|
|
||||
|
||||
Bedankt allen voor deze lovernde woorden
Tom |
|
||||
|
||||
Weer wat werk aan de Yamaha verricht. Ik heb de achterbrug gedeeltelijk van PE voorzien...
OOTB zag dat er zo uit.... en met PE ziet het er zo uit... een hele verbetering als ge het mij vraagt. Ook het achterste spatbord is van een paar laagjes Gunze vernis voorzien. Dit was het voor deze update. Tom Last edited by Tom21; 01-07-2007 at 17:10. |
|
||||
|
||||
Goe bezig, maatje. Dat gaat hier nen ferme "brommer" worden.
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
indeed, zeer mooi detail werk
|
|
||||
|
||||
to man man man prachtig
|
|
||||
|
||||
De updates laten op zich wachten, maar dit heeft twee redenen. De eerste is dat ik sinds 3 weken ander werk heb, en dus ook andere uren, en ik werk nu van 6u-18u (of 19uà. Dan ben ik rond half 7 (of half 8) thuis en eer ik dan gegeten heb, met de honden ben gaan wandelen en gedouched ben is het weer bijna slaaptijd.
De tweede reden is dat ik met de detailset bezig ben, meerbepaald het deel dat op de airbox komt. Ook heb ik veel met carbondecals gewerkt, wat natuurlijk een tijdrovende bezigheid is. De update dan...op de eerste foto zie je het detaildeel dat bovenop de airbox komt. Het deel bestaat uit 4 resin delen (hier zijn de aansluitstukken van de kabels niet meegerekend, dan zou ik op 8 delen komen) en dan een stuk of 10 PE gespen en bevestigingsklemmen. Verder zitten er nog zwarte reepjes 'decal' op om de riemen te simuleren. Er is nog wat schilderwerk aan, maar dat volgt nog. Goed, genoeg gezeverd, nu de foto's. Op de tweede foto staat het meeste in kleur en is er al wat PE toegevoegd. Er rest mij enkel nog een riempje te maken + bevestigen en dan nog wat bijstip/drybrushwerk. Volgens de handleiding van de detailset kan je, als je dit deel plaatst, de benzinetank er niet meer opkrijgen. Dit lukt bij mij dus nog wel. Maar ik ben eraan aan het denken van de benzinetank open te werken (gezien op een referentiefoto) zodat hij er half opstaat en zowel open als dicht kan geshowd worden. Hierover later meer. Verder is ook de achterbrug zo goed als klaar. Alle PE onderdelen staan erop en hij is gespoten. Voor de voorvork heb ik besloten om toch maar weer een front-forkset te bestellen. Deze is gisteren aangekomen dus daar kan ik ook weer mee verder. Zo dit was het voor nu... Hopelijk vinden jullie het wat. Tom |
|
||||
|
||||
Na lang niets meer gedaan te kunnen hebben vandaag toch een klein updateje...
Ik heb de bandjes geschuurd en over de velg getrokken. Ook de achterste remschijf is zo goed als klaar. Hier en daar wel nog wat x-11 nodig en dan nog wat drybrushwerk. De voorrem kan de piloot ook al gaan gebruiken... Ook hier nog wat X-11 en wat drybrushwerk te doen. De ingang naar de airbox op het frame staat ook gedeeltelijk in carbon, maar daar heb ik geen foto van. De achterburg is ook gespoten in 3 lagen TS-29 en twee lagen TS-13. Als de decals droog zijn (en mijn semi-gloss vernis binnen is) spuit ik dit er nog over. Daarna volgt de detailschildering nog. Dit is een dryfit, dus spatbord zit er nog niet vast op. En dan nog een dingetje wat ik vorige week besteld heb. Ik had het niet willen gebruiken, maar het model zal zo gedetailleerd worden dat ik bijna niet anders kon. Dus heb ik de front forkset ook maar besteld. Zo komt de totaalprijs van dit model toch wel op 100 euro (zonder verf en spiutbussen en carbondecal e.d.) Dit was het voor nu Tom |
|
||||
|
||||
100 euro pffffffffffffff
|
|
||||
|
||||
ja inderdaad 50 euro voor de detailset + 25euro voor de doos + 5euro voor de Rossi-decals en 18.50eur voor de front forkset.
Tom |
|
||||
|
||||
Schoene dinges ...
Alleen 1 vraag. Die remschijf achteraan, is die niet in de PE set bijgeleverd? Indien niet, ga je de gaatjes dan iet openmaken? |
|
||||
|
||||
Dit IS de PE remschijf...Kan PE zomaar uitboren? Is dit niet erg hard om uit te boren? Ik was van plan om het met een wash wat open te laten lijken...
Toim |
|
||||
|
||||
Een techniek die ik recentelijk uitgeprobeerd heb, nadat Gulfie het al eens voorgedaan had, is de PE remschijf verwarmen boven een vlam (kaars, aansteker). Dit mag zelfs tot het onderdeel "rood gloeiend" wordt, en dit is letterlijk te nemen. Wat er met de 307 schijfjes gebeurde is dat het verzonken stukje er gewoon uitbrandde, waardoor je niet hoeft te boren. Als je de remschijfjes dan opschuurt, weer verwarmt en weer opschuurd (je herhaalt zolang als nodig is), dan krijg je een perfect verweerde remschijf.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Tom |
|
||||
|
||||
Je moet de schijf wel verwarmen vooraleer je ze erop zet. In dit geval nu denk ik dat je best bij je initiële plan blijft en je wash erop zet.
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|