![]() |
|
|
|||
|
|||
ik vind dus niet da het schandalig is da je met zoveel kartjes op een klein circuitje moet rijden.
hoeveel koersen ik dit jaar alleen al niet heb gezien waar er hooguit 2 inhaalmanoevers te zien waren... ik ben de tel kwijt. inhalen is een kunst op zich. Picasso heeft ook een hele tijd moeten oefenen voor zijn schilderijtjes op iets trokken ![]() verlede race heb ik ook vanalles moeten proberen om sommige karts voorbij te geraken maar uiteindelijk is het me steeds gelukt. geduld bewaren en je vooral niet opjagen want dan lukt het niet! inhalen hoort gewoon bij het racen. (ook als het wat moelijker is om in te halen). kijk volgende week maar naar de GP van monaco, dat zal daar ook wel weer een optocht worden zekers? ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
Wat Flugel bedoelde was dat inhalen moeilijker zal worden enzo, maar waarom zouden minder snelle mensen die iets willen bijleren uitgesloten worden??? Stel dat de uitbater zegt dat er 18 teams toegelaten zijn en de organisator zegt dat hij er maar 14 zal toelaten, en de eerste teams die zich inschrijven zijn iets tragere, dan zijn die er zowieso bij hé. (Dit is nu niet het geval, maar stel) Ik denk niet dat iemand die tragere teams wil uitsluiten.. We wilden er gewoon even op wijzen dat 18 teams wel veel is en wat de gevolgen zijn daarvan, maar we zullen wel zien wat het morgen wordt hé. Sportiviteit zal bij iedereen moeten primeren ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]()
|
||||
|
||||
Deze kartings vallen wel in de vakantiemaanden en dan zullen er waarschijnlijk wel een aantal teams minder zijn.
FF
|
|||
|
|||
Ga er volledig mee akkoord dat sportiviteit het belangrijkste is en ik heb misschien iets te overbarig gereageerd.
Ik weet een ding... Ik ga altijd braaf opzij voor een blauwe vlag... En ik denk dat als iedereen dit doet er weinig problemen zullen zijn... Maar dan moet men wel op tijd met de blauwe vlag zwaaien... Je kan niet verwachten dat iedereen constant zit om te kijken voor snellere teams... Enfin, ik hoop mij in ieder geval mij goed te amuseren morgenavond... En hopelijk valt het resultaat wat beter mee dan vorige keer :-) |
|
||||
|
||||
Sportieve reactie Kulgan
![]() Zorgt er iemand voor foto's straks?
|
|||
|
|||
Quote:
dus zorg maar da je er een beetje fotogeniek bent ![]() |
|
||||
|
||||
Ik heb hier foto's en filmkes staan van de vorige MAK wedstrijden.
Ma als ik ze mail, kome ze ni aan bij de giovanni. :$ tot straks, Maarten
|
||||
|
||||
Het was een heel leuke race.
Ik had er een beetje schrik voor, maar er zijn geen incidenten geweest. En bovendien ook een heel goed resultaat voor Calamitas. Joris (die normaal in Calamitas racing 4 rijdt, maar deze keer het stuur deelde met Wiffe) reed in de 1ste wedstrijdhelft aan de leiding. Wij (calamitas racing 1) reden 4de en Calamitas Racing 3 reed 5de. Niet slecht zou ik denken. Met de wissels zijn er een paar verschuivingen geweest en uiteindelijk hadden we volgende uitslag: 1. P&P racing (niet echt een verrassing) 2. Calamitas Racing 1 (joehoe ![]() 3. T Sleepend wielke (dit was dus eigenlijk ook een half Calamitas Team) 7. Calamitas Racing 3 Ik ben dus zeer tevreden. Normaal gezien kom ik nu ook aan de leiding van het piloten kampioenschap (nogmaals joehoe ![]() Nu volgt de moeilijke taak om deze resultaten te behouden tot het einde van het seizoen. Zal niet eenvoudig worden!! |
|
|||
|
|||
Omdat ikzelf vorige wedstrijd de start had genomen, was het nu de beurt aan Werner om te starten. Dus ik ging als eerste kwalificeren. Het was, denk ik, een drietal jaren geleden dat ik nog in Antwerpen had gereden. Desondanks stapte ik halfweg de kwalificaties uit en stelde vast dat we op dat moment op eenmooie 6° plaats stonden. Waarschijnlijk moesten de snelle piloten nog rijden want dit is voor mij een te hoge plaats. En ja hoor, de snelle mannen zaten aan het stuur en Werner zakte stilaan tot buiten de top 10. Tot in de eindfase van de kwalificatie Werner er nog een snelle ronde uitperste en terug op de 6° plaats terecht kwam. Mooie vooruitzichten...
In zijn stint vocht Werner een mooie strijd uit met zijn schoonbroertje en verloor een plaats. Omdat een andere rijder een fout maakte kwamen we terug op plaats 6 terecht. Opmerkelijk was het kleine verschil tussen de teams. Halfweg de wedstrijd waren er nog maar enkele teams op een ronde gezet. Door dit close racen werden ook de pitstops belangrijk. Wie snel wisselde, zou wel eens een plaatsje kunnen winnen. Dan was het mijn beurt. Mijn rondetijden waren iets trager als die van Werner maar opmerkelijk constant. "De Witte" ging mij in het begin van de stint voorbij. Hij reed alleen en moest dit bekopen. Op dit, fysiek zware parcours, kon hij het geen vol uur volhouden. (En zo waren er nog...) Hij moest een extra pitstop inlassen waarvan ik natuurlijk profiteerde. Opnieuw op plaats 6. Onderweg nog iemand ingehaald en op een onverhoopte 5° plaats terecht gekomen. Voor mijn teammaat was dit blijkbaar nog niet voldoende. Hij spoorde mij aan om harder te gaan. Ik heb echt alles geprobeerd maar kon geen positie meer winnen. We eindigden uiteindelijk op een verdienstelijke 5° plaats op 6 seconden van de 3° en op 2 seconden van de 4°. Van close racing gesproken... We waren uiteraard zeer tevreden en hebben het resultaat goed gevierd. We hebben namelijk de zaak gesloten.... Bedankt aan allen voor de sportiviteit... Ook op een smal circuit kunnen we veilig rijden en zelfs inhalen... Dat is vandaag nog maar eens bewezen... C U ---- next time... |
|
||||
|
||||
leuk verslag Pascal!!! en het moest een spannende race geweest zijn!
![]() oja speesman gefeliciteerd met de podiums!! en de 1ste plaats in de tussenstand van de rijders! Last edited by JV1; 16-05-2004 at 02:30. |
|
||||
|
||||
Tof wedstrijdje, vooraf had ik wat schrik van het vele aantal inschrijvingen maar dat bleek gisteren nog goed mee te vallen, met 15 teams was het best te doen. wij (P&P racing) konden ons als 3de kwalificeren, en uiteindelijk hebben we de wedstrijd gewonnen... sportieve en toffe wedstrijd.
![]() |
|
||||
|
||||
korte samenvatting: pole gereden, dan een al te trage pacekart.
![]() ![]() ![]() K snap wel niet waarom Wiffe een blauwe vlag kreeg als hij zijn positie tegen Calamitas 1 verdedigde. Wij lagen 2de en zij 3de. Dan snap ik niet waarom Giovanni persé een blauwe vlag wilde. ![]() ![]() ![]() Ene marshall had op t einde ook wat last van vermoeidheid, er hebben enkele piloten serieus lang in de pitlane staan wachten, terwijl hij rustig een klapke aan t doen was met wat andere piloten. ![]() |
|
||||
|
||||
Eerst en vooral proficiat voor de 3 podiumteams.
Twas gisteren mijn dagske ni, volgens mij gaat ne hele dag concentreren op boeken en s'avonds u nog es concentreren op een circuit niet goed samen. Maar ja, antwerpen ligt me zowiezo al niet echt, teveel werken in zo'n kartje en zeker als er zo veel haarspelden in liggen heb ik meer de neiging om een rallystijl boven te halen, dan circuitstijl. Door de start te missen was den dieter (ik denk homer opt forum) meteen weg, al was het in de slot fase nog spannend want toen was de fransen (mijn teampiloot) aan het terug komen op enkele meters van "den 22" of allesinds piloot wouter. Effe een doordenkertje nu: Stel shumacher gaat rond en komt enkele ronden later achter een van de tragere wagens te hangen minardi ofzo. Maar diene minardi hangt dus op dat ogenblik in de wedstrijd voor hem. Gaat shumacher dan niet gewoon wachten tot hij een gatje vind? Hij zal allesinds niet zoals da manneke da mij 8 keer is kome tikke (soms meer naar het rammen toe), want dan is zijn F1 bolide eraan. Dus klein manneke( ik weet ni hoe ge noemt), rij gewoon sportief, ik weet da ge sneller zijt, maar als ik mijn lijn hou dan moet gij maar een "sportief gatje "vinde en ni een of ander rammanouver uitvoeren. Want das totaal ni grappig meer. Groeten, Maarten P.S: een verslagske uit het achterveld past hier ook he.
|
|