De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 19-08-2004, 18:08
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

24H Zolder: aanloop naar de race+warm-up+ race!

De kwalifs zitten erop. SRT op pole. Toch wel wat schade, Gordon kreeg de grootste klap te verwerken. Dat chassis is rijp voor de schroothoop! Benieuwd wat ze nu gaan doen.

Last edited by Scapa; 22-08-2004 at 11:34.
Reply With Quote
Old 19-08-2004, 18:43
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

De mekaniekers van Track Promotion begonnen onmiddellijk nadat de Porsche in de box was afgeleverd aan de herstelling ervan. Het enthousiasme van het team om de wagen zaterdag toch nog aan de start te krijgen was tamelijk groot.
Ik hoop dat het hen lukt, maar gezien de enorme schade aan de 36 lijkt mij dit toch eerder een "mission impossible".
Reply With Quote
Old 19-08-2004, 19:59
Astra-fan Astra-fan is offline
De Paddock Rookie

Pitstop.tv meldt dat Gordon niet met de GT3-RS zal rijden die vanmiddag zwaar beschadigd raakte, maar dat deze zal worden vervangen door een ex-supercup-Porsche.
Reply With Quote
Old 19-08-2004, 21:56
24u.be's Avatar
24u.be 24u.be is offline
De Paddock Rookie

Deze info blijkt te kloppen met de laatste gegevens die wij vanavond nog ontvingen.
Het team van Lefort staakt in elk geval de strijd niet en zal zijn positie in het klassement verdedigen met de "oude" wagen waarmee ze ook in het verleden reeds aantraden.
Old 19-08-2004, 21:57
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Je kon direct zien dat dit niet kon lukken. Twee chassisbalken gans krom, heel de kooi heeft serieus afgezien... Met dat chassis ooit nog racen kost zoveel moeite, tijd en geld dat je beter gewoon een nieuw kan kopen denk ik.
Reply With Quote
Old 19-08-2004, 22:01
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular

Euh,...Dat valt nog te bezien...Volgens de gegevens die 24u.be vanavond nog ontving van een collega journalist zou de wagen zo spoedig mogelijk op transport gaan naar Porsche Duitsland. De bedoeling is om daar de wagen te herstellen om hem tegen de volgende race weer als "nieuw" op de grid te hebben staan. Afwachten maar wat we in september te zien krijgen in Spa.
Reply With Quote
Old 19-08-2004, 22:27
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

De 11e plaats van de Red Bull Porsche valt wel wat tegen vind ik. Ik was vandaag niet op Zolder, dus ik weet niet wat er aan de hand was. Hadden die mannen problemen of was de concurrentie echt zo sterk?

Enfin, het is een 24 uren race waar de startgrid zoals altijd vrij weinig uitmaakt. Maar het kan de onderlinge verhoudingen wel aantonen...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 19-08-2004, 22:31
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Sennake
De 11e plaats van de Red Bull Porsche valt wel wat tegen vind ik. Ik was vandaag niet op Zolder, dus ik weet niet wat er aan de hand was. Hadden die mannen problemen of was de concurrentie echt zo sterk?

Enfin, het is een 24 uren race waar de startgrid zoals altijd vrij weinig uitmaakt. Maar het kan de onderlinge verhoudingen wel aantonen...
Is maar een Supercup eh, geen Biturbo deze race
Reply With Quote
Old 19-08-2004, 22:44
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by Scapa
Ah, dat was me ontgaan en verklaart idd veel

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 19-08-2004, 23:52
NGT Racing's Avatar
NGT Racing NGT Racing is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Scapa

Toch even opmerken dat de " maar " supercup de snelste tijd in GTB heeft gedraaid ( dus sneller is dan alle GT3R en GT3RS, en daarenboven een aantal GTA's achter zich liet.

Prachtprestatie van GT Endurance !!
Reply With Quote
Old 20-08-2004, 00:32
Pascal Pascal is offline
A4993

Ook geen succes voor Speedlover in de reservewagen. In de laatste kwalificatie blokkeerden op het eind van de start/finishlijn de achterwielen van de Porsche en Stefanie eindigde achterste-voor.

Stefanie eindigde niet in de grindbak zoals beschreven op 24u.be.

Na de sessie werd de wagen binnengesleept en zal morgen een grondig nazicht krijgen. Hopelijk hebben ze meer succes in de wedstrijd.

C U
Reply With Quote
Old 20-08-2004, 08:40
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

In de Live Tracker van 24u.be werd in eerste instantie inderdaad vermeld dat de wagen in het grind zat, en dat blijkt dus niet het geval te zijn geweest. Net zoals de speakers in de commentaarcabine gingen wij voort op de RIT info, en ook deze mensen zijn niet onfeilbaar, maar dat nemen we hen absoluut niet kwalijk. Pascal heeft het dus bij het rechte eind, bedankt voor de info, Pascal

In één van de nieuwsartikels die kort na dit feit verschenen, werd door 24u.be wel duidelijk naar voor gebracht dat de wagen in de graskant eindigde en doet Stephanie Boden zelf haar relaas :

De pech houdt maar niet op voor het Speedlover team. Na een zware crash van Frank Döring gisteren met de Porsche GT3/Cup moest Stephanie Boden daarstraks de vervangwagen -de Touring Cup Porsche van First Motorsport- aan de kant zetten. Een motorprobleem was de oorzaak van een spin in de eerste linkse, maar gelukkig wist de pilote de wagen uit de muur te houden. De Porsche kwam tot stilstand in het gras.

“Tot nu toe kenden we niets anders als pech”, aldus een teleurgestelde Stephanie Boden. “Eerst de crash gisteren en nu liep de motor helemaal vast, ik kon niets meer doen! De wagen is nog niet tot bij ons geraakt en onze mecano’s hebben dus nog geen vaststellingen kunnen doen. Het is dus nog niet duidelijk of het probleem te herstellen is …”

Bij nazicht van de wagen bleek de motor gelukkig niet vast te zitten. Maar aangezien niet elke pilo(o)t(e) een volleerd mechanicus of technicus is, kan men de Tongerse amazone haar eerste bevindingen en eigen woorden moeilijk kwalijk gaan nemen.
Gelukkig bleef de schade beperkt. Hopelijk wordt het Speedlover Team tijdens het verdere verloop van deze meeting gespaard van nog meer pech...
Reply With Quote
Old 20-08-2004, 09:02
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by FLAT6
Toch even opmerken dat de " maar " supercup de snelste tijd in GTB heeft gedraaid ( dus sneller is dan alle GT3R en GT3RS, en daarenboven een aantal GTA's achter zich liet.

Prachtprestatie van GT Endurance !!
Zeker en vast!

De wagen ziet er in ieder geval uit als een Supercup. Of het nu ook een 100% Supercup is durf ik wel te betwijfelen maar dat doet niets af aan de prestatie. Als zij kunnen blijven rijden wordt dat een taaie klant voor... de algemene overwinning.

In toerisme doen de meeste teams het rustig aan blijkbaar. Toch wel mooie tijden voor YabYum, Moore, Mini en die nieuwe Compact waar Euser oa op zit. Matige tijden bij G&A en dit is een bewuste keuze. Het sparen van het materiaal begint vanaf de eerste training.
Reply With Quote
Old 20-08-2004, 20:07
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

In de 31 ligt er ook een supercupmotor...
Old 22-08-2004, 11:36
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Ik dacht hier even alles wat te volgen op internet maar niets is minder waar. Bij RIS komt er niks live door en 24u.be is tergend traag...
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules