![]() |
|
|
||||
|
||||
DP's are coming to Europe..........aaarrghhh
In de mediacorner heb ik een bericht geplaatst over raceworld.tv, een van de gasten is de organisator van de Euro GT's namelijk Hein Hartman.
We mogen gerust concluderen dat de Euro GT's in zijn huidige format een kwijnend bestaan leidt. Dit jaar maar één race, daar blijft de kachel in huize Hartman ook niet van roken ![]() In deel 1 van die uitzending zegt Hartman een aantal opmerkelijke zaken. Het is maar hoe je iets tot je opneemt maar mijn conclusie is dat die gast bezig is om de Daytona Prototypes naar Europa te halen. In welke vorm of in wel concept laat ie niet veel los...........maar een demo van die wagens tijdens de Masters of Formula 3 is dichtbij geweest. Wegens tekort tijdsbestek gaat dat niet door. De medewerking vanuit de States schijnt super te zijn, logisch die Amerikanen ruiken geld c.q. nieuw markten. In de VS is dit nieuwe concept reeds in zijn tweede jaar een regelrechte hit te noemen. Goedkoop om aan het lopen te houden, relatief lage aanschafwaarde en solid as a rock. Silhouettes schijnen dan toch de toekomst te zijn voor de endurance racerij. Persoonlijk vind ik die DP-wagens foeilelijk, iets te "blokkerig".......verkeerde "nose job" en iets te kort in de lengte om er een vloeiende lijn van te maken in het zij-aanzicht. De realist in mij zegt, beter lelijke racewagens als geen racewagens ![]() Die Hartman moeten we dus maar eens goed in de gaten gaan houden. O ja, dit bedoel ik dus: ![]() FOTO'S: http://www.racingfanatics.com/
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Silhouettes, ik heb het er ook niet voor
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Deze wagens zien er zooooo verschrikkelijk lelijk uit!! Waar heb je in hemelsnaam al die hoofdruimte voor nodig in een racewagen?? Buizenchassis, laat me niet lachen.
Dit zij gewoon opnieuw verpakte NASCAR chassis lijkt het wel, bah bah bah. Ze mogen die dingen lekker in de US houden ik moet ze niet. |
|
||||
|
||||
der zijn er toch schone bij ze. maar de meeste zijn dat idd niet
![]()
|
|||
|
|||
Ja, ja, het is algemeen bekend dat daytona prototype spuuglelijk zijn
![]() |
|
||||
|
||||
Laat ze maar komen. Zitten prachtige dingen tussen.
Chevy Crawford for example. ![]()
|
|||
|
|||
ze zijn niet allemaal schoon maar ge zou ervan verschieten hoeveel schoon dingen er tussen zitten.
Van mij mogen ze gerust komen. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Wat de Belcar betreft; als je alle geruchten mag geloven, dan zijn de Silhouettes blijkbaar de klasse waar toekomstmuziek inzit : spectaculair, betrouwbaar, snel, betaalbaar. Alleen jammer dat de echte Touring Cars waarschijnlijk in de verdrukking zullen geraken. ![]() |
|
||||
|
||||
Hmmmm...ben blijkbaar in de minderheid, maar ik vind ze anders wel iets hebben hoor...
Ben eens benieuwd of ze die machines naar hier krijgen... |
|
||||
|
||||
Hoe sneller die wagens naar hier komen, hoe beter!
In de US leveren ze steeds mooie races op en het worden er steeds meer ginder. Ik vind ze zelfs knap om te zien, maarja smaken verschillen. Een Europese silhouet vind ik afschuwelijk, zo'n opgeblazen BMW of Mondeo... bah
|
||||
|
||||
Of ze nu mooi of iets minder mooi zijn
![]() De kwaliteit van de teams en piloten is ook niet mis te noemen in de DP-categorie. Heel wat klinkende namen...........wat de ALMS heeft verloren in de afgelopen jaren dat is er bij de Grand Am categorie bijgekomen. In hoeverre de Nascar familie France e.e.a. financieel ondersteund om het project op gang te krijgen weet ik niet........ Wel leuk om te vermelden is dat ik dit nieuwtje ook op het forum van GT-Eins.de heb gezet, die mensen hebben daar een apart subforum voor de Euro GT's. De reacties stroomden los.......beetje in dezelfde tendens als hier. You love it or you hate it ![]() Nu schijnt een van die Duitsers daar goede contacten te hebben met Hein Hartman. Naar aanleiding van die thread belt ie gewoon met die Hartman om te vragen hoe het nu werkelijk zit. De gesprekken met de fabrikanten van die DP's hebben inderdaad plaatsgevonden, echter voor 2004 zal er niets concreet worden. Maar de plannen blijven borrelen bij Hartman........ M.b.t. die DP's, wist niet dat Lammers samen reed met Milka Duno
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Lammers heeft vorige week nog gereden
|
|||
|
|||
Iemand enig idee waar we onze zoektocht kunnen beginnen naar info omtrent deze wagens? Hein is een mogelijkheid, maar ik las hier dat deze wagens reeds reden in USA, enig idee welk kampioenschap?
|
|
||||
|
||||
http://www.grandamerican.com/ARCHIVE/Daytona_Prototype/
Deze link zal al veel info opleveren Driesco!
|
|