De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 24-07-2008, 23:45
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Allereerst nog eens nen dikke proficiat met de geboorte van jullie zoontje.

Wat betreft je lakschade; zoals je zelf al aanhaalde zal overspuiten niet helpen. Normaal gezien kan je het eruit schuren, maar dan moet je wel opnieuw primeren en lakken.

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Old 25-07-2008, 09:43
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!

Gefeliciteerd met de kleine!!

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
Old 25-07-2008, 16:25
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Dank jullie wel allemaal!

Tom
Reply With Quote
Old 25-07-2008, 19:20
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Hoi Tom! Proficiat met jullie jongste spruit!! Ook bedankt voor het kaartje trouwens! De eerstvolgende vergadering zullen we der wel ene op drinken zeker?

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 25-07-2008, 20:05
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Dank u wel. Kaartje is graag gedaan. En ene drinken zullen we zeker

Tom
Reply With Quote
Old 27-07-2008, 23:04
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Tussen de papflessen en het pampers verversen in, heb ik nog wat tijd om te bouwen. Het decallen is dan een ideaal ding om te doen. Ik heb het kontje afgewerkt, dient enkel nog vernist te worden. Ook de onderkuip is half gedaan alsook een zijkuip. Op de zijkuip ging het wat mis bij het decallen. De decal kon onmogelijk vlak gelegd worden op bepaalde plaatsen. Daarom ben ik aan het spelen geweest met kleuren mengen om dit bij te schilderen. Het resultaat is bevredigend, al denk ik eraan om het nog een tintje lichter te maken e nog eens over te schilderen.
Hier de foto's

Het kontje afgewerkt met de typerende n°46 van Rossi

De onderkuipt die aan een kant klaar is.

De zijkuip met de foutjes nog.

De zij -en onderkuip samengevoegd.

En de bijgewerkte zijkuip. Wat vinden jullie ervan?

Tom
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	zijkuip_bijgewerkt.JPG
Views:	32
Size:	92.7 KB
ID:	10599   Click image for larger version

Name:	zijkuip_onderkuip.JPG
Size:	75.8 KB
ID:	10600   Click image for larger version

Name:	zijkuip_half_decal.JPG
Views:	31
Size:	97.7 KB
ID:	10601   Click image for larger version

Name:	kontje_klaar.JPG
Size:	102.2 KB
ID:	10602   Click image for larger version

Name:	onderkuip_half_decal.JPG
Size:	101.9 KB
ID:	10603  

Reply With Quote
Old 27-07-2008, 23:23
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Ik denk dat met een laag vernis erover niks meer te zien zal zijn van dat probleem. Goed bezig!

En ik moet je nog altijd feliciteren met het nieuwe vaderschap. Bedankt ook voor het kaartje! Ik vond het wel leuk om te krijgen. Bewijs dat de vriendenkring niet alleen maar rond het modelbouwen draait, maar ook daarbuiten.
Old 09-08-2008, 10:00
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

De 2006 Yamaha verschilde van die van 2005 onder andere in het frame. De steunen waar de voeten tegenkomen waren anders opgebouwd. Dit was voorzien in de S27 PE set dus begon ik eraan. Eerst de oude delen van het frame afzagen en openingen voorzien voor de PE steunen. Hierna bouwde ik de PE steunen op. De ene kant bestaat uit 3 PE delen en een white metal voetsteuntje. De andere kant bestond uit 4 PE delen en een white metal voetsteuntje.

Links zie je de PE delen en rechts hun plastic voorgangers.

Hier zie je het white metal voetsteuntje. Veel beter dan de gewone uit de kit.

Daarna zag ik in de S27 handleiding dat ik de uitlaat moest inkorten. Ook dit is een verandering t.o.v. 2005. Dit deed ik door zorgvuldig met een zaagje 7 mm tussen de uitlaat demper uit te zagen. Dit ziet er dan uit zoals op de foto hieronder. Natuurlijk is er nog plamuurwerk aan, maar dat is na de droging van de lijm.
Om de twee stukken goed op mekaar te laten passen heb ik een stukje styrene van 10mm breed gesneden en dit binnen in de open uitlaat gestoken. Zo kon ik het achterste stukje er mooi gecentreerd opzetten.

Verder heb ik ook de achterbrug dichtgewerkt. Dit deed ik nooit eerder, maar ga ik nu wel meer doen. Een 1:1 achterbrug is ook niet hol tenslotte. Ook ga ik proberen om lasnaden toe te voegen op de achterbrug.

Ook hier is het nodige plamuurwerk natuurlijk nog aanwezig.

Dit was het voor deze update. Hopelijk hebben jullie ervan genoten.

Tom
Reply With Quote
Old 14-08-2008, 17:46
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Weer tijd voor een update. Ik heb me de voorbije dagen beziggehouden met het frame en de achterbrug. Tenslotte is dit waar alles in en aan komt en kan het maar beter klaar zijn.
Aan het frame heb ik de PE onderdelen toegevoegd. Ook heb ik vooraan, waar het stuur in komt, een lasnaad toegevoegd. De uitlaatbeschermer wordt normaal met tamiya schroefjes vastgemaakt, maar dat ga ik zoveel mogelijk proberen te vermijden. Daarom heb ik de gaatjes wat groter geboord en er soldeertin in gelijmd. Daarna komt hierop een PE bout en klaar is Tom. Ook heb ik alle meegegoten 'bouten' in het frame weggeboord. Deze worden ook weer vervangen door PE.
Ook de gaten van de ophanging van het motorblok heb ik uitgeboord. Het blok zal, ipv met de schroefjes, met asjes worden bevestigd aan het frame. Ook hier weer komen PE boutjes op.
Genoeg tekst nu, hier de foto's van het frame.

Daarna was het tijd voor de achterbrug. Deze heb ik nogmaals geplamuurd. Nu moet er een laagje grondlak over en dan hopen dat hij glad is. Daarna kan ik beginnen met het toevoegen van de lasnaden.

Nu moest ik op zoek naar een oplossing om de achterbrug en het frame samen te kunnen voegen zonder het tamiya schoefje. Dit deed ik door de gaten in het frame, waar het schroefje moet komen, uit te boren met een 2mm boortje. Hetzelfde deed ik ook met de achterbrug. Zo paste er precies een asje van 2mm in en zit alles vast. Ook zie je hier achteraf niets meer van. Aan de ene kant van het frame zit een PE beschermplaat net voor het gaatje. (foto hieronder, het onderdeel dat met tape vastzit dus)

En aan de andere kant komt er weer een PE bout over.

De velgen en het motorblok werden ook gespoten. Op het motorblok zitten enkele laagjes modelmaster glanzend zwart, waarover dan na een droogtijd van 3 dagen allclad aluminium op gespoten werd.

De velgen werden ook gespoten met modelmaster glanzend zwart.

Nu moet het frame en de achterbrug verder afgewerkt worden. Daarna is het blok aan de beurt en dan kunnen deze samengevoegd worden.

Tom
Reply With Quote
Old 19-08-2008, 19:48
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Ben eens aan de ketting begonnen. Veel werk zit hier in, maar het zal wel mooi ogen eens hij af is! Ik moet nog 4 en half van deze stukjes maken voor de volledige lengte van de ketting af is.
Hier de foto's.

Kan ik deze PE ketting ook gewoon een wash geven van X-19 of zou het uiterlijk dan helemaal naar de haaien zijn?

Tom
Reply With Quote
Old 19-08-2008, 22:17
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Zeg menneke, is die Rossi brommer nu nog niet af.

Geweldig, hij heeft zich aan de ketting gezet! Ziet er fantastisch uit man, echt waar. Om op uw vraag over de X-19 te antwoorden: wel, probeer het eens uit op een stukje van de ketting, een stukje waar je niets meer van zal zien eens ze volledig gemonteerd is (zoals bijvoorbeeld zoals de ketting erop staat op de onderste foto. Het gedeelte dat aan de kant van het blok zit, zal niet meer zichtbaar zijn achteraf.) Dan zie je direct wat het geeft.

Ik vermoed dat het nog wat beter zal zijn, op voorwaarde dat het summier en met mate aangebracht is.
Reply With Quote
Old 19-08-2008, 22:33
Dominique's Avatar
Frecking Nuts ...

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Geweldig, hij heeft zich aan de ketting gezet! Ziet er fantastisch uit man, echt waar. Om op uw vraag over de X-19 te antwoorden: wel, probeer het eens uit op een stukje van de ketting, een stukje waar je niets meer van zal zien eens ze volledig gemonteerd is (zoals bijvoorbeeld zoals de ketting erop staat op de onderste foto. Het gedeelte dat aan de kant van het blok zit, zal niet meer zichtbaar zijn achteraf.) Dan zie je direct wat het geeft.

Ik vermoed dat het nog wat beter zal zijn, op voorwaarde dat het summier en met mate aangebracht is.
Ik denk er net zo over. Het is niet omdat het PE is dat het geen wash mag krijgen. Op voorwaarde dat het met mate wordt aangebracht zal een wash zeker nog meer details laten oplichten. Uit te proberen!
Goed bezig, hier!
Old 19-08-2008, 22:42
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Nee Jungske, die Rossi brommer is nog niet af

Merci voor het compliment en de reply. Het enige 'na'-deel is dat de ketting beweegbaar blijft (dat ga ik althans proberen) dus gaat ge er alles van blijven terugzien. Maar moest de wash niet goed zijn kan ik hem nog altijd met wat wasbenzine afdoen.

En subtiel aanbrengen dan gewoon met een fijn penseeltje en goed verdunnen, is dat wat ge bedoelt?

Merci

Tom
Reply With Quote
Old 19-08-2008, 22:47
Dominique's Avatar
Frecking Nuts ...

Quote:
Originally Posted by Tom21 View Post
Nee Jungske, die Rossi brommer is nog niet af
Ik vind toch ook dat een beetje lang duurt

Quote:
Originally Posted by Tom21 View Post
Merci voor het compliment en de reply. Het enige 'na'-deel is dat de ketting beweegbaar blijft (dat ga ik althans proberen) dus gaat ge er alles van blijven terugzien. Maar moest de wash niet goed zijn kan ik hem nog altijd met wat wasbenzine afdoen.

En subtiel aanbrengen dan gewoon met een fijn penseeltje en goed verdunnen, is dat wat ge bedoelt?

Merci

Tom
een beweegbare ketting? Oef, dan zullen de schakels wel verdekseld goed moeten gemonteerd worden, en er mag geen enkele kromme of ietwat vervormde schakel tussen zitten. Maar goed, een uitdaging zoals een andere zeker?
Voor wat betreft de wash: daar zit je goed. Succes!
Old 19-08-2008, 22:58
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Thx Domi, zal het in mijn gedachten houden.
En de beweegbare ketting...dat ga ik natuurlijk proberen, of het lukt weet ik niet. Zou wel een mooie meerwaarde zijn als je het achterwiel draait en de ketting en het voorste kettingwiel draait mee...

Tom
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules