|
|
||||
|
||||
Ik heb goed naar jou meesterwerken gekeken he
Tom |
|
||||
|
||||
Ik heb me vanavond even beziggehouden met het dichtmaken van de benzinetank. Ik heb gisteren, op aanraden van Sennake, de wanden van de tank al wat dunner gemaakt, dit komt realistischer over. Ik ga er niet teveel uitleg over geven, gewoon de foto's posten, daar zie je het wel op. Ook zie je daar het kontje met het zadel al eens samengevoegd.
Hiervan vertrok ik dus... Daarna werd de tank opengekrast en bleef er een gapend gat over achter de airbox... Dan met wat plasticard de holte dichtgemaakt. Ondertussen zit hier ook al de nodige plamuur op en kan het uitharden voor een eerste, en wellicht niet de laatste, schuurbeurt. ALs dit euvel overwonnen is, ben ik alweer een hele stap verder. Verder heb ik gisteren ook nog de electronische stekkers van wat kleurentape voorzien. Deze kleuren heb ik overgenomen uit mijn referentieboek. Dit kan je ook op de foto's zien. Het zijn de rode en gele bandjes rond de stekkers. En aan Guy en Guide nog eens bedankt voor de tips van gisteren! Tom |
|
||||
|
||||
Knap!!
|
||||
|
||||
Zonder meer knap.
Succes. |
|
||||
|
||||
sjiek, traag maar zeker wordt dit een zeer schoon model
|
|
||||
|
||||
Thank you all
Tom |
|
|||
|
|||
Wat een monnikenwerk zeg.
Dikke proficiat voor het werk geleverd. Ben echt benieuwd hoe deze ten leve komt. |
|
||||
|
||||
Net de zwarte kleur op de zijkuipen gespoten waar nodig...Maar hier ging het dus mis! Een kuip was goed na het aftrekken van de masking-tape maar de tweede kuip was net of de zwarte laag aan de afplaktape bleef hangen. Met gevolg dat het niet meer mooi recht was. Tot overmaat van ramp loste het geel ook nog eens op onder het zwart...
Helemaal opnieuw beginnen m.a.w. De goesting om dit model af te werken is nu tot op een zeer laag niveau gezakt... Tom |
|
||||
|
||||
Quote:
Zijn er al decals gesneuveld of nog niet? Ik dacht van niet, dus megagroot is de ramp nog niet. Even laten bezinken en dan weer fors en vol goede moed verder doen. Good luck. |
|
||||
|
||||
Thanks mate!
Neen, decals zaten er nog niet op, gelukkig. Nu...was ook geen ramp geweest want heb deze kit toch twee keer... Dat ge derover kunt meespreken weet ik nog...Toen ik het zag gebeuren bij mij, was dat het eerste wat in mij opkwam... Maar de kit duurt echt te lang. En dan de handleiding van de detailset is zo vermoeiend...Mijn referentieboek is een betere handleiding als dat boek. De meeste kabels hebben ze gewoon ergens onderin weggestoken. En dat is niet de werkelijkheid... Kuipen liggen nu in de remolie (kan je dat eigenlijk meermaals gebruiken?) Tom |
|
||||
|
||||
Quote:
Trouwens, één van de nadelen van super-gedetailleerd werken is net dat het zo lang duurt, en dus ook op veel vlakken eens dreigt mis te gaan. Kopke eens laten clearen, en dan er weer tegenaan!
|
||||
|
||||
Quote:
En ik denk dat het nu net dát is dat de mannen van de kinderen onderscheidt (waarmee ik niet wil gezegd hebben dat wie niet superdetailled geen modelbouwer is!). Velen voelen zich geroepen, weinigen uitverkoren. Superdetaillen op zich is al niet niks, maar bij het zien van vele projecten heeft iedereen zo iets van 'dat wil ik ook eens doen' (wat volkomen normaal is denk ik, je grenzen verleggen), zonder na te denken bij het lange bouwen van zo'n project en de trage vooruitgang. Wat bij mij helpt is dat ik weken (soms maanden) nadenk hoe iets er zal uitzien, hoe ik het zal presenteren, welke technieken ik zal gebruiken, ... Ik heb 'foto's' in mijn geheugen van hoe het model er zal uitzien als het klaar is, tot in de kleinste details, en dan heb ik plots de drang niet meer dat iets snel af moet zijn. De moed niet laten zakken en volhouden zou ik zeggen. Denk eraan dat het grootste werk achter de rug is en dat je al over de helft zit, en helft die er zeer veelbelovend en realischtisch uitziet! Opzij leggen is gevaarlijk, alhoewel hier bijna iedereen aan meerdere modellen bezig is (iets dat ik dus niet kan). Kop op, de moed niet laten hangen en misschien enkele dagen eens niet bouwen ... om er dan weer in te vliegen!
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра! Last edited by Gulfie; 19-09-2007 at 06:51. |
|
||||
|
||||
Thx voor de loven de woorden...
Het kl*te heiraan is dat als de zwarte lak droog was, ik de resterende decals kon plaatsen. Die van de onderkuipe lopen nl door op de zijkuipen. Dan kon ik ze samen aanbrengen en dan doorsnijden. Maar ach ja...er zijn ergere dingen in de wereld he. Remolie en opnieuw spuiten is de boodschap. Dan kan ik nu weer voort met bekabelen... Tom |
|
||||
|
||||
Blijven volhouden Tom !! Iedereen leeft mee en er zijn hier voorbeelden genoeg van identieke Murpghytoestanden. Ik denk spontaan aan Guido's 307 en mijne Lancer... Ah je geraakt er wel want je werk die er nu inzat, dat kun je niet weggooien he.
We steunen je allen !!
|
||||
|
||||
Na het mindere spuitwerk van nu toch al enkele weken geleden, heb ik de kuipen weer eens geschoond, ontvet en bijgeplamuurd. Daarna een laagje primer gespoten waarbij ik ontdekte dat er nog een klein naadje was in een kuip...Dus weer opnieuw wat plamuur erover.
De benzinetank staat ondertussen in twee laagjes geel. Deze moeten goed uitharden en dan afgeplakt worden voor nog een paar laagjes zwart en de 'afschermplaat' in het aluminium. Ook de uitlaat is nog van wat plamuur voorzien en daarna spuitklaar. Eens dit voorbij is, kan de Yamaha grotendeels in elkaar gezet worden. Foto's volgen hopelijk straks. Tom |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|