![]() |
|
|
||||
|
||||
Monaco 2001
![]() www.grandprix.com Destijds alleen te zien in de vrije training..............zie eerlijk geen verschil met de BMW versie. Die horizontale ligger bij de Arrows belemmerd het uitzicht niet........
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
ik zie toch wel een verschil.
heel veel zelfs. t staat verder naar voor. der staat meer neerwaartse druk op. stel dat je die arrows neusschade oploopt, ligt dat ding meteen tegen de helm van de piloot. de BMW-towers lijken me trouwens kleiner
|
||||
|
||||
Die "BMW-torens" hebben tot doel de luchtstroming te verbeteren voor op de achtervleugel wsl. Netto leveren ze geen kracht op, behalve dan een weerstandskracht (drag). De verticale balken hebben dan ook een aërodynamisch profiel (vleugel- of druppelprofiel).
Dat "Arrows-gedrocht" heeft tot doel daar meer downforce te creëren. Er staat dus wel een verticale kracht naar beneden. Wsl gaat de luchtstroming zelfs slechter zijn naar achteren toe, daarom hebben ze hem zo hoog gezet. Horizontaal heb je dus echt een vleugel, de verticale balken zijn enkel de dragers, zijn vlak, dun, enkel platen ... Wel een groot verschil dus in mijn ogen!
We do not inherit the Earth from our ancestors, we borrow it from our children. Last edited by Petter-Jån; 15-07-2006 at 12:59. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|