De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 15-06-2006, 13:44
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Peugeot 908

De eerste informatie over de Peugeot 908, het diesel prototype waar Peugeot vanaf 2007 aan Le Mans mee zal deelnemen, is bekend:
Quote:
Peugeot dévoile le moteur de la 908 !

Peugeot a dévoilé le moteur qui équipera la 908 (nom désormais officiel) lors des 24 Heures du Mans 2007. Il s'agit du V12 HDI FAP : un V12 incliné à 100 degrés, 5,5L de cylindrés. Plus d'informations dans quelques minutes.
bron: http://www.endurance-info.com

De configuratie van de diesel motor is zo goed als identiek aan de Audi TDI: 12 cilinders, 5.5 liter, bi-turbo, partikelfilters, ... Enkel de cilinderhoek is anders: 100 graden i.p.v. 90. Dit lijkt mij een goede keuze want zo heb je een lager zwaartepunt.

Last edited by Mark; 28-09-2006 at 21:56.
Reply With Quote
  #2  
Old 15-06-2006, 13:57
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
De cijfers die Peugeot geeft zijn zeer toevallig net iets meer dan Audi
  • Peugeot V12 HDI: 700 pk en 1200 Nm
  • Audi V12 TDI: 650 pk en 1100 Nm
Het volledige Peugeot persbericht staat hier

Last edited by gwyllion; 15-06-2006 at 14:09.
Reply With Quote
  #3  
Old 15-06-2006, 16:22
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Enkel de cilinderhoek is anders: 100 graden i.p.v. 90. Dit lijkt mij een goede keuze want zo heb je een lager zwaartepunt.
Renault heeft dit in de F1 ik nog willen toepassen, zo'n grotere cilinderhoek, maar na lange ontwikkelingen zijn ze toch terug overgeschakeld op de normale cilinderhoek.
Benieuwd of ze het bij Peugeot wel klaarkrijgen.

Verder geven ze nog maar weinig info vrij over de plannen met de wagen. Zelfs niet of het om een open of gesloten wagen gaat. Daarvoor zullen we moeten wachten tot september vrees ik.

op www.pitstoptv.be staat overigens een mooie samenvatting van de persvoorstelling
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #4  
Old 15-06-2006, 16:56
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
ik denk dat het in F1 110° was
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 15-06-2006, 17:26
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by marcel
ik denk dat het in F1 110° was
111° om exact te zijn
Reply With Quote
  #6  
Old 15-06-2006, 17:28
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by The Interceptor
Renault heeft dit in de F1 ik nog willen toepassen, zo'n grotere cilinderhoek, maar na lange ontwikkelingen zijn ze toch terug overgeschakeld op de normale cilinderhoek.
Benieuwd of ze het bij Peugeot wel klaarkrijgen.
Vibraties waren het grote probleem met de Renault V10. Dit zal een stuk minder erg zijn met de Peugeot HDI omdat die bij veel lagere toerentallen moet werken (5000 rpm t.o.v. 20000 rpm ) .
Reply With Quote
  #7  
Old 15-06-2006, 18:11
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
En meer cilinders geeft minder trillingen (dat sta toch in mijne cursus thermo van dees jaar )

Dit Peugeot project blijkt dus wel meer slaagkans te hebben.
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #8  
Old 15-06-2006, 21:53
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Peugeot in de 1000km van Spa volgend jaar?

Quote:
"We don't know exactly the plans are yet," Saint-Geours told autosport.com. "We have a very, very short time-scale and we don't know exactly how many races we can do in 2007, but maybe not all the races.

"But it is our intention where possible to race in 2008."
Het wordt geen gewone dieselmotor maar een bio-diesel
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #9  
Old 15-06-2006, 22:39
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by raceboy
Het wordt geen gewone dieselmotor maar een bio-diesel
Volgens endurance-info.com is dat nog onbeslist
Reply With Quote
  #10  
Old 15-06-2006, 22:46
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Volgens endurance-info.com is dat nog onbeslist
volgens radio le mans dus wel. We mogen toch aannemen dat ze allebei op de vergadering waren he
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #11  
Old 15-06-2006, 22:55
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by gwyllion
De eerste informatie over de Peugeot 908, het diesel prototype waar Peugeot vanaf 2007 aan Le Mans mee zal deelnemen, is bekend:
Nou, of die als Peugeot 908 naar Le Mans gaat? Tik eens 908 in op Google, meer Porsche dan Peugeot Dus of Porsche hiermee akkoord gaat is nog maar de vraag......................

Pikant detail: Peugeot en Porsche hebben ooit eens wat heibel gehad over het nummer 901.............Porsche is toen maar verder gegaan met 911 Tijd voor Porsche om ff terug te pesten?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #12  
Old 16-06-2006, 09:26
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
In feite zou Porsche dan nu een 908 moeten uitbrengen. Volgens mij kunnen ze bij Peugeot daar weinig tegen doen...
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #13  
Old 16-06-2006, 11:46
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by Bart.Vandecavey
In feite zou Porsche dan nu een 908 moeten uitbrengen. Volgens mij kunnen ze bij Peugeot daar weinig tegen doen...
Porsche heeft reeds eind jaren '60 een 908 gehad.

Porsche 908
Porsche 908/3
Reply With Quote
  #14  
Old 16-06-2006, 12:16
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Quote:
Originally Posted by FIRE
Porsche heeft reeds eind jaren '60 een 908 gehad.

Porsche 908
Porsche 908/3
Net daarom.

Moesten ze nu een 909 uitbrengen zou Peugeot er iets kunnen tegen opbrengen...
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #15  
Old 16-06-2006, 16:28
Dagobert II's Avatar
Dagobert II Dagobert II is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2006
Location: Hengelo Ov, NL
Posts: 40
Quote:
Originally Posted by The Interceptor
En meer cilinders geeft minder trillingen (dat sta toch in mijne cursus thermo van dees jaar )
Niet ten opzichte van een lijnmotor. Ik denk dat bijvoorbeeld een lijn 8-cil minder trillingen heeft dan een v12.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.