De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 29-08-2002, 16:32
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: De Metropool
Posts: 1,609
Technical Analysis: Spa-Francorchamps

Spa is niet alleen voor de piloten, maar ook voor de ingenieurs telkens opnieuw een uitdaging.
Elk jaar opnieuw wordt er gezocht naar het perfecte compromis tussen downforce en snelheid. Heb je te veel downforce, dan verlies je veel tijd op deze snelle baan. Zet je te weinig vleugel, dan riskeer je om in Eau Rouge in de problemen te komen en verlies je tijd op Kemel richting Les Combes.
Spa betekent voor vele teams ook het inzetten van de laatste technische evoluties, ... de laatste rechte lijn richting finish.

Hierbij een overzicht van de technische evoluties die vorig jaar werden doorgevoerd.





Klik op de foto's voor een groter formaat.




Bron: The Official 2001-2002 Formula 1 Record Book
Tekeningen: Giorgio Piola
Tekst: Giorgio Piola en John Barnard
__________________
Reply With Quote
  #2  
Old 29-08-2002, 17:34
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: De Metropool
Posts: 1,609
Meer info over de banden en de CX en CZ op Spa (in vergelijking met andere circuits).





Meer technische informatie betreffende de Formule 1 vind je hier: http://www.f1mech.com/

Bron: Technical Analysis 2001 door Giorgio Piola
__________________

Last edited by TiBo; 29-08-2002 at 17:42.
Reply With Quote
  #3  
Old 29-08-2002, 17:40
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: De Metropool
Posts: 1,609
Een kleine vergelijking tussen Spa vroeger en nu:











Bronnen: F1 2002 (EA sports) en GPL (Sierra)
__________________

Last edited by TiBo; 29-08-2002 at 17:43.
Reply With Quote
  #4  
Old 29-08-2002, 17:57
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
het coole is dat je die S van masta nu nog steeds met je eigen wagen kan doen
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #5  
Old 29-08-2002, 18:00
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: De Metropool
Posts: 1,609
Yep!

__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 29-08-2002, 20:51
Stipey Stipey is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2002
Location: Lier
Posts: 479
Masta hebben ze wel wat rechtgetrokken hoor, ik denk dat de echte/oude S zoals ze bestond in GP-tijd moeilijker was.
Reply With Quote
  #7  
Old 29-08-2002, 21:05
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
hela tegenwoordig moet ge op uw eigen vak blijven. das wel lastiger ze
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #8  
Old 29-08-2002, 21:18
Stipey Stipey is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2002
Location: Lier
Posts: 479
Jah, da's een feit, maar ge moogt er ook maar 70 :-)

(of 90?)
Reply With Quote
  #9  
Old 29-08-2002, 21:46
FleaBite's Avatar
FleaBite FleaBite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2002
Location: Kortrijk
Posts: 539
90 dus. Is buiten de bebouwde kom, en er staat nergens 70 aangegeven
Reply With Quote
  #10  
Old 29-08-2002, 21:51
Benklak's Avatar
Benklak Benklak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2002
Posts: 272
Masta was samen met de raidillon toch de zotte stukken op Francorchamps vroeger. Die gingen door masta tegen 170miles/u allez ikke toch in GPL. Sorry ma da vin ik dus mega geschift hé wat die mannen vroeger deden. En dan te weten dat men daar met de prototypes nog snellere tijden reed als de f1. En ik denk ni da masta veranderd is. Heb echt bewondering voor de mannen die toen raceten op francorchamps.
Reply With Quote
  #11  
Old 29-08-2002, 22:06
Stipey Stipey is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2002
Location: Lier
Posts: 479
Quote:
Originally posted by FleaBite
90 dus. Is buiten de bebouwde kom, en er staat nergens 70 aangegeven
Ik meen mij voor de geest te kunnen halen dat, wanneer ge uit Stavelot komt en de oude baan richting Malmédy opdraait, er een bord staat van 70... Maar 't zou mijn verbeelding kunnen zijn.
Reply With Quote
  #12  
Old 29-08-2002, 22:16
FleaBite's Avatar
FleaBite FleaBite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2002
Location: Kortrijk
Posts: 539
euh... zou kunnen, ik was toen niet echt aan het opletten. Was trouwens broer die reed
Reply With Quote
  #13  
Old 30-08-2002, 20:42
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator
 
Join Date: Jan 2002
Location: Dadizele
Posts: 1,588
Quote:
Originally posted by FleaBite
euh... zou kunnen, ik was toen niet echt aan het opletten. Was trouwens broer die reed
die kan tenminste rijden
Reply With Quote
  #14  
Old 30-08-2002, 21:40
FleaBite's Avatar
FleaBite FleaBite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2002
Location: Kortrijk
Posts: 539
ahum, shhhht
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.