![]() |
|
|
||||
|
||||
Belg beslist mee over WK 2006
Vandaag beslist de FIA in Parijs over het al dan neit toelaten van de mass-dampers. Renault heeft zijn wagen volledig rond dit concept gebouwd. Blijven ze verboden: voordeel ferrari. Eén van de mensne die de beslissing gaan nemen is een Belg:
Quote:
|
|||
|
|||
De beslissing is gevallen. Massa dempers zijn voor eens en altijd illegaal. Een streek door de rekening van Renault, maar wel een spannend WK
![]() |
|
||||
|
||||
Toch vind ik dit een belachelijke beslissing. Renault rijdt er al mee vanaf 2004 en nu ineens zijn ze illegaal.
|
||||
|
||||
Quote:
Ik rij ook al jaren te rap zonder dat ze mij pakken ... Dat wil niet zeggen dat te snel rijden ineens legaal is he. Renault heeft er al 3 jaar onterecht voordeel uit gehaald. Ik ken sporten (cfr. voetbalschandaal in Italie) waar teams hun titels van de vorige jaren kunnen inleveren.
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Inderdaad.
Het is altijd toegelaten geweest en is dus ook nooit beweerd dat het toen al illigaal was. Het heeft volgens de regels altijd comform geweest. Nu beslist men er anders over. Wat dat betreft vind ik dat dit iets is wat aan het einde van het seizoen moet uitgevochten worden. Het is wel bekend dat de renault hier rond gebouwd is. Dus dit speelt nu in hun nadeel voor het kampioenschap. Het is trouwens vanaf hockenheim dat het verboden werdt. Vanaf die wedstrijd gaat het niet meer zoals voorheen met renault. Vorig jaar kon alonso op deze manier de wedstrijden controleren. En nu heeft de fia er toch wel voor gezorgd dat ferrari de grote kanshebber is geworden voor de tittel. En ja,ik stel er meteen vragen bij ![]() Als dit het kampioenschap beslist wordt ten nadele van renault-alonso geeft dit toch weer minder glans aan die van ferrari-schumacher en de fia. maar vooral die laatste dan. Wat niet wil zeggen dat er iets verkeerd is met ferrari nu he. Ze doen het uitstekend. Maar wat wil je als er een handicap op het beste team wordt gelegd ![]() |
|
||||
|
||||
Beter dan Schumacher kan ik de situatie niet verantwoorden ...
Quote:
|
||||
|
||||
Wat opvalt is dat het toch altijd Ferrari is, die in de clinch ligt met de grootste concurrent van dat ogenblik. Het zijn gewoon slechte verliezers.
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() Quote:
![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
De eerste die mij komt vertellen dat bvb. Ferrari al zijn titels op legale wijze gewonnen heeft, lach ik graag in z'n gezicht uit
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
ik zal er zijn ... jij ook ?
|
||||
|
||||
Quote:
Zelfs al treedt de FIA nu op na een klacht van Ferrari ? Wat is dan het probleem. Renault zal heus ook de heilige drievuldigheid niet zijn. In Monaco stonden ze er ook als de kippen bij om Schumacher aan het kruis te nagelen ... Dan kan je niet echt verwachten dat het omgekeerde niet gebeurd als de kans zich aanbiedt. Dit soort manoeuvers horen nu eenmaal bij een sport waar miljardenbelangen spelen. Sometimes you win .... Sometimes you lose.
|
||||
|
||||
verder stelt zich natuurlijk ook de vraag: in hoeverre is de huidige massdemper nog te vergelijken met het oorspronkelijk goedgekeurde concept?
Dit weekend op de RTBF een andere theorie gehoord: namelijk dat de FIA al had laten uitschijnen dat door recente aanpassingen en ontwikkelingen aan de massdemper DIT JAAR ze inderdaad in overtreding kwamen met de regelgeving omtrent aerodynamica. In plaats dat Renault teruggreep naar een vorige evolutie, zijn ze beginnen procederen en proberen aantonen dat ze niet in overtreding waren. Vandaar is de hele hetze gegroeid, en heeft de FIA nu een éénduidige beslissing genomen. En verder schijnt ook iedereen hier te vergeten dat Ferrari ook een dergelijk systeem hadden. Alleen zijn zij blijkbaar zo slim om op verschillende paarden te wedden. De these die hier ergens wordt gesteld dat Renault zijn wagen volledig rond dat systeem heeft gebouwd, geloof ik van geen kanten. Als dat zo zou zijn, dan heeft Renault een werkelijk grenzeloze naïeviteit aan de dag gelegd... maar goed ![]() |
|
||||
|
||||
In Autosport staat dat Renault de enige was die het systeem goed had ontwikkeld, de rest probeerde maar slaagde er niet in. En dan wordt men stilaan jaloers he...
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|