De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 25-11-2003, 14:24
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
1ste testen voor 2004 !




Mclaren pakt precies weer uit met iets revolutionair...
Reply With Quote
  #2  
Old 25-11-2003, 15:51
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Mooier worden die F1-bolides er toch niet op.

In de jaren '70 en eerste helft van de jaren '80 reden er vaak ook heel rare en aartslelijke auto's rond, maar precies dat had nog iets vond ik (je zag ook zo dat die auto's/concepts toch niet konden werken). Met de recentere wagens heb ik dat niet meer ; voor mij zijn ze gewoon lelijk, punt.

Maar soit, zolang het werkt en doeltreffend genoeg is om Ferrari om de oren te rijden, kan ik er mee leven .

Misschien moet er eens iemand een draadje openen over de lelijke/vreemde eendjes die door de jaren al in F1-land zijn gepasseerd.
__________________

Last edited by Mario; 25-11-2003 at 15:53.
Reply With Quote
  #3  
Old 25-11-2003, 17:36
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
De March 711 hoort daar al zeker bij, evenals een of andere BRM bestuurd door Larry Perkins. Maar inderdaad, hierover kunnen we beter een aparte thread openen.

jan
Reply With Quote
  #4  
Old 25-11-2003, 18:25
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally posted by jan
Maar inderdaad, hierover kunnen we beter een aparte thread openen.
Doen !!! Hebben we meteen enkele paddock quiz 2004 vragen beantwoord
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #5  
Old 25-11-2003, 18:38
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator
 
Join Date: Jan 2002
Location: Dadizele
Posts: 1,588
Quote:
Originally posted by Mario
Mooier worden die F1-bolides er toch niet op.
Dat ligt aan de FIA hé, het zijn hun reglementeringen die bepalen hoe de wagens eruit moeten zien. Schrap de regelementen, en bij de volgende race staan er weer grondeffect-wagens op brede slicks aan de start...
Reply With Quote
  #6  
Old 25-11-2003, 18:54
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Quote:
Originally posted by Mario
Misschien moet er eens iemand een draadje openen over de lelijke/vreemde eendjes die door de jaren al in F1-land zijn gepasseerd.
U vraagt, wij draaien hier ...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #7  
Old 26-11-2003, 13:32
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Punaise! Wat hebben ze daar geflikt aan de achterkant
De motor blijkt alsmaar compacter te worden en de uitlaten lijken ook wel zeer kort en vlak tegen het blok te zitten. Als dat maar geen "hitte-kweddelen" gaat geven. Ben blij dat ze de neus van de 18 overgenomen hebben.

't zal natuurlijk nog af te wachten zijn of het pakket goed zit, maar zoals in de vliegtuigsektor altijd gezegd wordt. "If it looks right, it flies right".
Reply With Quote
  #8  
Old 26-11-2003, 13:37
Jochie's Avatar
Jochie Jochie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2002
Location: Nurburg-London
Posts: 564
Quote:
Originally posted by Huudo
Punaise! Wat hebben ze daar geflikt aan de achterkant
Volgens mij heeft die gewoon wat te dicht bij de chaufage gestaan ...

Jochen
Reply With Quote
  #9  
Old 26-11-2003, 14:42
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Quote:
Originally posted by Sennake
U vraagt, wij draaien hier ...
Bedankt voor de service, trouwens .
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 26-11-2003, 14:45
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Quote:
Originally posted by HHugo
Dat ligt aan de FIA hé, het zijn hun reglementeringen die bepalen hoe de wagens eruit moeten zien. Schrap de regelementen, en bij de volgende race staan er weer grondeffect-wagens op brede slicks aan de start...
Ik denk toch niet dat het de reglementen zijn die bepalen hoe die wagens er uitzien.

Het is de manier waarop de constructeurs die reglementen concreet invullen en uitwerken. Ben ervan overtuigd dat je met gegroefde banden en de verplichte hoogte (laagte ?) en grootte van de huidige vleugels enz. ook een heel mooie auto kunt maken. Of die dan nog vooruit te branden is, da's een andere zaak.
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 26-11-2003, 18:29
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator
 
Join Date: Jan 2002
Location: Dadizele
Posts: 1,588
Quote:
Originally posted by Mario
Ben ervan overtuigd dat je met gegroefde banden en de verplichte hoogte (laagte ?) en grootte van de huidige vleugels enz. ook een heel mooie auto kunt maken. Of die dan nog vooruit te branden is, da's een andere zaak.
De reglementen bepalen niet hoe de wagen eruit moet zien, maar het uiterlijk is wel voor een groot stuk het gevolg van die reglementen. Die ingewikkelde achterkanten die de laatste jaren ontstaan, zijn oa. een gevolg van de spoorbreedte die van 2000mm naar 1800mm teruggebracht is. Nu zitten de banden veel te dicht bij het koetswerk en verstoren ze de hele aërodynamica. Na al die uren windtunnel komen de teams dan tot zo'n resultaat, en schoonheid is geen factor waar rekening wordt mee gehouden . (ik vind het persoonlijk helemaal niet lelijk)
Reply With Quote
  #12  
Old 26-11-2003, 19:11
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
ik vind het ook alles behalve lelijk ....

Ok ... het wijkt stevig af van de voorbije jaren .... maar daarom is ie voor mij nog niet lelijk
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 26-11-2003, 19:21
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
Opvallend vind ik, dat men de laatste jaren, terug grijpt naar de volledig aflopende neus, begin jaren 90 had men ook een aflopende neus, half jaren 90 evolueren naar een spitste neus, en nu terug naar een aflopende neus.

Heeft iemand daar misschien een verklaring voor ?

1991

1995

2004

Last edited by JPMontoya; 26-11-2003 at 19:27.
Reply With Quote
  #14  
Old 26-11-2003, 22:47
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
die lage neus is er in feite al weer van '98, hoor. Toen begon de neus van de McLaren ook weer serieus te dalen:

__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #15  
Old 26-11-2003, 23:52
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Christian Klien doet het goed! Vandaag was hij slechts 2/10de langzamer dan Webber. Als hij zo verder doet zal er volgend jaar in het groot Red Bull op de Jaguar staan.
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.