![]() |
|
|
|||
|
|||
problemen met Mini Cup wagens ??
Ik heb opgevangen dat er bij de volgende manche van de Mini Cooper Challenge een aantal wagens minder aan de start zouden verschijnen, omdat er teveel problemen zijn met de remmen en zo. Weet iemand of dit klopt ?
Zou alleszins het spektakel verlagen als er minder Mini's meedoen ! GreetZ, Caliban |
|
||||
|
||||
Voor zover ik weet zijn de remmen het zwakke punt.
Maar alle wagens mogen een nieruw remsysteem monteren tegen de volgende koers dacht ik. |
|
|||
|
|||
OK, voor één keer alles uit de biecht.
Het ligt niet echt aan de remmen maar wel aan de piloten. Ook wij maken de fout om veel te hard in de remmen te gaan en vooral veel te laat . De remmen bij Delmotte en Goossens waren belange niet zo versleten als bij ons terwijl ze met hetzelfde remsysteem zaten, ( er zijn er andere ). Wat mij persoonlijk heel erg stoort is het feit dat er gedurende de eerste race mensen gereden hebben met andere systemen en dat de organisatie dit nu zelf aan de andere piloten voorsteld. Ze hadden die mannen gewoon uit koers moeten zetten wegens niet conform, zo simpel is dat. Natuurlijk is iedereen nog wat aan het zoeken naar de juiste balans tussen fun, veiligheid en betaalbaarheid. Misschien de volgende koers toch eens AP schijven steken met goede blokken. Met een beetje geluk keuren ze dit ook goed en zijn we van alle problemen verlost. De piloten met een iets mindere zuivere rijstijl als de anderen kunnen dan misschien ook meedoen voorraan. Wat we nu gaan krijgen is een Belcar race binnen een MINI race, en ik dacht toch dat dit niet echt de opzet was van het gebeuren. maar bon, het weze zo en het zal zo blijven. Voor alle duidelijkheid dus, het probleem met de remmen ligt hem bij de piloten, en niet bij de remmen. |
|
||||
|
||||
ik denk dat het beter is van hevig te remmen, en proberen van minder lang te remmen
dat is natuurlijk afhankelijk van remstel tot remstel dit krijg je waarsch onder de knie door te testen en zien wat het beste is
|
|||
|
|||
Driesco zei het al, het ligt vooral aan de piloten en niet aan de wagen. Bij het testen had PY Corthals er geen last van, evemin als Marc Goossens tijdens het New Race Festival.
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
|||
|
|||
Thanks Driesco voor je "uit de biecht" klappen.
Maar toch een reactie erop. Ik ben zelf geen piloot, maar ben wel bevriend met één van de piloten. Uiteindelijk kunnen we toch wel stellen dat het niet alleen om de remmen gaat. Als je het nodige budget bekijkt, dan mag je als piloot toch op z'n minst een racewagen verwachten, en geen omgebouwde straatversie die dan nog verder geevolueerd wordt na het leveren van de wagen, en dan nog op kosten van de piloot!! Voor een zelfde budget rijdt men de Clio Cup waar de remmen kunnen gebruikt worden waarvoor ze dienen, remmen !! Om dan nog maar te zwijgen van de eerlijkheid, de "mannen met het geld" kopen na elk rondje een setje nieuwe banden en remblokskes, waar de kleinere teams dit mogen vergeten. Hoe kan een getalenteerde piloot dan bewijzen dat hij iets in z'n mars heeft ( zoals in de Yaris Cup wel kan ) ?? Het is bijna een Mini Belcar !! Caliban |
|
|||
|
|||
Hier heb ik nu eens héél weinig op te zeggen sé, maar elke letter is 200% waarheid.
De betere piloten worden meestal "gratis" uitgenodigd door één of andere renstal, organisatie, enz... om het geheel wat op te fleuren, maar persoonlijk denk ik dat onbekend namen meer spektakel en spanning brengt. Geef me één reden waarom jongens die een MINI gekocht hebben zouden blijven rijden als ze weten toch nooit een kans te hebben op een podiumplaatske. De lijst met de namen al eens goed bekeken wie er allemaal deelneemt. In Kerpen woont daar ook nog zo n'een goeien, ze kunnen die ook nog vragen. Mijn grootste zorg, inderdaad, hij of zij met het meeste geld kan samen met een goede rijstijl deze Cup winnen. Elke reeks nieuwe banden en remblokken = 1520 euro per reeks. Voor 2004 een Miniken opzetten voor de TC denk ik. ![]() |
|
||||
|
||||
Als ik dit zo allemaal lees hier, dan kan ik enkel maar tot de conclusie komen dat de mini-cup me zwaar teleurstelt
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Als men nu begint over de banden en de remmen, vind ik dat eigenlijk een beetje laat... voor je aan iets deelneemt moet je toch weten in wat je gaat rijden (of is het momenteel de tijd om met geld te zwieren), en er waren toch al signalen dat deze 2 punten de zwakke punten gingen zijn. Persoonlijk vind ik de Clio cup en de yaris cup echte race cup's, de minicup lijkt meer en meer op een showcup. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Moeilijkheden met de Mini
Als mechanieker op de Mini kan ik alleen maar deze opmerkingen maken:
Natuurlijk kan je op de mini een aantal aanpassingen doen, zoals AP remmen en slicks en andere aanpassingen, maar waar komen we dan uit met de financiën. Dan kan je ook in de Clio of Yaris Cup gaan rijden. Maar daar worden er nog meer brokken gereden. Voorlopig hebben we nog geen weet van aanpassingen aan de Mini zoals hij nu is, behalve dat er andere remblokken worden gebruikt en dat de koeling van de remmen een beetje is aangepast. De banden zijn zeker nog goed voor de volgende wedstrijd en hebben, na 1 vrije training, 2kwalificaties en 2 wedstrijden, nog niet zoveel afgezien dat we ze zouden moeten vervangen. Maar met nieuwe banden rijden betekend altijd betere prestaties. Het probleem met de remmen is gewoon een feit dat de schijven te klein zijn van diameter en dat ze te warm worden, hierdoor gaan de blokken blokkeren en worden krom geduwd door de remcilinders, de dikte van de remvoering is nog voldoende maar de blokken zijn krom en werken daardoor niet meer zo goed. Zelfs de remcilinderhoezen verbranden door de hitte. Voor de rest, dit is een nieuwe wagen om mee te racen, afstellingen moeten nog gezocht worden, betere teams en piloten hebben meer ervaring in afstellen van een auto en zullen zo veel sneller tot resultaten komen dan de mindere goden. Sommige piloten hebben totaal geen ervaring met Cup-racen en dat is nog altijd wat anders dan meerijden in de Belcar, waar men veel meer ruimte heeft door het PK-verschil. Natuurlijk zijn er een aantal ongelukken gebeurd met de bijhorende schade, ik moet wel zeggen dat de carrosserie veel delicater is dan die van een Clio of een Yaris, en dat er bij het minste contact schade is. Voor de volgende wedstrijd zoveel te meer reden om van elkaar af te blijven. Maar zoals in de Clio Cup zullen er wel maatregelen genomen worden tegen de grootste brokkenmakers op de pilotenbriefing. De technisch controle is optimaal en dat hebben we wel gezien met de uitsluiting van Fred Bouvy voor 4 wedstrijden. |
|
|||
|
|||
Re: Moeilijkheden met de Mini
Quote:
1 ste: Voor de prijs van 4 banden mini koop ik 6 slick voor de clio, wat toch meer plezier met zich meebrengt. 2 de: De prijs van de remblokken ( allé die peperkoeken dingetjes ![]() 3 de: Die prijzen van de trainingen zijn echt DEMOCRATISCHE prijzen, een geldklopperij is het aan het worden. (Ik dacht dat een donderdag namiddag Zolder duur aan het worden was, dit is echt tot de verbeelding sprekent) BMW zijn compact-cup was niet echt een succes en dit zal ook niet echt een succes worden als man niet dringend ingrijpt. Men ging het standaard houden om de man in de straat ook te kunnen laten deelnemen. Er is denk ik 1 team dat er beter van wordt, als ik zie wat de remkoeling kost voor 2 alu buisjes. ![]() Dit is mijn mening over de mini. Groeten Megane PS meer PK's en trager dan de yarissen, dan klopt er toch iets niet. ![]() |
|
||||
|
||||
Re: Moeilijkheden met de Mini
Quote:
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|