De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 15-02-2007, 12:58
Z3Cp's Avatar
Z3Cp Z3Cp is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by JorritVD View Post
Misschien geen budget, misschien gewoon 1 seizoen even een tandje terug dat ze volgend jaar met een kompleet nieuwe auto komen.
De NL afdeling van het bedrijf waarvoor ik werk, heeft een tijdje de leveringen aan Spyker cars stopgezet, wegens het niet voldoen van facturen.
Mss daarom toch effe rustigaan doen ?
Bron : onze boekhouding...
Reply With Quote
Old 15-02-2007, 20:39
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Z3Cp View Post
De NL afdeling van het bedrijf waarvoor ik werk, heeft een tijdje de leveringen aan Spyker cars stopgezet, wegens het niet voldoen van facturen.
Mss daarom toch effe rustigaan doen ?
Bron : onze boekhouding...
Sorry dat ik 't zeg maar zo'n dingen geef je niet prijs.

Mvg...
Reply With Quote
Old 16-02-2007, 19:30
Dagobert II's Avatar
Dagobert II Dagobert II is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Thomaske View Post

Mvg...
Idd; niet verstandig
Reply With Quote
Old 16-02-2007, 20:30
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Dagobert II View Post
Idd; niet verstandig
Nu zie ik het ook pas, da's idd niet bijzonder netjes.
Reply With Quote
Old 16-02-2007, 21:34
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Thomaske View Post

Mvg...
Mwoah, iemand die zijn verplichtingen niet nakomt kan rekenen op bepaalde weerstanden in de samenleving. Niet meer dan logsich lijkt me. Als zo'n persoon/bedrijf dan ook nog mooi weer speelt in de pers, waarom zou een gedupeerde dan zijn stem niet mogen laten horen? Of een autosportforum dan weer de geschikte plaats is? Dat is wat anders

Daarnaast is dergelijke informatie niet echt topsecret, binnen enkele seconden heb je zo een rapportje van Dun and Bradstreet te pakken
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 16-02-2007, 23:29
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

In een dergelijke discussie andermans vuile was buiten gaan hangen is simpelweg niet netjes. Plus dat je de relatie met een dergelijke zakenpartner serieus op het spel zet; als iemand van Spyker leest dat een werknemer van een bedrijf waar het dingen van koopt dergelijke mededelingen doet aan mensen die het niks aangaat, dan zou ik me toch prima voor kunnen stellen dat zo'n iemand redelijk geirriteerd raakt.

En voor dat er nu het argument komt: wil je wel zaken doen met bedrijven die te laat of niet betalen? In elk bedrijf blijven wel eens rekeningen liggen, van enkele onbetaalde rekeningen de conclusie trekken dat de financiele zaken er bij de 'wanbetaler' niet goed voorstaan is volledig uit de lucht gegrepen en bijna absurd te noemen. Daarnaast is de marketingwaarde van bepaalde klanten soms meer waard dan een paar onbetaalde rekeningen.
Reply With Quote
Old 17-02-2007, 00:55
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Bramzel View Post
En voor dat er nu het argument komt: wil je wel zaken doen met bedrijven die te laat of niet betalen? In elk bedrijf blijven wel eens rekeningen liggen, van enkele onbetaalde rekeningen de conclusie trekken dat de financiele zaken er bij de 'wanbetaler' niet goed voorstaan is volledig uit de lucht gegrepen en bijna absurd te noemen. Daarnaast is de marketingwaarde van bepaalde klanten soms meer waard dan een paar onbetaalde rekeningen.
Je trekt het e.e.a. toch uit zijn verband. Rekeningen die niet of te laat betaald worden zegt niets over de financiele staat van een bedrijf. De welbekende Nederlandse manier van rekeningen betalen (veel te laat dus) kan een verkapte manier van kredietverschaffing zijn. In plaats van een krediet bij je bank kan je dat ook verplaatsen naar je leveranciers. (Krediet bij leveranciers is goedkoper dan een krediet bij de bank) Er kan natuurlijk een dispuut zijn over de geleverde diensten/produkten of de factuur. Echter als je op een "credit-check" van een klant ziet dat ze wat traag zijn met betalen dan kun je daar natuurlijk op anticiperen. Vooruitbetaling, tijdelijke leverstop of welk ander "drukmiddel" dan ook.

Wat betreft marketingwaarde en onbetaalde rekeningen? Kan daar voor een deel in meegaan, echter in het bovenstaande voorbeeld van Z3Cp lijkt me dat niet van toepassing. Een leverstop heeft meestal toch een diepere oorzaak.

Uiteraard blijft de vraag, is een forum de geschikte plaats hiervoor de geschikte plaats waar de meeste onder een dekmantel/nickname werken? Mijn inziens niet. Als ik iemand (zou )willen pakken dan pak ik hem aan via een medium dat een groter bereik heeft.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 17-02-2007, 15:04
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Dit deed me even zoeken naar de aandelenkoers van Spyker Cars over het voorbije jaar... hmmm

http://www.belegger.nl/koersen.php?p...=SPYKER%20CARS
Reply With Quote
Old 17-02-2007, 16:42
Z3Cp's Avatar
Z3Cp Z3Cp is offline
De Paddock Rookie

Wow, wat een reakties ...
Bij 't lezen van al deze reply's komt er mij maar één ding voor ogen : jullie nemen het hier allemaal veel te serieus op. Denken jullie nu echt dat de halve wereld niks anders te doen heeft dan het lezen van dit forum ?
Wel, dream on...
En verder moet je lezen wat er staat en niet meer. De leveringen werden een tijdje stopgezet en niet meer dan dat. Volgens mijn mening heeft eea. te maken met het op een lager pitje zetten van de racebudgetten. En dacht nog altijd dat je een mening mag vertolken op een forum.
Had ik hier bedragen ed. vernoemd, dan kan je reageren. Hetgeen ik nu "verkondigde" is door heelwat mensen geweten in Nl.
En by the way, bij ons is het algemeen beeld zo, dat de Belgen de slechtste betalers zijn. Onze Nl en D. klanten zijn de stipsten. Maar dat mocht ik hier mss. ook niet vertellen
In ieder geval : voor mij hoeft het hier niet meer...
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules