![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Yamaha YZR-M1 - V. Rossi 2006 - Tamiya - 1/12
Ik ben ook begonnen aan de Yamaha YZR M1 2006. Het gaat om deze uitvoering met de camel decals.
![]() Dit model bestaat niet in kitvorm maar ik heb hier een studio27 ombouwset voor gekocht. De set bestaat uit de voorkuip, benzinetank en de twee zijkuipen uit resin. Een PE raampje en nog wat (white)?metal onderdelen. En dan natuurlijk de 2006 decals.De decals bevatten niet de gewenste Camel reclame dus kocht ik er nog een extra decalsetje bij waar wél de Camel reclame opzit. Het stomme was dat de Camel-decals niet alleen te verkrijgen waren, enkel het decalvel met ALLE decals op voor deze uitvoerign. Dus nu heb ik deze decalvellen 2x (kan ik mij wel wat decalfoutjes permiteren ![]() Het prijskaartje mocht er ook wel zijn...:s rond de 120euro heb ik er wel voor moeten neerleggen alles bij elkaar, maar ik heb dan ook wel een exclusief model. Hier zijn de foto's. Allereerst is dit de donorkit. De Yamaha YZR-M1 2005 - Inter coloring edition. ![]() En dit is de ombouwset van Studio27. ![]() De handleidnig van de ombouwkit. ![]() Dit is wel alleen het gedeelte van de decals, anders zijn er teveel foto's ![]() ... |
#2
|
||||
|
||||
Vervolg van de vorige post...
De remklauwen uit deze set. ![]() De 2006 kuipen met o.a. de benzinetank, de zijkuipen en de voorste kuip. ![]() Dan nog wat PE... ![]() Hier zie je het verschil tussen de decals uit de set en die van Tabu Design die ik bijgekocht heb voor de Camel decals. Links die van studio27 en rechts die van Tabu Design. ![]() Ik kijk er echt naar uit om dit exclusieve model te gaan maken. Ik heb de 2006 camel versie altijd een prachtige machine gevonden. Het is tevens ook de laatste in de 990cc klasse dus wel een klassieker, nu al ![]() Ik heb er dit weekend ook van geprofiteerd om een voorzichtig begin te maken van deze 2006 versie. De kuipen gedryfit om te kijken hoe de pasvorm was. En voor resin, viel dit ECHT goed mee. Bijna niets moeten schuren om te laten passen. Ik moet nu enkel de bramen en een scheurtje in het resin nog bijwerken. ![]() Dit was het voor nu. Tom |
#3
|
||||
|
||||
leuk project, inderdaad een exclusief model, deze bouw ga ik zeker volgen!
|
#4
|
||||
|
||||
Dit is volgens mij (en vele anderen) weer ne schone brommer die hier in de steigers staat.
Go for it ,Tom ![]()
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#5
|
||||
|
||||
Haha, den Tom gaat nog ne brommer bouwen ...
Gaat ge nog ne stap verder gaan in het detailleren?
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра! ![]() |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Tom |
#7
|
||||
|
||||
veel succes maat ! zeer knappe moto.
![]() |
#8
|
||||
|
||||
Ook heb ik er vandaag gebruik van gemaakt om de kuipen van de 2006 M1 te spuiten. Alle kuipen zijn gespoten, buiten de genzinetank. De kuipen zijn gespoten met de Yamaha YZR M1 2006 Camel color van Zero Painst. Het spuit ongelooflijk fijn en de dekking/hechting is ook nog eens goed!
Aan de benzinetank had ik nog heel wat schoonmaak/uitvijl/uitboor-werk te doen. Hier alvast een foto van alle andere kuipen. Tom Last edited by Tom21; 24-11-2007 at 16:01. |
#9
|
||||
|
||||
Allez, ik zie dat ge u tenminste nog nuttig bezig gehouden hebt, terwijl de rest van de bende op uitstap was.
![]() |
#10
|
||||
|
||||
De kuipen van deze Yamaha waren gespoten, op de benzinetank na dan...Toen ik op referentiefoto's aant kijken was, zag ik dat het acthertse stuk van de Yamaha in 2006 spitser naar achter toe liep. Daar zat ik met mijn gespoten 'kontje' (alle, niet dat van mij, maar dat van de Yamaha he
![]() Hier de foto van het met Zero-Paints gespoten kontje. Tom |
#11
|
||||
|
||||
Uit nader onderzoek is toch gebleken dat het kontje weldegelijk nog goed is en ik het dus niet hoef te vervangen. Het ligt eraan uit welk standpunt je het bekijkt of het meer spits naar achter toe is.
Tom |
#12
|
||||
|
||||
Na 2005 komt 2006, zo ook in de MotoGP dus ga ik nu verder aan de M1 2006 zoals die in Mugello reed. Er is niet veel vershil met andere GP's behalve dat Rossi's bulldog wat altijd op het zadeldeel staat, nu in een iglo zit. (vraag mij niet waarom) En het kontje, waar ik het al eerder over had, is nog hetzelfde als in 2005. Als je naar latere GP's gaat kijken, is het kontje lichtjes veranderd.
Updates zullen volgen. Tom |
#13
|
||||
|
||||
Mogelijk is die iglo te verklaren door de druk die er toen op Rossi lag door de opgelopen achterstand op Hayden. Hij had wat pech gehad de voorgaande GP's.
__________________
![]() |
#14
|
||||
|
||||
Weer eens nieuws van deze motor. Ik heb enkele decal aangebracht op het kontje, het zadeldeel en het voorste spatbord. Ik ga er niet teveel woorden aan vuilmaken, hier zijn de foto's!
Natuurlijk kon niet alles goed gaan. Bij het transporteren uit de spuitcabine van de gespoten delen zijn de benzinetank en het voorste deel tegen elkaar gebotst... Nu staat er in beide onderdelen een blutsje in de lak, net alsof je met je nagel in nog niet gegoei uitgeharde lak duwt. Nu is mijn vraag: kan ik dit best repareren door wat bij te plamuren, glad te schuren en dan wat bijspuiten of zou gewoon spuiten ook volstaan (allicht niet) Dan is er nog ander nieuws...Wij (mijn vriedin en ik) zijn sinds maandag (20-07-2008) 21u55 de trotse ouders geworden van onze eerste zoon. Zijn naam is Dani. Hij woog 4.300kg en was 52 cm groot bij de geboorte. We zijn van vandaag terug uit het ziekenhuis daarom dat ik het nog niet eerder gepost heb.(Sorry voor de off Topic) Tom |
#15
|
||||
|
||||
Nen dikke proficiat aan de trotse ouders !! Geniet maar van dat kleine boeleke want ze worden vlug groot...
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|