euro moet er nog een budget gezocht worden voor de "running cost" van het lopende seizoen......... In dat bedrag zit nog geen liter benzine of 6-groevige band. Het berdag dat de teams dus moeten voor-financieren is niet gering te noemen. Coureurs betalen meestal per race............. De organisatie denkt dat 15 teams geen probleem is maar waar moeten die vandaan komen? In de F3000 rijden er eigenlijk maar zeven teams rond........die andere twee zijn eigenlijk niet meer dan satellietteams. Die andere 8 teams waar gaan ze die vinden? Formule 1 teams die Junior teams gaan opzetten? FRenault V6 en World Series teams die gaan overstappen? Dan het organisatieteam? De man die geen halszaak maakt van verstrengelde belangen, Flavio Briatore, zit er weer met zijn vingers tussen. Een van zijn pionnen, Bruno Michel, gaat leiding geven aan deze klasse. Michel heeft ervaring opgedaan bij Benetton, Supertec en het Renault Driver Development programma. Beide heren zien toekomst rooskleurig tegenmoet...........want die weten natuurlijk hoeveel in hun beurs blijft hangen ![]() Uiteraard de bron: according to Autosport
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. Last edited by Mark; 07-07-2004 at 19:22. |
#2
|
|||
|
|||
Re: Formula GP2 2005 ziet er hoopvol uit.
Quote:
Quote:
![]() Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
Niet elke F3000 teambaas schijnt het verhaaltje van de nieuwe Formula GP2 gesnapt te hebben
Quote:
![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Als je als team (van teambaas tot mecano) in de F3000 rijd, word je steeds behandeld als teampje die de hoop komt vergroten in de F1 paddock... Weetende dat ALLES vd F3000 op alle circuits uit de paddock moet zijn voor 00.00 zaterdag nacht. Want ohja, de vips van de F1 moeten ook parking hebben op zondag, en dan nog liefs zo dich mogelijk bij de F-1 paddock club. Dit is het leven nu éénmaal in de f3000. ![]() Als je ziet hoe weinig training- en kwali tijd de F3000 heeft, je ziet het of je ziet het niet, maar voor Big Bernie zijn ze er enkel om het weekend te vullen en om een mooi gevuld programma te hebben. Last edited by Mr.Dallara; 09-07-2004 at 18:31. |
#5
|
||||
|
||||
Re: Formula GP2 2005 ziet er hoopvol uit.
Quote:
Williams heeft dus nu zijn eigen junior team..... E.e.a te lezen op italiaracing.net
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#6
|
||||
|
||||
Het niveau van dit kampioenschap gaat volgens mij écht wel zeer hoogstaand worden, alleen zal het afwachten worden hoeveel teams dit gaan kunnen financieren...
Volgens mij staat één ding vast: er zal geen enkel Belgische team de komende 3 jaren gaan rijden in de GP2. ![]() |
#7
|
||||
|
||||
Volgend nieuw team dat serieuze plannen maakt om door de te stoten naar de GP2 is het "familie-team" van de kleine Piquet.
Ze hebben wel spectaculaire plannen met de tweede rijder, de ouwe Nelson schijnt serieus te overwegen om zijn come-back te maken in de single-seaters. Lijkt hem wel leuk om samen met zijn zoon te racen............... Bron? according to Autosport ![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
Weer 3 namen die in aanmerking komen voor een plaatsje in 2005. Victory en Cram Competition, afkomstig uit de FRenault V6, tonen belangstelling.
Het Prema Powerteam (Formule 3) heeft ook interesse getoond. Er gaan verhalen rond dat Ferrari achter deze mogelijke kandidaat zit. According to italiaracing.net
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#10
|
||||
|
||||
Re: Formula GP2 2005 ziet er hoopvol uit.
Quote:
![]() ![]()
__________________
|
#11
|
||||
|
||||
Die abdnen zullen er nog niet zijn. Het is nog maaar de eerste test he.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#12
|
||||
|
||||
Gaat Astromega dan toch door in de GP2?
Volgens de pressrelease van Olivier Tielemans zou je dat wel bijna gaan geloven: Quote:
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#13
|
||||
|
||||
Ik hoop echt dat er een tv zender zal zijn die de rechten zal kopen om deze wedstrijden uit te mogen zenden. Ik denk dat het prachtige wedstrijden zullen zijn als er 15 teams zouden meedoen. Hoe zit het eigenlijk met de elektronica van deze wagens? Zal tractie controle toegelaten zijn?
__________________
![]() |
#14
|
|||
|
|||
Bij Team Astromega is nog niets beslist over de plannen voor het seizoen 2005. Over wie van de huidige F3000 teams de stap neemt plus enkele nieuwkomers uit andere takken van de autosport zijn niet gegrond en louter speculaties. De wagen is er eentje zonder electronische hulpmiddelen en met gegroefde banden, geen slicks dus. Het reglement voorziet ongeveer dezelfde methodes dan in de huidige f3000. Wat wil zeggen dat de motoren na x aantal uren gebruikt te zijn terug naar de Meccachrome fabriek gaat voor rivisie en dat de motoren dus ook niet gebonden zijn aan één team, ze wisselen gedurende het seizoen. Ook de budgetten die hierboven beschreven zijn kloppen niet helemaal. B.v. hoe kun je als team al in oktober een eerste aanbetaling doen als je niet eens weet of je piloten gaat vinden voor het seizoen dat pakweg pas zes maanden later van start gaat. In details treden heeft geen zin, maar het omvat vele facetten meer dan het laat uitschijnen.
__________________
more info on www.team-astromega.com |
#15
|
||||
|
||||
@team astromega,
De getallen, bedragen, feitjes en weetjes komen uit de Engelse Autosport van 8 juli. Dat is geen gespeculeer van mij ofzo.......dat artikel is gebaseerd op enkele gesprekken met diverse team-eigenaren. Staat overigens ook in dat artikel. Inderdaad die eerste twee betaaltermijnen, als dat nu daadwerkelijk nog zo is, lijken me een probleem. Een team verkrijgt zijn budget via piloten en wellicht teamsponsors......de eerste betalingen voor seizoen 2005 zullen denk ik niet plaatsvinden in okotber 2004 ![]() M.b.t. Astromega & 2005, ik stel een vraagteken bij de press release van Tielemans zoals te zien is in mijn post. Die van Tielemans worden niet altijd waarheid. Het is overigens wel een quote van Mikke van Hool.........dat is geloof ik niet de velgenpoetser van Astromega ![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|