De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 07-09-2008, 19:51
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Peugeot 206 WRC - 2003 - Condroz Rally - Loix - Tamiya - 1/24

Zo, nu de Prelude klaar is, tijd om eens wat anders te gaan doen. Een rally auto, dat hebben we al lang niet meer gemaakt...

Bon, welke dan? Een 206 WRC'tje dan maar, die hebben we hier nog niet gehad... Of toch wel? Vraag is natuurlijk welke versie, want er zijn zoveel verschillende decals beschikbaar. Ik ga voorlopig niets zeggen, buiten dan dat de versie die ik ga maken al minstens 1 of 2 keer hier op De Paddock gebouwd geweest is. Voor de rest moeten jullie maar afwachten welke het wordt. Slimmeriken en 'searchers' zullen het misschien wel eerder kunnen raden.

In ieder geval, voici de'n eerste foto.

Niet veel bijzonders. De gietnaden weggeschuurd, de paneellijnen uitgekrast, de gaatjes geboord voor de antenne en de snelsluitingen én, dit is wel niet standaard, de voorste kapjes voor de verstralers in de bumpers herkrast. 't is nog niet optimaal, maar goed, we zitten ook nog maar in het stadium van de primer.

Het zou best wel eens kunnen dat ik over dit model een boekje ga schrijven, dus als er iets minder updates komen dan gewoonlijk, please excuse me.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	peugeot_206_wrc_01.jpg
Views:	1475
Size:	164.9 KB
ID:	11238  

Last edited by Guido; 07-09-2008 at 19:52.
Reply With Quote
Old 07-09-2008, 21:10
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Allé, veeeeeeeeeel succes gewenst bij deze.

En ik zal eens niet gaan rondzoeken, maar gewoon afwachten in welke uitvoering je hem gaat bouwen.

Hoe staat het trouwens met je 2 307 WRC's.

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Old 07-09-2008, 22:19
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Nismo View Post
Allé, veeeeeeeeeel succes gewenst bij deze.

En ik zal eens niet gaan rondzoeken, maar gewoon afwachten in welke uitvoering je hem gaat bouwen.

Hoe staat het trouwens met je 2 307 WRC's.
2? Dat is ondertussen nog maar ene, en zelfs daarvan weet ik niet of ik die ooit nog op mijn tafel zal krijgen... De eerste waaraan ik hier bezig was, is mislukt en ligt in de vuilbak. Van de 2de heb ik de deur eruit gehaald, maar zie nog altijd niet hoe ik daarmee verder moet. De Condroz decals voor die 2de heb ik trouwens van de hand gedaan. Als ik dus nog eens aan een 307 herbegin, zal het een Grönholm/Marlboro versie worden.

Last edited by Guido; 07-09-2008 at 22:20.
Reply With Quote
Old 07-09-2008, 23:14
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Bon, welke dan? Een 206 WRC'tje dan maar, die hebben we hier nog niet gehad... Of toch wel? Vraag is natuurlijk welke versie, want er zijn zoveel verschillende decals beschikbaar. Ik ga voorlopig niets zeggen, buiten dan dat de versie die ik ga maken al minstens 1 of 2 keer hier op De Paddock gebouwd geweest is. Voor de rest moeten jullie maar afwachten welke het wordt. Slimmeriken en 'searchers' zullen het misschien wel eerder kunnen raden.
Het is een 2001-versie, dus wordt mijn gok: de blauwe Kronos van Freddy Loix waarmee hij de Condroz heeft gewonnen in 2003...
En wat heb ik nu gewonnen, Pierre?
Old 08-09-2008, 10:35
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
Het is een 2001-versie, dus wordt mijn gok: de blauwe Kronos van Freddy Loix waarmee hij de Condroz heeft gewonnen in 2003...
En wat heb ik nu gewonnen, Pierre?
Ge moogt gokken zoveel als ge wilt, maar "'t is juust".

Kan ik eindelijk eens de bus RAL5002 bezigen. Heb me trouwens al zitten afvragen of dat ik de witte strepen aan de zijkant onderaan en de bumper vooraan in decal zou zetten of niet. Dit zou het vierde model moeten worden van de Freddy Loix collectie die ik op aanvraag aan het bouwen ben.
Reply With Quote
Old 08-09-2008, 11:48
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!

Spuiten lijkt mij mooier! Zie ook de witte striping op mijn 307. Die zijn ook gespoten omdat ik dat mooier (en gemakkelijker) dan die decals langs alle plooien te krijgen

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
Old 08-09-2008, 13:47
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Ondanks het feit dat er nog niet zoveel te zien is, zit er al veel voorbereidingswerk verborgen achter die ene foto. Het goed uitgevoerde schuurwerk, uitkraswerk en primerwerk zal zeker zijn vruchten afwerpen later. En ik zou dezelfde gok gewaagd hebben als Dominique, maar ik ken je "to-do-pile" dan ook redelijk goed (give or take a few dozen die je recentelijk verkocht hebt)...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 08-09-2008, 17:46
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Heb me trouwens al zitten afvragen of dat ik de witte strepen aan de zijkant onderaan en de bumper vooraan in decal zou zetten of niet.
De witte decals laten nogal wat van de ondergrond doorschijnen. Ik zou dus aanraden om op zijn minst een witte decal als ondergrond te gebruiken, of de witte vlakken te spuiten. Vooral het rallyschild op de deuren hebben een extra onderlaag nodig om de gouden Bastos-striping niet te laten doorschemeren.
Old 08-09-2008, 19:06
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!

Nog even over de primer; het lijkt erop dat je grijze primer hebt gebruikt tot nu toe. Ga je hier nog een witte primer overheen zetten? Dit ivm de effecten op de witte (als die er komt) en blauwe lagen die er nog op komen.

Reply With Quote
Old 08-09-2008, 21:04
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
De witte decals laten nogal wat van de ondergrond doorschijnen. Ik zou dus aanraden om op zijn minst een witte decal als ondergrond te gebruiken, of de witte vlakken te spuiten. Vooral het rallyschild op de deuren hebben een extra onderlaag nodig om de gouden Bastos-striping niet te laten doorschemeren.
I see. Voor het rallyschild op de deuren heb ik zitten denken om de gouden stripings uit te snijden... wat natuurlijk ook risky business is, vrezend dat een extra decal te dik gaat worden om dan er nog vernis overheen te spuiten. Er zitten dan immers 3 decals onder elkaar.

Waarom Renaissance het nummerschild niet mee in die decal heeft gestoken is een raadsel en maakt het eigenlijk onnodig gecompliceerd.

Quote:
Originally Posted by TvD View Post
Nog even over de primer; het lijkt erop dat je grijze primer hebt gebruikt tot nu toe. Ga je hier nog een witte primer overheen zetten? Dit ivm de effecten op de witte (als die er komt) en blauwe lagen die er nog op komen.
Ik heb inderdaad grijze gebruikt als eerste laag, omdat ik vind dat je daar beter de fouten op kan zien. Deze wordt nog behoorlijk weer opgeschuurd, maar de bedoeling is wel om er als primer eindlaag een witje overheen te doen.
Reply With Quote
Old 10-09-2008, 21:27
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Ik ga toch volgen hoor, ook al zullen de updates minder vaak verschijnen (ik hoop van niet dus)... Deze moet ik ook ooit nog eens bouwen en waarschijnlijk volg ik je binnenkort met de Peugeot 206 waarmee Grönholm wereldkampioen werd in 2000...
Reply With Quote
Old 02-02-2009, 22:25
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Sedert de laatste update is redelijk wat, zoniet alles, veranderd, maar goed, daar gaat deze thread nu niet over. Feit is, is dat ik terug aan de werktafel zit en nog eens een updatje kan posten. De body is ondertussen gespoten, maar ik ben iets te enthoesiast te werk gegaan bij het compounden, waardoor ik hier en daar door de verf heen ben gegaan. De in september gedecanteerde verf is ondertussen niet meer bruikbaar, dus dat zal ik opnieuw mogen doen. Foto's hierover volgen nog.

Verder ben ik ook aan de onderkant begonnen. Niets speciaals te melden, bodemplaat gespoten met de spuitbus, fuck wat dekt wit toch slecht, en aan de opbouw begonnen zoals voorzien in Stap 1 en 2 van het bouwplan.

Overzichtje

Detail achterkant

Detail voorkant - let wel, het grootste gedeelte hiervan verdwijnt later onder de beschermplaten

Bedoeling bij deze kit is dat ik deze volledig ga opbouwen volgens het bouwplan, om dan later een totaal foto van de onderdelen te kunnen geven in zoverre ze nog niet opgebouwd zijn. Eens kijken wat dat gaat geven.

Het eerdere idee van dat boekje heb ik ondertussen laten varen, wegens andere niet altijd modelbouw gerelateerde projecten en dus geen tijd. Bovendien is het zo dat dit geen superdetail model gaat worden, gezien het in opdracht gebouwd wordt. Weathering en dergelijke zullen niet aangebracht worden. Hoogstens de gordels, snelsluitingen en de antennes. Dus, netjes gebouwd zonder meer is het doel.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	peugeot_206_wrc_02.jpg
Views:	1920
Size:	231.8 KB
ID:	12713   Click image for larger version

Name:	peugeot_206_wrc_03.jpg
Views:	1188
Size:	177.2 KB
ID:	12714   Click image for larger version

Name:	peugeot_206_wrc_04.jpg
Views:	1264
Size:	205.8 KB
ID:	12715  
Reply With Quote
Old 02-02-2009, 22:38
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Belangrijkste is dat onze master Guido weer aan de slag is

Ik kijk al uit naar het vervolg...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 02-02-2009, 23:04
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

't werd tijd dat den Huudo nog eens een kit van onder het stof haalde!

Spijtig dat die dingen onder afdekkappen verdwijnen ...

Old 03-02-2009, 09:41
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!

Proper.... ga je de onderkant nog wat accentueren met een wash her en der?

Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules