![]() |
|
|
||||
|
||||
Wil Renault geen Franse coureurs?
In de afgelopen jaren hebben we heel wat succesvolle en talentvolle Franse junior piloten voorbij zien komen. Niet eentje kwam er in de F1 terecht. Voor het eerst in 40 jaar was er geen Fransoos te bekennen op de startgrid voor een GP.
Raar, want met Renault hebben we toch een fabrikant van Frans formaat. Ze sturen zelfs de hun testrijder Frank Montagny de laan uit. Fransen staan nu eenmaal bekend om hun zelfstandige economie. Om nog maar niet te spreken van hun chauvinisme (het woord is zelfs Frans ![]() Tja dan lees je dit van Sebastian Bourdais: Quote:
![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
Is in Frankrijk in zijn algemeenheid wel interesse voor F1? Ik kan me herrinneren dat Prost in Frankrijk ook weinig steun kreeg voor zijn team.
|
|
|||
|
|||
Misschien puur commercieel?
Gesteld dat de prestaties van Renault in F1 de verkoopcijfers van het merk gunstig beïnvloeden, zou dit dan nog meer het geval zijn met een Franse piloot achter het stuur? Daarentegen, in Spanje of Italië kunnen de prestaties van hun piloot in een Renault het merk misschien wel vooruit helpen. Wild guess... J |
|
||||
|
||||
In Frankrijk is er in ieder geval geen nood aan een Franse piloot voor Renault. Als je kijkt hoe het daar met de merken gesteld is: ofwel rij je in een Renault, ofwel een Peugeot ofwel een Citroën. Iemand die een Peugeot gehad heeft en van plan is een nieuwe wagen te kopen zal voor 99,9% wel opnieuw voor een Peugeot gaan. Wat de 0,1% betreft kiest de Fransman voor een buitenlandse wagen. Dus voor Renault is de Franse markt eigenlijk geen markt meer om nog vooruitgang te boeken. In Italië en Spanje kan Renault wel weer wat mensen overtuigen omdat ze in die landen net zo denken als de Fransen: ofwel koop ik voor 99,9% een Fiatje, ofwel ga ik voor die buitenlandse wagen. En lap, er rijdt een Italiaan bij RenaultF1, dus is de keuze snel gemaakt... alhoewel
![]() |
|
|||
|
|||
Ik denk niet dat er in Italië nog zoveel Fiats rondrijden. Volgens mij is de verkoop van Fiat zelfs in hun thuisland serieus achteruit gegaan de laatste jaren.
|
|
||||
|
||||
klopt, fiat boert niet goed meer in 'the homecountry'.
Maar eerlijk gezegd, zou jij eerder geneigd zijn om een Renault te kopen omdat er dan Belg bij Renault rijdt? Ik in ieder geval niet... |
|
|||
|
|||
Zou jij eerder geneigd zijn om een Ferrari te kopen omdat er een Belg/Nederlander bij Ferrari rijdt? Ik in ieder geval.....
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
zou dat dan zijn omdat die belg/nederlander bij ferrari rijdt, of gewoon omdat het een ferrari is?
|
||||
|
||||
Quote:
De interesse voor de F1 is in Frankrijk al een aantal jaren serieus op zijn retour. De tijd dat het F1-startveld voor bijna een kwart uit Franse piloten bestond is al lang verleden tijd. Het is ook geen toeval dat de Franse GP de laatste jaren voor haast lege tribunes wordt gereden. Een F1-budget lospeuteren, of zelfs nog maar bespreekbaar maken, bij sponsors is in Frankrijk voor een piloot een onbegonnen zaak geworden. Waarom zou je als Frans bedrijf ook nog tientallen miljoenen euros in de F1 pompen, als je voor een veel kleinere investering in rally of Le Mans een veel grotere commerciële return krijgt? |
|
|||
|
|||
Quote:
![]() Maar Lambo heeft wel een punt. Heeft F1 en autosport in het algemeen invloed op het koopgedrag? Ik ben bang dat dat vies tegenvalt. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|