De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 03-08-2006, 14:59
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Loeten
Heb nu de binnenste delen van de telefoondraad genomen. Dus niet het plastieken omhulsel maar wel de ijzerdraad erin. Netjes goed van dikte al zeg ik het zelf.
Inderdaad, alhoewel ik serieuze bedenkingen heb bij de diameter die je eerder opgaf voor de andere kabeltjes : 0,02mm??? Heb jij dan een micrometer in huis om dat te meten? Zou het niet kunnen dat je 0,2mm bedoelde?

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 03-08-2006, 17:48
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!

de motorblok ziet er goed uit, loeten de prof. in 1/24
Reply With Quote
Old 03-08-2006, 20:28
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Sennake
Zou het niet kunnen dat je 0,2mm bedoelde?
Inderdaad, ik dacht aan milimeters en vulde het mis in. Gelukkig is het vakantie.

Quote:
Originally Posted by Flame
Loeten de prof. in 1/24
Bedankt voor het compliment, maar zie me maar als leerling hoor. Er zijn er hier die stukken beter zijn door hun lange ervaring.

UPDATE:

Het motorblok is af. Alle leidingen zitten goed denk ik. Ben alvast heel tevreden over het resultaat.

Ik had ook nog tijd om het interieur zo goed als klaar te krijgen. Enkele details moeten nog wachten omdat ik op de decals van Joka wacht (we ruilen onze vellen van ESCI en REVELL). Ook de stoeltjes zitten nog niet op hun plaats. Ik dacht dat ik nog een resin had maar die bleek te groot in vergelijking met het andere originele stoeltje. Dus wachten nu tot ik naar Domino ga.

Bij de wielen was er dan weer wat vreemds. Normaal heeft deze wagen vooraan iets dunnere banden dan achteraan. ESCI heeft hier geblunderd. De velgen kloppen wel maar de rubbers zijn 4 maal even groot... Ik zie wel welk resultaat dat geeft.

Volgende stap is dus decalleren. Hoewel nog enkele details nog in de motorbak moeten.

Enkele foto's van de dryfit:

Grtzzz
Reply With Quote
Old 03-08-2006, 21:13
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Ziet er al heel leuk uit, maar toch begrijp ik iets niet goed : je gaat (zo heb ik toch begrepen) decals zetten en daarna de decals sealen met Gunze vernis. Tot daar alles ok. Maar hoe wil je de body nog deftig vernissen als een groot aantal delen van de body al in (bv) semigloss-black geschilderd zijn? Ga je dat allemaal nog eens afplakken? Dat is dubbel werk eh. Waarom doe je niet eerst het body-werk (ttz spuiten-decallen-vernissen) en daarna de detail-painting? Ook vermoed ik dat er een aantal submontages van de motor reeds aan de body vastgekleefd zitten?

Enfin, iedereen bouwt en plant zoals hij verkiest natuurlijk, maar het lijkt me dat je mits aanpassing van de volgorde van werken heel wat extra werk kan uitsparen...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 03-08-2006, 22:34
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Sennake
Maar hoe wil je de body nog deftig vernissen als een groot aantal delen van de body al in (bv) semigloss-black geschilderd zijn? Ga je dat allemaal nog eens afplakken? Dat is dubbel werk eh. Waarom doe je niet eerst het body-werk (ttz spuiten-decallen-vernissen) en daarna de detail-painting? Ook vermoed ik dat er een aantal submontages van de motor reeds aan de body vastgekleefd zitten?

Euhm, eigenlijk waren vorige foto's een dryfitje. Kan zijn dat ik dat niet vermeld had (toch wel dus ). De body is dus nog volledig los. Je hebt wel gelijk wat die verschillende onderdelen in Semi Gloss betreft. Ik heb er niet aan gedacht dat dit wel gaat blinken na het vernissen.

Van de motor hangt alles aan het chassis. De verschillende extra deeltjes die in het motorcompartiment moeten, zijn nog niet geschilderd en hangen dus nog niet vast. Op de body zit ik dus met enkele (5) kleine probleempjes. Maar doordat het met secondenlijm is, kan ik die makkelijk afhalen.

Enkel het motorcompartiment zal (waarschijnlijk) een nieuwe laag nodig hebben. Tenzij ik het Semi Gloss dan maar Gloss laat...

Bedankt voor je reactie want ik was dat even uit het oog verloren, ook al omdat het de eerste keer is. Semi Gloss mag inderdaad niet blinken... Voor de rest zit ik op goeie weg (primer - spuiten - decallen - vernissen - details)
Reply With Quote
Old 05-08-2006, 21:47
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Zoals je ziet, ligt het project stil. Dank aan Sennake dat ie me nog net kon tegenhouden vooraleer ik nog meer stommiteiten ging uithalen.

Morgen haal ik de Gunze vernis. Daarna schieten we weer in actie, maar dat zal waarschjijnlijk maar tegen de avond of nacht zijn. Club speelt immers op Roeselare...

Grtzz
Reply With Quote
Old 06-08-2006, 01:22
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular

Ale ge zult morgen niet ver van mijn deur zitten
Reply With Quote
Old 09-08-2006, 13:13
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by scoobyfreak
Ale ge zult morgen niet ver van mijn deur zitten
In het begin was het vooral staan, na een tijdje werd het zitten en op het einde was het weer staan... Als je kan volgen

Update van de BMW: De voorbije avonden rustigaan wat decals gehangen. Renaissance is goeie kwaliteit maar de decals zijn geen makkie... Gelukkig hebben we SOL, geduld en tijd...

foto's:

Jammer genoeg ga ik meer werk hebben dan voorzien. Daarnet is de achtervleugel tegen de grond gegaan waardoor de spoiler afgebroken is... Dat wordt weer uitlijnen en lijmen met veel geduld.

Grtzzz
Reply With Quote
Old 21-08-2006, 01:30
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

Echt prachtig gedaan die M1!!
Reply With Quote
Old 21-08-2006, 16:36
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Ook aan deze wagen heb ik wat verder gedaan. Eerst nog wat decals plaatsen. Die vooraan (die gouden) was best moeilijk, maar de SOL zorgde voor veel hulp. Bovendien kon ik de kleine foutjes goedmaken met X-12 (gold leaf).

Ook een zijkant van de wagen werd al aangepakt. Vanavond komt de andere zijde van de wagen aan bod...

Binnenin werden de stoeltjes bevestigd. Ik heb een klein verhoogje moeten aanbrengen omdat er voor het oorspronkelijke stoeltje een soort "rail" lag en dat was niet handig om de resin-stoeltjes te plaatsen.

Hier een binnenzichtje. De stoel van de co bleek eerst scheef te staan, maar dat is nu niet meer zo...

grtzzz
Reply With Quote
Old 21-08-2006, 16:40
Flame's Avatar
Flame Flame is offline

ziet er knap uit, goe bezig man
Reply With Quote
Old 21-08-2006, 19:59
vanni vanni is offline
De Paddock Regular

't ziet er wel goed uit. Chapeau
Reply With Quote
Old 29-08-2006, 17:02
Flame's Avatar
Flame Flame is offline

ik heb in rally boek nog een paar foto's teden gekomen van BMW m1, goe bezig man
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	bmw.jpg
Views:	52
Size:	98.7 KB
ID:	2770   Click image for larger version

Name:	bmw 1.jpg
Views:	54
Size:	130.1 KB
ID:	2771  
Reply With Quote
Old 01-09-2006, 11:57
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

zalig projectje maar dat vind ik van elke bmw
Reply With Quote
Old 23-09-2006, 18:26
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Oef... Eindelijk weer eens een minder drukke periode. Allez, toch 2 dagen...

Dus tijd om hier verder te werken. De decals werden nu allemaal op de body gezet en telkens met SOL bewerkt. Ik laat alles mooi drogen om dan morgen de eerste mistlagen Gunze vernis te plaatsen.

Overzichtje in het eerste herfstzonnetje:

Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules