|
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Af en toe komt hij het forum nog eens lezen en daar blijft het bij. Hij hoopt echter dat het wel wat zal beteren... C U |
#17
|
||||
|
||||
Re: Oplossingen vraag 3 en 4
Quote:
Ik heb een pagina gevonden van een ingenieur die betrokken was bij het hele project en die alles nog eens overpeinsd heeft. Hij schrijft: Quote:
Quote:
Het is inderdaad zo dat ze dmv LNG de nodige fondsen aan het rollen gekregen hebben, maar met de monopropellant-peroxide-toestanden kwamen ze er niet. Het is oa door het toevoegen van die LNG, die nodig was om over de 600mph te geraken, dat ze danig in de problemen geraakt zijn. Er was geen projectmanagement, geen computers, geen niks eigenlijk. En als je dan ook nog weet dat ze vlak na de recordrun hebben ingepakt en het is beginnen regenen en het weer helemaal is ongeslagen, dan weet je dat dit net zo goed een 'close, but no cigar' had kunnen zijn. De volledige overigens zeeer interessante story kan je HIER vinden. Ik dacht dit effe voor de volledigheid te moeten posten. Uit respect voor de kerels, hun waanzinnige project en de waarheid natuurlijk. |
#18
|
||||
|
||||
Super pagina Huudo, deze had ik niet gevonden.
Zoals gezegd, de man die ik sprak zei dat hij zeer oud was, en dat hij het niet meer juist wist, maar blijkbaar had hij het ongeveer juist, maar in de verkeerde volgorde. Dit record is eigenlijk wel het belangrijkste van dit soort. Thrust verbeterde het record, maar eigenlijk waren ze niet echt veel sneller. Dit gezien dat het 13 jaar later werd gevestigd en dit met veel meer technologie en technishe reken mogenlijkheden. Mijn bron beweerd dat indien Blue Flame nu terug uit het museum zou gehaald worden, deze het record dat er nu is makkelijk zou kunnen verbeteren, en de Blue Flame is nu +/- 34 jaar oud ! |
#19
|
||||
|
||||
Bedankt voor het aanvullen van de info, op den duur gaan de Paddockers nog beter geïnformeerd zijn dan de mensen die er destijd bij waren
In elk geval blijft onze redenering staande die dus zowel liquid natural gas als hydro peroxide goedrekent. En alhoewel we zeker waren van ons eigen "type-antwoord" heeft deze vraag toch aangetoond dat het gevaarlijk is om als inrichtende instantie deze soort van vragen te stellen waarop geen éénduidig antwoord gegeven kan worden. We zullen dus 2 keer nadenken alvorens nog eens zo'n vraag te stellen. Niet omwille van het feit dat we moeten bijsturen hebben, maar wel omdat we elke vorm van discussie graag willen vermijden. Maar ik sta wel versteld van de motivatie en gedrevenheid waarmee onze Paddockers deze quizvragen oplossen en tot wat ze in staat zijn om dit tot een goed einde te brengen. Vorig jaar hadden we het leuke verhaal van Jan die contact gelegd heeft met Carrera Panamericana winnaar Carlos Anaya, dit jaar hebben we er nu al een zeker zo leuk verhaal bij Wie weet waartoe Paddockers nog in staat zijn? Ik ben benieuwd |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|