|
|
|||
|
|||
2 dagen voor de livery is een hele prestatie. Aangezien ik de kit zelf ook heb weet ik hoe ze opgebouwd moeten worden en daar moet je het koppeke goed bij houden
Het fluo-rood is zeer mooi gedaan, zal ook niet makkelijk zijn geweest want dit is normaal een zeer transparante kleur. Veel dunne laagjes gelegd ? kijk al uit naar de volgende update
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Allez vooruit, hier is die update al zie.
Weinig tekst, want ik heb gewoon de rest van de decals aangebracht en een dryfit gedaan voor de fotoshoot. Enjoy! |
|
||||
|
||||
Heerlijk mooi!
Heb je die rode verf gewoon geschilderd of is dit gespoten? Tom |
|
||||
|
||||
Neen, gewoon met een penseel geschilderd.
|
|
||||
|
||||
Mooi strak geschilderd dan hoor...Verf verdund of gewoon zo uit het potje?
Tom |
|
||||
|
||||
Recht uit het Humbrol potje.
|
|
||||
|
||||
Woorden tekort, maar ik geniet ervan naar te kijken
|
|
||||
|
||||
Die uitgekraste lijnen zien er inderdaad al veel beter uit he. En strak geschilderd hoor die rode vlekken. Succes met je vernissen !
|
||||
|
||||
Quote:
Daarna een wet coat gezet en zie: de rode vlekken reageren op de vernislaag en beginnen te rimpelen. Niet overal blijkbaar, want 1 spiegel is helemaal egaal, de andere spiegel vertoont rimpels in 1 van de 2 vlekken, en de body vertoont rimpels op beide vlekken. Op zich geen ramp en zeker niets om in paniek voor te schieten, want ik ga de boel nu een week laten drogen, waarna ik de rimpels ga wegschuren met micromesh schuurpads. Dan zal ik evalueren of ik doorheen het rood geschuurd heb, waarna ik de rode vlekken ga herschilderen met het penseel (en ze niet meer vernissen omdat ze van zichzelf al mooi blinken) of niet, waarna ik de boel gewoon ga polishen om weer de mooie glans te bekomen van voorheen. Conclusie (want dit is niet de eerste keer dat me zoiets overkomt): het zetten van een mistlaag om te testen of vernis met de onderlaag reageert is geen afdoende test om uitsluitsel te geven. Bij twijfel is het dus beter om een apart teststuk te spuiten waarop je met een wet coat kan kijken of er reactie volgt. Weer iets bijgeleerd zie. |
|
||||
|
||||
Nadat ik het model meer dan een week laten drogen had, ben ik begonnen met het lichtjes opschuren van de rimpels in de rode vlekken van de livery. Algauw werd duidelijk dat ik ze opnieuw moest schilderen, want de rimpels waren zodanig diep dat ik doorheen de rode verf moest schuren om de boel weer vlak te krijgen. Dat is dan ook gebeurd, en gelukkig is er niets meer van deze operatie te zien.
Verder dan maar. De kuipzetel werd in kleur gezet (vooral de gordels dan) en gedrybrusht. Ook de electronische elementen links van de piloot werden gedrybrusht zodat ze iets beter zichtbaar zijn. De dashboard decal werd aangebracht waarna het stuurtje gemonteerd kon worden. Vervolgens heb ik ook dit onderdeel gedrybrusht en op het chassis gemonteerd. Achteraan moest nog een steun aangebracht worden waarna de ganse boel inclusief diffuser gedrybrusht werden met zilver. Het aanbrengen van de ruiten was een ingewikkeld werkje vanwege de vorm. Eerst het uitsnijden van de vacform ruitjes tot ze mooi passen in hun ligplaats, daarna met 2-componentenlijm aan de buitenzijde vastkleven door middel van Tamiya masking tape die de ruit op zijn plaats houdt tot hij droog is. Al bij al is de operatie goed verlopen. Tenslotte zoals altijd weer maar eens een dryfit om te checken of alles nog steeds perfect past, en dat blijkt inderdaad het geval te zijn. Tot de volgende update! |
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit. Ik ga alvast geen succes meer wensen, blijkbaar loopt het net dan mis of leest onze vijand (de heer Murphy) met ons mee.
Diene Micromesh ga ik ook eens aanschaffen, geloof ik. Daarmee kun je precies wel goed fijn schuren. Breng je dat mee naar Oostende?? Grtzzz
|
||||
|
||||
mooi model geworden, hoe zit het nu met de spiegeltjes ?
|
|
||||
|
||||
Zoals met de vlekken op de neus: perfect dus.
|
|
||||
|
||||
Inderdaad erg knap geworden. Mooie livery ook...
Tom |
Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|