De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 23-10-2009, 14:35
valie's Avatar
valie valie is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2009
Location: Zwolle, Nederland
Posts: 84
Todt elected FIA President

Jean Todt has won the election to be the next President of the FIA following a vote of the General Assembly held on Friday in Paris.

Bron: http://en.f1-live.com/f1/en/index.shtml
Reply With Quote
  #2  
Old 23-10-2009, 23:56
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Niet iets om vrolijk van te worden. Fransen en management? Kunnen die dat wel?

Todt heeft me nooit kunnen boeien, er hing altijd een zweem van "foute zaakjes" om hem heen. Zoals bijvoorbeeld Oostenrijk 2002.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #3  
Old 24-10-2009, 05:25
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________
 
Join Date: Feb 2006
Location: @ home
Posts: 1,064
Todt en 2002, Mosley en zweepjes, Clinton die Lowinski onder de tafel heeft zitten, ... er zijn er meer die niet altijd op het rechte pad lopen, maar wil dat zeggen dat die mensen daarom hun taak minder goed uitvoeren?

Ik ben geen Ferrari-fan (want daar blijft Todt altijd mee verbonden), maar denkende aan Peugeot, Ferrari, ... zal het de FIA volgens mij geen kwaad doen dat hij aan het roer staat.
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра!
Reply With Quote
  #4  
Old 26-10-2009, 14:11
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Todt is toch wel erg veranderd door die campagne

http://www.facebook.com/photo.php?pi...8&id=638997189
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***


Last edited by Raceboy; 26-10-2009 at 14:12.
Reply With Quote
  #5  
Old 27-10-2009, 10:38
valie's Avatar
valie valie is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2009
Location: Zwolle, Nederland
Posts: 84
Wat is erger, van een Franse naar een Fin of andersom?
Reply With Quote
  #6  
Old 28-10-2009, 14:27
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Niet iets om vrolijk van te worden. Fransen en management? Kunnen die dat wel?

Todt heeft me nooit kunnen boeien, er hing altijd een zweem van "foute zaakjes" om hem heen. Zoals bijvoorbeeld Oostenrijk 2002.
pff praat men nu nog altijd zo over 2002..
Ondertussen is er al een spygate, liegate en crashgate aan ons voorbij gegaan. Daar wordt allemaal nog al licht over gegaan...
Ik begrijp niet waarom iedereen altijd maar 2002 blijft aanhalen als een schande voor de sport. Sinds Schumacher-Brawn en Todt uit elkaar zijn gegaan heb ik toch nog heel wat meer schedlijke dingen gezien voor de sport..

Last edited by smiley; 28-10-2009 at 14:28.
Reply With Quote
  #7  
Old 28-10-2009, 23:55
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by smiley View Post
pff praat men nu nog altijd zo over 2002..
Ondertussen is er al een spygate, liegate en crashgate aan ons voorbij gegaan. Daar wordt allemaal nog al licht over gegaan...
Ik begrijp niet waarom iedereen altijd maar 2002 blijft aanhalen als een schande voor de sport. Sinds Schumacher-Brawn en Todt uit elkaar zijn gegaan heb ik toch nog heel wat meer schedlijke dingen gezien voor de sport..


Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Niet iets om vrolijk van te worden. Fransen en management? Kunnen die dat wel?

Todt heeft me nooit kunnen boeien, er hing altijd een zweem van "foute zaakjes" om hem heen. Zoals bijvoorbeeld Oostenrijk 2002.
Misschien omdat je hem niet zo goed gevolgd hebt voor dat ie in de F1 is terecht gekomen. Je moet het maar doen. Van piloot/co-piloot tot FIA baas. Wij zullen hier wel verder tikken op onze klaviertjes. Van mij krijgt ie alleszins het voordeel van de twijfel. Hij immers een CV om U tegen te zeggen.
Reply With Quote
  #8  
Old 29-10-2009, 22:41
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by smiley View Post
pff praat men nu nog altijd zo over 2002..
Voor andere mensen kan ik niet spreken maar Oostenrijk 2002 was voor mij de grootste deceptie op autosportgebied. Waarom? Jarenlang was autosport voor mij een droomwereld maar door deze gebeurtenis viel deze droom in duigen uiteen. Autosport werd gewoon tot iets zoals we het harde leven dat we kennen van maandag t/m vrijdag.

Je hebt gelijk dat Spygate of hoe al die gates mogen heten meer schade hebben aangericht. Oostenrijk 2002 was voor mij de eerst grote teleurstelling, die blijft je nu eenmaal beter bij dan al de rest die volgt.

Wat betreft die Fransman:
Quote:
"Ik hoop dat Frankrijk weer een Grand Prix krijgt," zei Todt tegen het Franse persbureau AFP. De Fransman wil gesprekken met de overheid en de Federation Francaise du Sport Automobile voeren om de race weer terug op de kalender te krijgen.

http://sport.fok.nl/sport/nieuws/71922
Is zijn eerste daad weer een Franse GP krijgen? Volgens mij hebben andere problemen binnen de autosport meer prioriteit! Het blijft onbetrouwbaar volk ten zuiden van BE!
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 29-10-2009 at 22:46.
Reply With Quote
  #9  
Old 29-10-2009, 22:45
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Misschien omdat je hem niet zo goed gevolgd hebt voor dat ie in de F1 is terecht gekomen.
Assumptions are the mother of all fuck ups
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #10  
Old 29-10-2009, 23:37
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Voor andere mensen kan ik niet spreken maar Oostenrijk 2002 was voor mij de grootste deceptie op autosportgebied. Waarom? Jarenlang was autosport voor mij een droomwereld maar door deze gebeurtenis viel deze droom in duigen uiteen. Autosport werd gewoon tot iets zoals we het harde leven dat we kennen van maandag t/m vrijdag.

Je hebt gelijk dat Spygate of hoe al die gates mogen heten meer schade hebben aangericht. Oostenrijk 2002 was voor mij de eerst grote teleurstelling, die blijft je nu eenmaal beter bij dan al de rest die volgt.
Dan kijk je misschien nog niet zo heel lang F1... Je weet gewoon dat er op ieder hoogste niveau wat geregeld wordt en afspraken gemaakt worden. Prost/Senna was oa een gevolg van het niet nakomen van afspraken. DC en Mika deden hetzelfde in Australië enkele jaren eerder, maar op een veel "elegantere" manier... 6 auto's op de startgrid van de GP van US, dŕt was pas pijnlijk.

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Is zijn eerste daad weer een Franse GP krijgen? Volgens mij hebben andere problemen binnen de autosport meer prioriteit! Het blijft onbetrouwbaar volk ten zuiden van BE!
Is "veralgemening" ook niet zoiets als de moeder van het één of het ander... Wat chauvinisme tov een locaal persagentschap kan je hem moeilijk aanwrijven. Of moeten we dat ook gaan doen als de voorzitter van het IOC zich lovend uitspreekt over België, om maar wat te zeggen...? Nu niet dat die daar veel gelegenheid toe heeft, maar soit, da's nog wat anders...
Reply With Quote
  #11  
Old 30-10-2009, 01:29
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by Guido View Post
DC en Mika deden hetzelfde in Australië enkele jaren eerder, maar op een veel "elegantere" manier... 6 auto's op de startgrid van de GP van US, dŕt was pas pijnlijk.
DC die plots vertraagt op de S/F lijn, is even elegant als Rubinho die op de rem gaat staan. al kon ik het van DC érgens wel begrijpen, hij was enkel voor Mika geraakt door een communicatiefout.


(maar daar gaat het hier niet om)
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 30-10-2009, 09:19
valie's Avatar
valie valie is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2009
Location: Zwolle, Nederland
Posts: 84
Quote:
Originally Posted by marcel View Post
DC die plots vertraagt op de S/F lijn, is even elegant als Rubinho die op de rem gaat staan. al kon ik het van DC érgens wel begrijpen, hij was enkel voor Mika geraakt door een communicatiefout.


(maar daar gaat het hier niet om)
DC en Mika in Australië 1998 had een onderlinge overeenkomst, dat diegene die eerste uit de eerste bocht komt dan de race moeten winnen. Daarom moest DC zijn “gentleman’s agreement” nakomen en die plaats teruggeven, nadat een hacker die frequentie van de Mclaren radio had gebroken en Mika onterecht de pitstraat had ingestuurd. Door deze actie van DC was Mclaren heel erg door die publiek veroordeeld, ik inclusief, en de incident was zelfs door de “World Motorsport Council” onderzocht. Dat heeft ook de discussies rondom team orders op volle toeren laten draaien, totdat de FIA er uiteindelijk een ban op team orders in 2003 had ingesteld.
Reply With Quote
  #13  
Old 30-10-2009, 12:46
Marc Marc is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2007
Location: Peer
Posts: 50
[QUOTE=smiley;253038]Ondertussen is er al een spygate, liegate en crashgate aan ons voorbij gegaan. Daar wordt allemaal nog al licht over gegaan... QUOTE]

Ik denk dat Dennis, Stepney en Briatore het hier niet helemaal mee eens zijn.
Reply With Quote
  #14  
Old 30-10-2009, 22:39
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
[QUOTE=Marc;253085]
Quote:
Originally Posted by smiley View Post
Ondertussen is er al een spygate, liegate en crashgate aan ons voorbij gegaan. Daar wordt allemaal nog al licht over gegaan... QUOTE]

Ik denk dat Dennis, Stepney en Briatore het hier niet helemaal mee eens zijn.
Het gaat er over dat de f1 kijkers er nog al licht over gaan.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 02:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.