De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 27-08-2003, 19:26
nmbs's Avatar
nmbs nmbs is offline
De Paddock Rookie

wat gebeurd er volgend jaar

Eerst heb ik nog een paar vragen over dit jaar.
Wat is er van de bmw Z4 van racing projects?
Wat is er van de astra coupe waarvan we een paar maanden geleden een paar foto's van mochten zien?
Ik vondt dat een aantal auto's toch minder was dan ander jaren(minder gastrijders?)en tenop zichte van en normale race hoe komt dat?
Ligt de oorzaak misschien aan de slecht draaiende economie.
Wij hadden zaterdag nacht eens nagedacht over hoeveel teams er al verdwenen zijn in de voorbije 4 jaar en het zijn er een heel deel als je een beetje nadenkt.
Nog zo een heikel punt wat gaat er volgend jaar gebeuren met al de bmw's van het type E36?
Toen george severich zijn bmw stuk reed.Werd er gezegt dat hij niet meer hersteld zou worden omwille van het feit dat hij volgend jaar niet meer gehomologeerd is.
Ik heb ze eens geteld dit weekend en het zijn 10 stuks om juist te zijn.
Wat gaat er hier mee gebeuren?
ik hoop dat deze teams de belcar niet vaarwel gaan zeggen!
Reply With Quote
Old 27-08-2003, 19:51
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Re: wat gebeurd er volgend jaar

Quote:
Originally posted by nmbs
Eerst heb ik nog een paar vragen over dit jaar.
Wat is er van de bmw Z4 van racing projects?
Wat is er van de astra coupe waarvan we een paar maanden geleden een paar foto's van mochten zien?
Ik vondt dat een aantal auto's toch minder was dan ander jaren(minder gastrijders?)en tenop zichte van en normale race hoe komt dat?
Ligt de oorzaak misschien aan de slecht draaiende economie.
Wij hadden zaterdag nacht eens nagedacht over hoeveel teams er al verdwenen zijn in de voorbije 4 jaar en het zijn er een heel deel als je een beetje nadenkt.
Nog zo een heikel punt wat gaat er volgend jaar gebeuren met al de bmw's van het type E36?
Toen george severich zijn bmw stuk reed.Werd er gezegt dat hij niet meer hersteld zou worden omwille van het feit dat hij volgend jaar niet meer gehomologeerd is.
Ik heb ze eens geteld dit weekend en het zijn 10 stuks om juist te zijn.
Wat gaat er hier mee gebeuren?
ik hoop dat deze teams de belcar niet vaarwel gaan zeggen!
Ik denk dat ze nog een jaar uitstel zullen krijgen net als de Audi 80...
Old 27-08-2003, 19:52
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Re: wat gebeurd er volgend jaar

Quote:
Originally posted by nmbs

Ze staan nog steeds op het net:

Belcar '98: http://belcar-1998.bene.ws/

Belcar '99: http://belcar-1999.bene.ws/

Via die pagina's kun je controleren of jouw nachtelijke hersenspinsels een beetje kloppen.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 27-08-2003, 20:11
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

De E-36 BMW's zijn volgend jaar voor het laatste jaar gehomologeerd. Ik ben ook wel benieuwd wie er volgend jaar met de E-36 blijft rijden en wie iets anders gaat doen. Er zijn inderdaad een pak teams verdwenen, dit is volgens mij vooral te wijten aan de recessie.
Reply With Quote
Old 27-08-2003, 20:43
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by stijnconinx
De E-36 BMW's zijn volgend jaar voor het laatste jaar gehomologeerd. Ik ben ook wel benieuwd wie er volgend jaar met de E-36 blijft rijden en wie iets anders gaat doen. Er zijn inderdaad een pak teams verdwenen, dit is volgens mij vooral te wijten aan de recessie.
Woowoow, in België is er geen sprake van een recessie hé in tegenstelling tot duitsland, maar dit geheel terzijde

Feit is dat vele teams afhaken omwille van het finciële plaatje, bedrijven zijn nu éénmaal niet geneigd te investeren in sponsoringprojecten in deze mindere periode. Alhoewel, als je sommige teams bezig ziet denk je het omgekeerde.
Reply With Quote
Old 27-08-2003, 20:47
R@ce@holiC's Avatar
R@ce@holiC R@ce@holiC is offline
De Paddock Regular

Je ziet ook meer en meer teams die overstappen van Touring naar GT. Zie Kuismanen en Selleslagh...

Of je hebt het omgekeerde , zoals Beliën , die terugkeren naar Touring. Dit kan enkel maar aangemoedigd worden vind ik. Het aantal touringwagens is sterk aan het afnemen. Hopelijk zet deze trend zich niet voort de komende jaren
Reply With Quote
Old 27-08-2003, 22:01
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Ach, de ruwe versie van de Kamala stond wel in de paddock.

We zullen er mee moeten leren leven dat 40 of 50 wagens ook leuk is om te zien. Economisch zwaar weer.........daar kan geen enkele organisator iets aan doen.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 27-08-2003, 22:40
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by flugel
Woowoow, in België is er geen sprake van een recessie hé in tegenstelling tot duitsland, maar dit geheel terzijde
Wat ik bedoelde was "vertraagde economische groei" maar recessie is voor de meeste wat duidelijker

Ik ben vooral benieuwd naar de evolutie van de BTCS en de gevolgen hiervan voor de Belcar. De groei van de BTCS (door de steun van de Franstalige media) zou er wel eens voor kunnen zorgen dat "tragere" deelnemers van de Belcar overstappen naar de Waalse, eigenlijk Brusselse, vrienden. BTCS is minder competitief waardoor je met een mindere wagen toch vooraan kan meestrijden en zo meer media-aandacht krijgt...
Reply With Quote
Old 27-08-2003, 22:46
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Maar die met hun porsches kunnen niet meer naar het BTCS he. Dat was toch enkele dit jaar ?

Reply With Quote
Old 28-08-2003, 08:21
joost joost is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by flugel

Kijk vandaag eens in De Standaard of TIJD, ook onze economie is letterlijk gekrompen. Recessie is trouwens eens term die je in tijden van crisis wel mag gebruiken, al krimpt de economie niet letterlijk.

Belcar lijdt zeker onder de economie en bovendien worden we in ons klein België met de waanzinnige situatie geconfronteerd waarbij er nog een kampioenschap is met een tiental goede GT's en enkele silhouettes die niet zouden misstaan in het Belcar-kampioenschap.
Het is hoog tijd dat de organisatoren samen gaan zitten om dat wederzijds kannibalisme te stoppen en uit elkaars vaarwater te blijven.
Zou er geen mogelijkheid bestaan om het belcar-kampioenschap louter en alleen aan GT's/silhouettes voor te behouden met een GTC-divisie (- 2000 cc) als budgetvriendelijke optie (Ginetta, Lotus, Opel Speedster, Caterham...)?
We komen nu makkelijk (BTCS + Belcar) aan 40 GT's en voeg daarbij nog een tiental GTC's en je hebt een prachtig endurance-kampioenschap.
En laat de BTCS zijn pijlen richten op de echte Tourings...
Een veel gehoorde opmerking van de piloten/teams behelst ook de format, dwz. de 5 2-uren wedstrijden op Spa en Zolder. Veel teams/piloten zouden die wat graag ruilen voor 2 2-uren wedstrijden + een 1000 km of 6 uren-wedstrijd waar je 3 piloten kan inzetten (budget). Bovendien lijkt de buitenlandse uitstap ook een gemis, maar ik denk dat die wel terugkomt. Waarom het vernieuwde Brands-Hatch niet?

Joost

Last edited by joost; 28-08-2003 at 08:27.
Reply With Quote
Old 28-08-2003, 08:43
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by joost
Kijk vandaag eens in De Standaard of TIJD, ook onze economie is letterlijk gekrompen. Recessie is trouwens eens term die je in tijden van crisis wel mag gebruiken, al krimpt de economie niet letterlijk.

/off-topic

Een land is in recessie als het BBP (bruto binnenlands product) gedurende 2 kwartalen op rij krimpt.

Dat is de enige juiste definitie van recessie. Dit is in België vooralsnog niet het geval (in Nederland en Duitsland al wel).

juist is juist he

/off-topic

Last edited by airco; 28-08-2003 at 08:46.
Reply With Quote
Old 28-08-2003, 09:07
Asterix's Avatar
Asterix Asterix is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by joost
Zou er geen mogelijkheid bestaan om het belcar-kampioenschap louter en alleen aan GT's/silhouettes voor te behouden met een GTC-divisie (- 2000 cc) als budgetvriendelijke optie (Ginetta, Lotus, Opel Speedster, Caterham...)?
We komen nu makkelijk (BTCS + Belcar) aan 40 GT's en voeg daarbij nog een tiental GTC's en je hebt een prachtig endurance-kampioenschap.
En laat de BTCS zijn pijlen richten op de echte Tourings...
Een veel gehoorde opmerking van de piloten/teams behelst ook de format, dwz. de 5 2-uren wedstrijden op Spa en Zolder. Veel teams/piloten zouden die wat graag ruilen voor 2 2-uren wedstrijden + een 1000 km of 6 uren-wedstrijd waar je 3 piloten kan inzetten (budget). Bovendien lijkt de buitenlandse uitstap ook een gemis, maar ik denk dat die wel terugkomt. Waarom het vernieuwde Brands-Hatch niet?

Joost
Ik denk dat de toerisme piloten dit misschien niet zo leuk zouden vinden ? Dit zou inhouden dat op nationaal niveau alleen GT's van belang zijn ?
Reply With Quote
Old 28-08-2003, 09:53
Lemans Lemans is offline
De Paddock Rookie

Aangaande de BMW Z8 (niet Z4!) van Raceprojects, het is mischien goed om weten dat Raceprojects voor ontwikkeling en
opbouw van de wagens het moet doen met ....1 persoon .
Voor het klaarmaken van de wagens voor de wedstrijden kan ik gelukkig nog rekenen op de waardevolle en noodzakelijke hulp van Herbots Giovanni. Voeg hier nog aan toe dat we het dit jaar hebben moeten doen met een budget van 35000 Euro voor Touring-cup en Belcar samen en de reden is snel gevonden waarom het Z8 project op een laag pitje staat.
Het is wel zo dat de opbouw van de Z8 deze winter voorang krijgt. Zoals bij onze E46 coupe zal alles in eigen huis worden ontwikkeld, op schokdempers en remklauwen na.
( ook de reden waarom we desondanks alles nog kunnen meekoersen!)
Het is ook te hopen dat we nog partners (sponsors) vinden zoals Bridgestone, die jaar na jaar trouw blijven en toch zorgen voor (een voor ons !) belangrijke financiele steun .

Groeten Johan
Reply With Quote
Old 28-08-2003, 11:33
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

In de gedachten van Joost kan ik me wel vinden........3 Super Racing Weekends GT (RACB Cups + Belcar) en 3 Super Racing weekends Toerisme (RACB cups + BTCS)......

Spa zijn 2004 miles voor Toerisme en Zolder zijn 24 Uurs voor GT's . Soms heeft die Joost toch wel eens goeie ingeving
Reply With Quote
Old 28-08-2003, 12:52
joost joost is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Asterix
Ik denk dat de toerisme piloten dit misschien niet zo leuk zouden vinden ? Dit zou inhouden dat op nationaal niveau alleen GT's van belang zijn ?
neen, de tourismewagens zouden een eigen kampioenschap hebben met een mix van sprint en endurance. maar misschien terug met de steun van invoerders.

Joost
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules