![]() |
|
|
||||
|
||||
Kart 250
Deze serie heb ik aan het werk gezien afgelopen weekend tijdens de World Series in Magny Cours.
Ik vond het écht super om deze karetjes over het circuit te zien razen!! (ze halen een top van over de 200 km/u!!!) Het is een Europees kamioenschap en kan rekenen op heel wat belangstelling, er waren meer dan 40 starters! (De meesten komen uit het noorden, zoals noorwegen en zweden) op users.skynet.be/kbo-torfs kan je een tiental foto's vinden van deze crazy competitie! |
|
||||
|
||||
Door problemen met de server, kunnen de foto's van de Kart 250 en de Orwell Supercup enkel bekeken worden in klein formaat.
Geïnteresseerden kunnen me altijd mailen om de foto's in groter formaat te krijgen. Door examens heb ik het momenteel wat druk, maar de foto's komen zeker nog een andere server,zodat alles opnieuw op en top werkt. http://users.skynet.be/kbo-torfs Greetz, The Unbreakable |
|
||||
|
||||
ok, de problemen zijn ondertussen opgelost, dus de foto's zijn op de gewone manier, in groot formaat te bekijken nu.
mn excuses voor de voorbije dagen, maar we weten nu waar het aan lag, dus het zal niet meer voorvallen normaal gezien Greetz, the Unbreakable |
|
||||
|
||||
Dat zijn de zogenaamde superkarts, 250cc, 2 cilinders, watergekoeld, 6 versnellingen. Ik denk dat het twee in lijn geplaatste rotax-motoren zijn. Zalige bakken, maar daar kruip ik nie in. Als je daarmee crasht, kun je maar beter zorgen dat je er op tijd uitspringt.
|
|
||||
|
||||
Inderdaad ja, die kerels die daarmee racen zijn één voor één een beetje gek hoor!!
Ze halen pieken van volle 250 km/u!!! wetenden dat je 5 cm boven het asvalt zit... Ik heb er één zien afgaan in de Adelaide, en die zijn ze met de ambulance komen halen... |
|
||||
|
||||
Zonder gordels en al...
Het is eigenlijk onverantwoord om met zo'n snelheid te races in zo'n dingen. Heb ze ook al eens aan het werk gezien in zolder en het is wel spectakel maar echt wel gevaarlijk |
|
||||
|
||||
je kiest er natuurlijk zelf voor om er in te gaan rijden
gordel kan het m.i. nog gevaarlijker maken en het circuit zou breed genoeg moeten zijn voor kartjes, dat beperkt de risico's van aanrijdingen dan weer
|
||||
|
||||
Quote:
De superkarts rijden dan ook niet op gewone kartcircuits, maar op de grote circuits. Zie maar naar Magny Cours. |
|
||||
|
||||
Quote:
indien je deze kartjes op kartingcircuits zet dan heb je natuurlijk grotere risico's en gevaren aan je been!
|
|