|
|
||||
|
||||
Zeer mooi Loeten!
Lijkt zo wat op een Amerikaanse pickup truck
|
||||
|
||||
ziet er al goed uit
|
|
||||
|
||||
THANKS !!!
De eerste nevellaag blanke lak van Gunze ligt erop. Omdat ik toch twee bussen semi gloss heb staan, gebruik ik deze steeds om de eerste laagjes te leggen. Zoals het hoort, ga ik nu 48 uur wachten eer de volgende laag erop mag... Hoewel bij een mistlaag je al na 24 uur mag starten met de volgende laag. Nu ja, het model rijdt (nog) niet weg he... Geduld is verdikke een mooie deugd... grtzzz Last edited by Loeten; 24-09-2006 at 17:29. |
|
||||
|
||||
De mistlagen en dikkere deklagen liggen erop. De wagen stond een weekje uit te harden. Met de zon die uit zit, heb ik hem even tentoongesteld. Deze week mag hij nog een weekje uitharden en volgend weekend doen we weer verder.
Die vernislagen zijn echt aan te raden. Nu kun je tenminste je model vastnemen zonder vrees voor beschadigingen aan decals en verf. Foto's: Oeps, ik denk net aan iets... Ik ben vergeten het kofferdeksel en bijhorende spoiler in de blanke lak te zetten... Okey, dat zal dan voor straks, vanavond of volgend weekend zijn. Aaaah toch dom he?? Owja, de wagen ging ook al tegen de grond (het chassis) omdat mijn vrouwke de dozen ondersteboven liep. Schade viel mee: afgebroken wiel, maar das al hersteld... De ruzie ook... Grtzzz |
|
||||
|
||||
ziet er goed uit ,heb je nog atelier voor u alleen of anders in een gelazen kast zetten helpt ook ,grapje
|
|
||||
|
||||
Quote:
Mijn vriendin heeft dat ook eens gepresteerd. Mijn Ferrari van G. Villeneueve was af en hij stond mooi tentoongesteld op het tafeltje. De volgende dag kuist juffrouw dat tafeltje af: twee wielen en een spoiler eraf! Ze was zo in paniek, de schat. Ik kan u verzekeren dat ze nadien geen auto meer aangeraakt heeft.
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
De wagen zat eigenlijk toevallig in de doos. Alleen het chassis omdat ik niet wou dat er veel stof zou in zitten tijdens het wachten. Die dozen waar ik aan bezig ben (aan het model natuurlijk) staan naast de bureautafel gestapeld op een kleiner kastje. En vrouwlief knalde er twee om. Gelukkig zat de kas en zo er niet in. De andere doos was leeg.
Nu staat het chassis weer op het bureau in de living, stof te vergaren dus. Terwijl de modellen (body's) waar ik aan bezig ben gewoon op de pc en het scherm staan, maar dat is echt wel een stoffige plaats door die verluchtingsgaten. Ik ga eens wat nieuws moeten zoeken om bij het bureau te zetten... Gelukkig viel de schade dus mee... |
|
||||
|
||||
Begin van de herfstvakantie, eindelijk tijd genoeg om te bouwen (als ik niet op ebay bezig ben)
Hier waren we gekomen: Ik ga eerst mogen beginnen met stof afnemen... Het chassis al eens gezien?? Enkele onderdelen moeten nog geschilderd worden, daarna gaan we alles in elkaar zetten. Ook het kofferdeksel moet nog zijn blanke lak krijgen (vergeten). Daarna volgen nog de rubbers, de extra onderdelen, nog wat decals... enfin, je zal wel zien... grtzzzz |
|
||||
|
||||
Echt vooruit gaat het hier niet. Ik zou moeten veel tijd hebben maar die stop ik in andere zaken. Tot nu heb ik toch al dit:
Bevestiging van brandblusser en van een stukje dashboard. Vooraan kwamen de lichtjes en alle zwarte delen. Ik had liever echt gaas gebruikt, maar ik vond niet meteen iets passend. Dus dan toch maar zo. Alleen die diepte bij de lichten is niet goed genoeg. Er zal dus nog wat smoke aan te pas komen... En als je dan denkt dat het echt goed gaat, slaat het noodlot weer toe. Mijn vrouwke moet dus echt niet van deze wagen weten. Nadat enkele weken terug het onderstel tegen dek sloeg, verdween vanmorgen een lampenglaasje voor de achterlichten. Bleek dat het... in de stofzuigerzak zat... Een half uurtje zoekwerk, een halve stoflong en veel hoesten later had ik het gevonden: In twee delen dus, want blijkbaar had ze er eerst nog haar voet op gezet. SABOTEUR !! HOOLIGAN !! Allez, we weten weer dat doen... grtzzz |
|
||||
|
||||
Zal mooi modelletje zijn eens hij af is!!
|
||||
|
||||
Vrouwen en modelbouw ze snappen er niks van.
|
||||
|
||||
En vooral niet als het om historics of oudere modellen gaat. Het vrouwke hier ziet veel liever de moderne wagens zoals de Xsara. En wat de kits betreft: "kunde da nie nabestellen gelijk je Xsara lichtjes" Wist zij veel dat ESCI al lang niet meer bestaat en dat het weinig waarschijnlijk is dat je diezelfde lichtjes bij revell kan krijgen. Tenzij je een potje liegt natuurlijk, want die mensen komen niet langs he. Maar okey, effe een overzichtje: Gestaag gaat de bouw verder. Veel trager dan ik gehoopt had maar okey, ik moest nog andere dingen van het vrouwtje doen ook, ondermeer kelder opruimen, mijn bureau met modelbouwplaats eens wat overzichtelijker maken, allerlei zaken op zolder zetten en ... de verstopte afvoer regelen... Anyway, hier wat overzichtsfoto's van wat ik achter de rug heb: 1/ Het motorcompartiment moet mat zwart zijn. Dit was door de blanke lak niet meer zo en dus moest ik dat even bijwerken (netjes met een penseeltje) 2/ De raamrubbers afplakken en schilderen (jammer genoeg kwam ook hier weer een klein stukje decal los ondanks de vele lagen vernis...) 3/ De achterste lampjes werden gemonteerd. Gelukkig zie je niks meer van de breuk. Hopelijk kan ik vandaag de body en het chassis samenbrengen alsook de ramen en nog wat kleine details. Ik zou al heeeeel tevreden zijn... Ook de andere modellen komen nog aan de beurt. En er rijpen al volgende projecten... Grtzzzz
|
||||
|
||||
En de motorkap... Die droogde voort na zijn tweede laag blanke lak van Gunze...
grtzzz
|
||||
|
||||
met het afplakken weeral een stukje decal van de deur weg (rood lijntje)voorts knap gedaan
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|