De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 23-08-2004, 14:23
Giovanni's Avatar
Giovanni Giovanni is offline
De Paddock Regular

Hierbij denk ik dat we toch wel een krachtoer in het daglicht mogen stellen van enkele van onze Nederlandse collegas.
Het Brother team zijn de enigen van de gecrashte wagens die met hun originele wagen aan de wedstrijd hebben deelgenomen.
Woensdagmiddag reeds door iedereen afgeschreven, wagen opladen en herstellen.
In de nacht van vrijdag op zaterdag terug toekomen, een kwartier warmup en dan direkt de wedstrijd starten.
Knap werk zou ik zeggen !!!
En dan nog 3de in de TB klasse worden, echt meer dan een overwinning waard zou ik zeggen.
Reply With Quote
Old 23-08-2004, 15:16
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally posted by Giovanni
Zoals reeds een tijdje het geval is heb je al redelijk wat ervaring in de Belcar nodig om tijdens de 24u goed te presteren.
Een andere feit is dat we op enkele jaren tijd een toename van 50% hebben in de categorie: Piloten met weinig Belcar-ervaring tijdens de 24 uur. De geleidelijke overgang van drie naar vier piloten is daar de oorzaak van.

Een van de tradities van de 24 uur van Zolder is de jaarlijkse klaagzang van de "ervaren" piloten over hun iets minder kundige broeders. Heren, dit is nu eenmaal een feit.........op het moment dat u van start gaat, gaat u tevens akkoord met de "spelregels" van een 24 uurs-race. Aan uw de keuze:
1: Ja, ik ga van start. Ik weet dat er onervaren piloten tussen zitten en pas mijn rijstijl aan.
2: Nee, ik blijf thuis......racen met onervaren piloten is niks voor mij. Dan maar met de vrouw naar een of andere meubelboulevard op zondag

Trouwens als ik zie welk onnodig risico sommige ervaren piloten nemen. Dit weekend heel wat keren gezien dat die snelle jongens hun iets minder snelle collega's op het einde van het rechte stuk tussen de Rindt en Ickx chicane voorbij steken en dan doodleuk de pits insturen..............gevolg, dit jaar enkele narrow-escapes gezien. Alles ging goed maar het had ook anders kunnen aflopen.

Die paar seconden tijdwinst wegen niet op tegen het risico, geen enkele plaats is dit jaar beslist op seconden..........maar op het aantal rondjes. Volstrekt onnodig dergelijke acties, let wel reglementair is er niets aan de hand. Dit is eerder problemen zoeken als vermiijden
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 23-08-2004, 15:24
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

<< thread gekuist van alle over en weer schelden dat niks met Belcar te maken heeft >>

Gelieve er op te letten dat we niet kunnen tolereren dat personen op dit forum beschuldigingen of laster over zich heen krijgen.

Graag dus enkel discussie over dingen die de Belcar aangaan, en aanvallen op personen achterwege te laten
Old 23-08-2004, 15:32
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular

Ten eerste, mijn foute "diesel"-moment van zondagmiddag zal ik vermoedelijk tot in de eeuwen der eeuwen moeten meedragen. Maar ik zal mijn lot ondergaan.

@ Baron. Het is niet aan mij om aan te duiden wie fout is bij een incident. Ik neem aan dat de kijker zelf uit de beelden een conclusie kon trekken. Hou er ook rekening mee dat er vaak dingen zijn, waar wij niks van afweten. Ik zeg maar iets: had Albert wel rem op dat moment?

Het laatste anderhalfuur live uitzending was inderdaad geen makkie. Het was een van de saaiste programma's waarvoor ik al commentaar heb geleverd. En ik heb nochtans 5 jaar F1 gedaan.
Ik had wel 2 co-commentatoren, maar Anthony Kumpen en Kurt Mollekens doofden stilaan uit, naarmate de felle spots in onze TV-studio de temperatuur opdreven. Het was er heet dus.

En wat de vele crashes betreft. Ik denk dat Marshall een punt heeft. Een groot punt. Ik heb foto's gezien van de verzameling wrakken aan de Rea. Een peperduur autokerkhof, met de Z3 als voltreffer.
Old 23-08-2004, 15:38
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Dat de koers na het uitvallen van de ADSport Porsches op zondagmorgen (zeker voorin) in zijn plooi lag, kan je nu eenmaal niemand verwijten. Dat gebeurt gewoon, en bovendien is dat iets wat je pas achteraf kan zeggen. Want als er een uur voor afvlaggen iets zou misgegaan zijn met de top 3, had alles er anders uitgezien. En eerlijk gezegd, vooral voor de tweede, nr 4, de Viper van Kuismanen, hoefde de race niet veel langer te duren : hij sleepte zich op het laatst echt naar de finish.

Wat dat slepen aangaat heb ik trouwens ook nog een kippenvel-moment gehad enkele minuten voor de finish : de Porsche nr 10 kwam in de allerlaatste ronde tot stilstand in de Jacky Ickx-chicane en het zag er naar uit dat hij de race niet ging beëindigen. Na wat meters afgelegd te hebben op de startmotor sloeg de motor zelf weer aan en werd de laatste rechte lijn tergend langzaam, maar onder luid en enthousiast applaus en aanmoedigende kreten van het publiek afgelegd tot net over de finish. Dàt zijn de momenten waarvoor je als fan naar de race komt zien, en of het dan om de eerste of de laatste deelnemer gaat maakt totaal niets uit. Dat was echt een ontroerend moment. Ik weet niet of die passage op TV te zien was Peter, maar dat was echt de moeite hoor

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 23-08-2004 at 15:41.
Reply With Quote
Old 23-08-2004, 15:47
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular

Spijtig dat er zoveel ongelukken waren. De bemanning van de Marcos Mantis mag zich ook gelukkig prijzen na zoveel spins en uitstapjes in de Gilles Villeneuve chicane. Inderdaad een vrij saaie race, maar dan kijk je maar naar de mensen of dan ga je eens bij de pitboxen langs bij de teams hé
Reply With Quote
Old 23-08-2004, 15:53
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Het persbericht van TT Racing:

Quote:
Indien een team dat reeds was uitgevallen iets inschikkelijker was geweest en ons de identieke wisselstukken had geleend die bij hen in de camion lagen dan had het wedstrijdverloop er helemaal anders uitgezien.

Wat win je daar nu mee? Indien je iemand kan helpen als je zelf bent uitgevallen doe je dat toch gewoon. Als we zo gaan beginnen... De TT rijdt toch met een Porsche ophanging, niet?

Last edited by Scapa; 23-08-2004 at 16:28.
Reply With Quote
Old 23-08-2004, 16:09
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular

Sennake, we hadden in beeld dat de 10 stilstond en dat de rijder onder de auto ging liggen. Hij stond ook weer recht en begon toen te gesticuleren. We vermoedden toen dat er een wesp in de buurt was.

Het was niet in beeld toen hij over de meet kwam. Wel toen hij op het einde van de ereronde geduwd werd op weg naar "parc fermé".

Old 23-08-2004, 16:16
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Peter Baert

Het was niet in beeld toen hij over de meet kwam. Wel toen hij op het einde van de ereronde geduwd werd op weg naar "parc fermé".

hij heeft wel zelf geen ereronde gereden, meer nog: de andere wagens stonden al in parc fermé toen hij de finish haalde. de yabyum heeft trouwens ook geen ereronde gereden (die is maar een paar bochten ver geraakt, en heeft zich dan gekeerd)
Old 23-08-2004, 18:18
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Marshal
Trouwens als ik zie welk onnodig risico sommige ervaren piloten nemen. Dit weekend heel wat keren gezien dat die snelle jongens hun iets minder snelle collega's op het einde van het rechte stuk tussen de Rindt en Ickx chicane voorbij steken en dan doodleuk de pits insturen..............gevolg, dit jaar enkele narrow-escapes gezien. Alles ging goed maar het had ook anders kunnen aflopen.
Daar heb je gelijk in....
Nu, de meeste piloten zijn wel vrij sportief en wachten liever tot na een bocht om in te halen, maar er zijn enkelingen die soms echt onnodige risico's nemen. Je bent dan natuurlijk wel aan het racen, maar in zo'n 24uurs race betekent die halve seconde tov zo'n risico helemaal niets. Ik heb ook een paar 'warme' momenten meegemaakt, waarbij ik me serieus vragen stelde over het risico van zo'n actie. Ik heb altijd geprobeerd om me uit die situaties te houden, en geprobeerd zo goed mogelijk te timen waar en wanneer ik een snellere laat passeren.
Old 23-08-2004, 18:29
vertigo's Avatar
vertigo vertigo is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Peter Baert
Quote:
Originally posted by marcel
hij heeft wel zelf geen ereronde gereden, meer nog: de andere wagens stonden al in parc fermé toen hij de finish haalde. de yabyum heeft trouwens ook geen ereronde gereden (die is maar een paar bochten ver geraakt, en heeft zich dan gekeerd)
Inderdaad dat was zo. Het publiek moedigde de bestuurder van de n°10 porsche toen ook heel sportief en meelevend aan. De wagen had volgens de omroeper op dat moment de finishlijn nog niet overschreden! Dit was een van de mooiste momenten die ik ooit heb meegemaakt in een wedstrijd.

(meer foto's: www.belgiracing.be)

Last edited by vertigo; 23-08-2004 at 18:36.
Reply With Quote
Old 24-08-2004, 00:13
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally posted by Scapa
Het persbericht van TT Racing:

Wat win je daar nu mee? Indien je iemand kan helpen als je zelf bent uitgevallen doe je dat toch gewoon. Als we zo gaan beginnen... De TT rijdt toch met een Porsche ophanging, niet?
Dit geeft perfect weer welke mentaliteitswijziging er momenteel aan de gang is in de Belcar-paddock. Een paar jaar geleden was dit volstrekt onmogelijk. Iedereen hielp toen iedereen. De Belcar is nu veel professioneler geworden; maar tegelijkertijd wordt alles ook koeler, afstandelijker, minder menselijk. De gemoedelijke sfeer verdwijnt. Het motto bij een aantal teams is nu "Ieder voor zich! Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken!" Spijtig.
Reply With Quote
Old 24-08-2004, 11:29
Dragonfly's Avatar
Dragonfly Dragonfly is offline
De Paddock Regular

Denk dat je hier wat overdrijft. De meeste teams helpe elkander nog maar er zijn er altijd e paar die hun beter voele maar dit vooral heeft nog met andere dingen te maken
Old 24-08-2004, 11:37
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Dragonfly
Denk dat je hier wat overdrijft. De meeste teams helpe elkander nog maar er zijn er altijd e paar die hun beter voele maar dit vooral heeft nog met andere dingen te maken
Dit heeft meer dan waarschijnlijk te maken met de zaken die in het tussenseizoen gebeurd zijn maar dan nog... Als wij iemand kunnen helpen zullen we dat in de meeste gevallen ook doen. Het is natuurlijk wel een beetje normaal dat je met het ene team een betere relatie hebt als met een ander.
Reply With Quote
Old 25-08-2004, 13:19
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Ben eens benieuwd wanneer we de tussenstanden mogen verwachten
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules