De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Driver's seat & Trackdays
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #31  
Old 29-07-2004, 20:23
yannick88's Avatar
yannick88 yannick88 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2002
Location: Zolder
Posts: 326
Hallo Bodi ,

Wat betreft het zoeken naar slicks wil ik je toch op wijzen dat je zeker geen grotere maat van velgen mag gebruiken .

De verhouding op je versnellingsbak is zeer belangrijk bij het gebruik van een andere maat van velgen .

Het is niet het vermogen wat een grote rol speelt , zeker in Zolder .

De index op kompetitiebanden is ook totaal anders als op banden voor de weg .

Vb ; 200/58/15
200 staat voor de breedte van de band
58 is de hoogte in cm van de band en niet het % zoals voor straatbanden.
15 staat voor de doorsnede van de velg

Het getal 58 is dus heel belangrijk bij het gebruik van slicks .
Hoe kleiner dit getal geeft een betere aceleratie maar een mindere top .
Hoe groter dit getal minder snel optrekken maar een hogere top .

Dit in korte woorden om je enkele tips te geven

PS ; op dit moment staan er nieuwe competitievelgen voor een Peugeot te koop op deze site www.flyingfinisch.be deze zijn uiterst geschikt om te rijden .

Voor meer info mag je me mailen of bellen

Met sportieve groeten
__________________
yannick racing
Reply With Quote
  #32  
Old 29-07-2004, 20:29
yannick88's Avatar
yannick88 yannick88 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2002
Location: Zolder
Posts: 326
Quote:
Originally posted by yannick88
Hallo Bodi ,

Wat betreft het zoeken naar slicks wil ik je toch op wijzen dat je zeker geen grotere maat van velgen mag gebruiken .

De verhouding op je versnellingsbak is zeer belangrijk bij het gebruik van een andere maat van velgen .

Het is niet het vermogen wat een grote rol speelt , zeker in Zolder .

De index op kompetitiebanden is ook totaal anders als op banden voor de weg .

Vb ; 200/58/15
200 staat voor de breedte van de band
58 is de hoogte in cm van de band en niet het % zoals voor straatbanden.
15 staat voor de doorsnede van de velg

Het getal 58 is dus heel belangrijk bij het gebruik van slicks .
Hoe kleiner dit getal geeft een betere aceleratie maar een mindere top .
Hoe groter dit getal minder snel optrekken maar een hogere top .

Dit in korte woorden om je enkele tips te geven

PS ; op dit moment staan er nieuwe competitievelgen voor een Peugeot te koop op deze site www.flyingfinisch.be deze zijn uiterst geschikt om te rijden .

Voor meer info mag je me mailen of bellen

Met sportieve groeten

De velgen zijn van het merk Enkei en er zijn 10 stuks nieuw beschikbaar maat 7 x 15

PS ; juiste site www.flyingfinish.be

Met sportieve groeten
__________________
yannick racing
Reply With Quote
  #33  
Old 29-07-2004, 22:34
BODI's Avatar
BODI BODI is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2003
Location: Ergens in 't Waasland :)
Posts: 121
Ik heb hier een leuk tabelletje met het verband tussen bandenmaten, acceleratie en snelheid voor mijn wagen.
Het is wel in "inch" ipv in "mm"

Wheel Size | Tyre Size | Sidewall Height | Total Height | Circumference | Increase | True speed 60 mph
15" (381mm) | 195/55 | 15 | 107.25 | 595.50 | 1870 | 0.0% | 60.00
15" (381mm) | 195/50 | 15 | 97.50 | 576.00 | 1809 | -3.39% | 57.97
16" (406mm) | 195/45 | 16 | 87.75 | 581.90 | 1828 | -2.34% | 58.60
17" (431mm) | 205/40 | 17 | 82.00 | 595.80 | 1871 | -0.05% | 60.03
18" (457mm) | 205/35 | 18 | 71.75 | 600.70 | 1887 | 0.87% | 60.52

Ik dacht dat een grotere velg misschien zou helpen doordat de zijwand van de band ( het rubberen gedeelte ) dan minder hoog is en dus minder de neiging heeft om door te buigen...
Reply With Quote
  #34  
Old 29-07-2004, 23:24
Don Kamiel Don Kamiel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2003
Posts: 425
Kan je op volgende link even uittellen voor alle bandenmaten -> http://www.tyresave.co.uk/tyresize.html
Reply With Quote
  #35  
Old 30-07-2004, 08:58
BODI's Avatar
BODI BODI is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2003
Location: Ergens in 't Waasland :)
Posts: 121
Quote:
Originally posted by Don Kamiel
Kan je op volgende link even uittellen voor alle bandenmaten -> http://www.tyresave.co.uk/tyresize.html
Cool!
Reply With Quote
  #36  
Old 30-07-2004, 09:17
Jemme's Avatar
Jemme Jemme is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2003
Location: Japan
Posts: 126
Net inschreven voor 2 uur... MX5je zal dus present zijn !
__________________
Jm
Reply With Quote
  #37  
Old 31-07-2004, 18:03
KoenC's Avatar
KoenC KoenC is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Location: Kessel-Lo
Posts: 55
Toen ik vandaag mijn remblokken wilde vervangen voor aanstaande dinsdag, merkte ik vele kleine scheurtjes op in beide voorste remschijven. Het zijn OMP sportremschijven die nog maar drie erandagen hebben meegemaakt. Is dit niet wat snel voor een setje remschijven voor een Opel Corsa? Ik heb nochtans steeds goed gelet op het correct laten afkoelen van de remmen, etc.

Uit noodzaak de originele remschijven maar weer geinstalleerd.
Reply With Quote
  #38  
Old 31-07-2004, 21:52
FormulaV-JH495's Avatar
FormulaV-JH495 FormulaV-JH495 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: looking @ you in my rear view mirror
Posts: 543
you've been ripped off
__________________
It's satisfaction, it's disappointment,it's triumph, it's noise, it's color, it's people.. For a racing-driver, each race is a new adventure ... J.Clark
Reply With Quote
  #39  
Old 01-08-2004, 21:26
BODI's Avatar
BODI BODI is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2003
Location: Ergens in 't Waasland :)
Posts: 121
Quote:
Originally posted by FormulaV-JH495
you've been ripped off
De 306 zal helaas niet aanwezig zijn want de getunede motor heeft de kleppen weer laten smelten...
=> => =>
Reply With Quote
  #40  
Old 02-08-2004, 08:36
Jo Smets's Avatar
Jo Smets Jo Smets is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: In lower places (my Mini)
Posts: 501
@KoenC

waarschijnlijk verklaart de slechte kwaliteit van de schijven ook waarom je zo korte stints moest rijden.

troost je, dit kan iedereen eens overkomen

Beter materiaal kopen de volgende keer. Maar kijk eerst eens of er geen andere oorzaak is want OMP hoort normaal goed te zijn.

Race-groeten en tot morgen,
Jo Smets
Reply With Quote
  #41  
Old 02-08-2004, 13:45
KoenC's Avatar
KoenC KoenC is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Location: Kessel-Lo
Posts: 55
@Jo Smets

1) korte stints worden bepaald door de banden en niet zozeer door de remmen

2) tijdens de eran sessies heb ik nog nooit problemen gehad met de remmen

3) als ik betere remschijven voor mijn wagen zou gevonden hebben, zou ik die zeker gemonteerd hebben. Voor mijn wagen zijn er ofwel originele, ofwel OMP remschijven beschikbaar. Voor de rest niks...

Nadat ik de remschijven geplaatst had, heb ik ervoor gezorgd dat ik het voorgeschreven aantal km rustig geremd heb. Tijdens de eran sessies heb ik er steeds op gelet om contact tussen schijf en blok te vermijden in de pits. Altijd de nodige afkoelronde ingebouwd aan het einde van een stint.

De remschijven zijn wel van het geboorde type. Deze gaatjes geven natuurlijk sneller aanleiding tot scheurtjes. In de toekomst geen gaatjes meer in mijn remschijven. Bovendien heb ik ook gemerkt dat de schijven niet echt gelijkmatig sleten: ik heb de indruk dat de zones op cirkels tussen de gaatjes meer sleten dan de zones op cirkels waar de gaatjes zitten.

Misschien is het gewoon bad luck, maar ik weet niet of ik nog OMPs zal kopen.
Reply With Quote
  #42  
Old 02-08-2004, 14:10
Jemme's Avatar
Jemme Jemme is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2003
Location: Japan
Posts: 126
@KoenC... mijn schijven zijn bij MosaFrein behandeld en houden het perfect uit. Blokken kom ook van bij MosaFrein.
Misschien een waardig alternatief om je standaardschijven te laten behandelen ipv andere te plaatsen?
__________________
Jm
Reply With Quote
  #43  
Old 02-08-2004, 14:30
Jo Smets's Avatar
Jo Smets Jo Smets is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: In lower places (my Mini)
Posts: 501
@KoenC,

mijn excuses voor mijn slechte geheugen

MosaFrein is idd een goeie optie om eens contact me op te nemen.

Heb er al veel van gehoord.

Race-groeten,
Jo Smets
Reply With Quote
  #44  
Old 02-08-2004, 15:31
KoenC's Avatar
KoenC KoenC is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Location: Kessel-Lo
Posts: 55
@Jemme
@Jo

Alvast bedankt voor de info. We zullen er morgen eens over praten. Ik ben dus die kerel met zijne petrolblauwe corsa die zijn rempunten waarschijnlijk iets vroeger zal leggen
Reply With Quote
  #45  
Old 03-08-2004, 21:59
Jemme's Avatar
Jemme Jemme is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2003
Location: Japan
Posts: 126
Schitterend weertje ! Spijtig genoeg zag de mx het anders. Het temperatuurmetertje ging lekker de hoogte in. En op het einde kon ik geen cooldown lap doen en dus stond de overloop van mijn radiator te koken...
__________________
Jm
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.