De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 20-07-2004, 22:20
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Ja, er zal inderdaad niet veel verschil tussen die wagens zitten. Ik vind het ook niet zo erg dat het in Spa wordt verreden want ik vind het een prachtig circuit. Ik vraag me alleen af waar ze het op de kalender zullen zetten...

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 23-07-2004, 00:28
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

We gaan Spanje steunen daar waar mogelijk RPM, de organisator, wil graag terug naar Zolder gezien de bezoekersaantallen.

Renault wil naar Spa...................mocht het Spa worden dan steek ik mijn 21 GTX in de fik voor het kantoor van Renault België

bron van de tweestrijd: http://racinglife.skynetblogs.be/
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 23-07-2004, 00:53
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally posted by Marshal
RPM, de organisator, wil graag terug naar Zolder gezien de bezoekersaantallen.
tot het is betalen is, is zien hoeveel volk er dan nog komt.
1 keer gratis = marketingsstunt
2 keer gratis = leuk voor de mensen
3 keer gratis = we verdienen al genoeg

Reply With Quote
Old 23-07-2004, 01:04
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

My thoughts exactly, Raceboy!

Ik lees alsmaar hoeveel volk er wel niet aanwezig was tijdens de World Series, maar ze vergeten er wel telkens bij te vermelden hoeveel gratis tickets daarvoor zijn uitgedeeld.... Je kon haast geen automagazine lezen of autosites afschuiven zonder vrijkaarten tegen te komen...

Ik heb me dat weekend meermaals afgevraagd hoeveel mensen er aanwezig hadden geweest zijn indien de meesten hadden moeten betalen...

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 23-07-2004, 12:44
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Dan zal ik maar voor goede fee blijven spelen De Renault weekends blijven "gratis" in 2005.

Parkeerkaartje? klein detail Beter 20.000 auto's (40.000 bezoekers) tegen 8 euro dan 5000 man met een ticket van 20 euro
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 17-08-2004, 21:24
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally posted by Driesco
Wij dus ook. Licht, ZEER BETROUWBAAR, en pijlsnel.
Momenteel staan er zo een 10 tal te koop. De Megane zou een optie kunnen zijn, op voorwaarde dat:

- ze op tijd kunnen leveren
- ze niet exclusief voor het kampioenschap bestemd zijn
Ze staan al te trappelen voor de Megane, op racinglife.be staat te lezen dat Lemeret en Delahaye veel interesse tonen voor dit vervoermiddel bestaande uit vlambuis Ik blijf erbij, silhouettes zijn geen auto's wat niet wegneemt dat ze er qua looks goed uit kunnen zien. Idem voor de races, die kunnen ook goed zijn met Silhouettes.

Lemeret wil dus deelnemen aan die nieuwe Europese cup, deelname in de BTCS 2005 met dat buizending staat ook op het programma.
Reply With Quote
Old 16-09-2004, 23:43
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Het is wel hele dure vlambuis geworden Een jaartje knallen in Europa zou volgens berichten op de welbekende Italiaanse site 180.00 euro gaan kosten "

Er staat ook een nieuwe foto van de achterzijde van deze Silhouette op die site. Ziet er strak en mooi uit...........
Reply With Quote
Old 17-09-2004, 17:11
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Is inderdaad wel erg veel geld voor een single-make silhoutte raceklasse. Wat kost een seizoen Clio V6 racen?

De achterkant ziet er goed en krachtig uit.
Reply With Quote
Old 17-09-2004, 18:57
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

De voorkant ook
Reply With Quote
Old 22-09-2004, 22:01
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Van autosport.nl:
Quote:
Nog vier dagen voor de onthulling van de Mégane Renault Sport
Deze week wordt op het Autosalon van Parijs de Mégane Renault Sport onthuld. Afgelopen week werd meer van de sluier opgelicht. Met name over de techniek.

Quote:
De 'Mégane Renault Sport' is de typenaam van de nieuwe bolide waarmee Renault volgend jaar, onder de naam 'Renault Mégane Trophy', weer een Europese merkenklasse gaat opzetten. Nu er meer technische gegevens bekend zijn gemaakt, wordt het ook makkelijker de auto in het brede scala van racende toerwagens te positioneren. Renault Sport gaat daarbij zelfs zover te refereren aan de immens populaire Deutsche Tourenwagen Masters. Feit is dat de gegevens met recht indrukwekkend zijn en dat de prestaties in ieder geval in het verlengde liggen van de huidige GT-wagens.

Als Renault echt ballen had gehad hadden ze een echte DTM wagen gebouwd ipv de zoveelste Renault single make cup. Durven ze de concurrentie niet aan met andere merken?
Reply With Quote
Old 23-09-2004, 15:06
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Quote:
Originally posted by FIRE
Als Renault echt ballen had gehad hadden ze een echte DTM wagen gebouwd ipv de zoveelste Renault single make cup. Durven ze de concurrentie niet aan met andere merken?
Het is volgens mij zo dat Renault Sport veeeel meer belang hecht aan het opleiden van jong talent (vooral dan in de éénzitterij) en het promoten van autosport klassen van top kwaliteit en ook top niveau. En dat ze het veel minder belangrijk vinden om in de DTM of de ETCC ofwat dan ook te gaan rijden.

Dit gaat alvas zeer boeiend worden volgend jaar de World Series by Renault met hich tech materiaal, dan deze suppersnelle Mégane en dan ook nog eens de Eurocup FR2000. Wat volgt er nog....?? En dit dan nog eens allemaal in één weekend, Renault Sport, I thank You!!!

Last edited by Mr.Dallara; 23-09-2004 at 15:09.
Reply With Quote
Old 23-09-2004, 16:31
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Mr.Dallara
[B]Het is volgens mij zo dat Renault Sport veeeel meer belang hecht aan het opleiden van jong talent (vooral dan in de éénzitterij)
Opleiden van jong talent kan toch ook in DTM (of F3), zie bv Ekstrom, Albers, Paffet, enz. Bovendien kun je wel 10 of 20 talenten opleiden, maar voor al die coureurs is toch geen plek in F1.

Quote:
en het promoten van autosport klassen van top kwaliteit en ook top niveau. En dat ze het veel minder belangrijk vinden om in de DTM of de ETCC ofwat dan ook te gaan rijden.
DTM en ETCC is toch ook topkwaliteit? Bovendien zie ik liever een kampioenschap met meerdere merken als de zoveelste cup.

Quote:
Dit gaat alvas zeer boeiend worden volgend jaar de World Series by Renault met hich tech materiaal, dan deze suppersnelle Mégane en dan ook nog eens de Eurocup FR2000. Wat volgt er nog....?? En dit dan nog eens allemaal in één weekend, Renault Sport, I thank You!!!
Ach nu heb je ook al FR2000, FR V6 en vorig jaar Clio V6 dus zo'n groot verschil zie ik niet met volgend seizoen. Bovendien alleen maar Renault Cups in 1 weekend is ook saai. Nee dan vind ik de huidige SRW weekends leuker.
Reply With Quote
Old 23-09-2004, 17:00
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Quote:
Opleiden van jong talent kan toch ook in DTM (of F3), zie bv Ekstrom, Albers, Paffet, enz. Bovendien kun je wel 10 of 20 talenten opleiden, maar voor al die coureurs is toch geen plek in F1.
Ja uiteraard kan Renault dat daar ook doen, maar zij kiezen nu éénmaal voor hun "filliére" en hebben een eigen "raceklassen trap systeem" (FR1600 > FR2000 > WS byRenault > F1) en hoeven dus geen wagens in te zetten in andere raceklassen om talent op te sporen.
En uitaraard is er geen plek voor 10 a 20 (nieuwe) piloten in de F1 , maar als je er geen 20 hebt rijden in een klasse, kan je moeilijk DE beste(n) vinden hé... Want de top 5 van één bepaalde raceklasse heeft enkel de mogelijkheid om doortestoten naar de volgende "klasse"...

Quote:
DTM en ETCC is toch ook topkwaliteit? Bovendien zie ik liever een kampioenschap met meerdere merken als de zoveelste cup.

Ach nu heb je ook al FR2000, FR V6 en vorig jaar Clio V6 dus zo'n groot verschil zie ik niet met volgend seizoen. Bovendien alleen maar Renault Cups in 1 weekend is ook saai. Nee dan vind ik de huidige SRW weekends leuker.
Nu (in 2004) zijn er idd ook al deze kampioenschappen, maar nu rijden de WS in totaal andere weekends als de FR2000 en de Clio Cup. Bovendien rijden er nu nog enkel in de EK clio cup de "normale" clio's, en zijn de V6'en zo goed als uitgeroeid...
Dus deze nieuwe Mégane cup is weldegelijk en enorme opvlakering...

M.a.w. Renault Sport heeft alle top serries overgenomen, verbeterd, en gecentraliseerd en dit allemaal samen geeft een vuurbal qua spektakel!
Old 23-09-2004, 17:16
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Ik heb mijn twijfels of die nieuwe weekends meer vuurwerk geven dan de huidige LG SRW weekens.
Reply With Quote
Old 24-09-2004, 12:26
speedkicks speedkicks is offline
De Paddock Rookie

Volgens mij is de enige reden waarom Renault meer ziet in die cupraces dan in een DTM of WTCC commercieel.
De cupraces brengen direct geld op door de verkoop van deze wagens. Om een jaar DTM of WTCC te rijden moet je over serieuze budgetten beschikken.

Mijn rekening zou ook snel gemaakt zijn als ik kan geassocieerd worden met racen en dus beschouwd word als een sportieve autoconstructeur en daarbovenop door het project zelf geld kan binnenhalen.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules