De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

View Poll Results: Zou jij € 50 kunnen en willen investeren in Yaris nr 7?
Ja, € 50 zou ik nog wel zien zitten. Mits duidelijke afspraken natuurlijk. 50 79.37%
Ik zou zoiets wel zien zitten, maar € 50 is wat veel... 0 0%
Neen, daar zou ik geen geld insteken. 13 20.63%
Voters: 63. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 27-05-2003, 12:30
speedkicks speedkicks is offline
De Paddock Rookie

Even off topic nu
Initiatieven als Eran zouden moeten gesubsidieerd worden vindt ik. Het zou de jonge gasten nog meer aantrekken om zich op het circuit te gaan uitleven en niet op de openbare weg en de prijs kan zo nog meer gedrukt worden.
Met meer reclame zouden jullie het circuit weekelijks kunnen afhuren denk ik.
Sorry voor de off topic maar ik moest dit even kwijt. Ik vindt dit een pracht initiatief.
Reply With Quote
Old 27-05-2003, 12:32
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by A.J.
En we moeten zeker nog wat van de prijs afkrijgen hé. Ik vind die prijs toch wel te hoog hoor!
En aangezien we toch niets zouden doen met de inschrijving van de Cup kunnen we nog wat gaan "afpingelen". Zijn er hier geen autohandelaars onder ons want die kunnen dat goed.
Er zijn inderdaad goedkopere alternatieven beschikbaar ja: Renault Méganes, Saxo Challenge, 106'kes...

Last edited by Scapa; 27-05-2003 at 12:46.
Reply With Quote
Old 27-05-2003, 12:47
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

10.000 euro moet osn streefdoel zijn. Indien we dan kunnen onderhandelen kan de overschot gebruikt worden voor onderhoud, ed.

Wie heeft hier n'een pa met een mega fabriek en enkele eurootje te veel.

Depaddock Cup lijkt me inderdaad een goeie naam. Sorry Toyota, maar bij deze hebben jullie volgens mij volgend jaar geen enkele schijn van kans meer om iets te organiseren. Als die mannen er hier voor gaan ......
Reply With Quote
Old 27-05-2003, 12:56
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

De overschot zou je kunnen gebruiken voor wisselstukken en de oliën, er zullen wel vrijwilligers zijn om de werken uit te voeren

Het zal alleen moeilijk zijn om sponsors te vinden voor een auto die niet gaat racen... Wat wel te regelen valt denk ik is een deel van het bedrag te recupereren door incentives, verhuur,...

Dat begint hier al akelig vorm te krijgen eh
Reply With Quote
Old 27-05-2003, 13:18
buruno buruno is offline
De Paddock Rookie

Een ideetje:
Aangezien de kostprijs van 9500€ inclusief inschrijving is voor de rest van het Yaris Cup seizoen, en jullie er alleen tijdens trainingsdagen op Zolder mee gaan rijden, waarom de wagen dan niet verhuren aan piloten voor 1500€ per raceweekend?(normaal is het 2500€ voor een weekendje Yaris Cup, all in)

Dan heb je al 6000€. Je moet dan wel een verzekering nemen, transport voorzien en banden en naft meebrengen voor de races.
Maar dan kun je wel sponsors vragen.
Reply With Quote
Old 27-05-2003, 13:25
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Verhuren voor race-weekends is een te groot risico denk. Het ding moet heel blijven eh, anders hebben de "eigenaars" er ook niets aan.

Het lijkt me realistischer om met 100 man ofzo 80 euro te betalen en dan nog een deel sponsoring proberen te vergaren. 200 man is echt wel veel...
Reply With Quote
Old 27-05-2003, 15:13
Benklak's Avatar
Benklak Benklak is offline
De Paddock Regular

nog 170 te gaan en we zijn er!

Greetzzz
Reply With Quote
Old 27-05-2003, 19:42
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Ik wou niet te negatief klinken hoor gewoon even mijn gedacht ventileren. Maar met wat AJ hier heeft neergepoot kan ik natuurlijk niet anders dan ja zeggen hé!
Old 27-05-2003, 20:06
Obi-Jan's Avatar
Obi-Jan Obi-Jan is offline
De Paddock Regular

Ik heb ook voor gestemd... niet zozeer om er zelf mee te rijden, hoewel ik me onder begeleiding en op een setje banden dat toch al naar de knoppen is daar wel aan zou willen wagen, maar het idee van een stukje racewagen te bezitten spreekt mij gewoon aan. Het lijkt mij trouwens billijk dat bezit 1 ding is, maar dat rijden geld kost... als ge met uw eigen wagen naar zo'n trainingsdag komt dan verbruikt die ook benzine, he.

Ik zou er ook persoonlijk geen probleem mee hebben dat de wagen in koers werd ingezet, vooropgesteld dat de uitgaven gedekt zijn en we het er over eens zijn dat degene die achter het stuur komt te zitten kans maakt van zich niet al te erg te beschamen en de boel heel te houden. Lijkt me wel tof om met een stel vrienden naar een raceweekend te komen en dat "jouw" wagen daar dan meerijdt. En als hij dan onherstelbaar platgereden wordt... tja, spijtig.

In dit opzicht is het misschien wel eens nuttig om te informeren of we die auto volgend jaar ook nog kunnen gebruiken. Want een huidige auto aanschaffen om misschien nog 4 koersen mee te rijden en voor de rest bij te houden (wie gaat die stallen en onderhouden, BTW?) om ons eigen mee te amuseren op een vrije training is een beetje kwaad geld. 't Zal waarschijnlijk goedkoper zijn van een iets oudere wagen die niet meer voor een huidige serie gehomologeerd is te nemen.

Misschien een ideetje: i.p.v. 200 man die ieder 50 Euro bijleggen, waarom geen 200 aandelen van 50 Euro. Dan kunnen de mensen die meer willen bijleggen of meer/vaker willen rijden meer dan 1 aandeel nemen.

Jan.
=---
Old 27-05-2003, 20:15
Supra's Avatar
Supra Supra is offline
De Paddock Regular

waarom betaalt ge niet met meer voor die auto en start ge een project zoals de gemmaskerde racer ??? en eigenaars kunnen dan voor 100 euro een namiddagje trainen in zolder
Reply With Quote
Old 27-05-2003, 20:31
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

Blijf maar input geven hé mannen. Al de reacties houden we nauwlettend in de gaten.

Dat van die aandelen lijkt me een goed voorstel, 500 aandelen van 50 €. We hebben 200 aandelen nodig voor de aanschaf, de andere aandelen zouden naar extra sponsors kunnen gaan, die hem op zijn beurt dan weer gebruiken voor incentives en bedrijfsvoorstellingen.

Laat maar komen Grietje
Reply With Quote
Old 27-05-2003, 20:50
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Binnenkort moeten de statuten nog verandert worden: Naast het promoten van de Autosport houdt Depaddock zich bezig met het verhandelen van aandelen en het opleiden van beursgoeroe's

Terug serieus nu Ik denk dat we er aan kunnen beginnen eh Tussen haakjes, bij Verschuur in Nederland staat een Yaris te koop voor 9000 euro...
Reply With Quote
Old 27-05-2003, 20:58
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by stijnconinx
Binnenkort moeten de statuten nog verandert worden: Naast het promoten van de Autosport houdt Depaddock zich bezig met het verhandelen van aandelen en het opleiden van beursgoeroe's
Super, dan kunde mij zeker gebruiken.
Reply With Quote
Old 27-05-2003, 21:00
Kelly Jamers Kelly Jamers is offline
De Paddock Regular

ik wil geen stokken tussen de wielen steken maar als jullie echt een yaris willen kopen, jongens, er zijn er betere koop te krijgen zullen...
Mijne yaris is vorig jaar helemaal omgebouwd op een nieuwe kas, alles vernieuwd, maar hij was eigendom van toyota belgium,
voor het seizoen begon heeft mijne sponsor de yaris gekocht,
ik kan alleen maar zeggen: een hele goede auto voor een betere prijs dan 9500.
Afbieden is de boodschap, vergeet niet dat Leo met deze wagen in zolder nog een koprolleke gemaakt heeft...
Reply With Quote
Old 27-05-2003, 21:05
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Heb ik ook al aangehaald. Laat ons eens een bod doen! Ik weet zeker dat er tegen eind seizoen Yarissen zijn voor max 7000€ en aangezien we toch nog wat tijd gaan nodig hebben om tot een serieus bedrag te komen...
Wat betreft het rendement van deze wagen achteraf : ik krijg vaak aanvragen om les te nemen dus eenmaal iedereen gereden ben ik zeker dat de wagen kan blijven rijden.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules