![]() |
|
|
||||
|
||||
Hierbij denk ik dat we toch wel een krachtoer in het daglicht mogen stellen van enkele van onze Nederlandse collegas.
Het Brother team zijn de enigen van de gecrashte wagens die met hun originele wagen aan de wedstrijd hebben deelgenomen. Woensdagmiddag reeds door iedereen afgeschreven, wagen opladen en herstellen. In de nacht van vrijdag op zaterdag terug toekomen, een kwartier warmup en dan direkt de wedstrijd starten. Knap werk zou ik zeggen !!! En dan nog 3de in de TB klasse worden, echt meer dan een overwinning waard zou ik zeggen. |
|
||||
|
||||
Quote:
Een van de tradities van de 24 uur van Zolder is de jaarlijkse klaagzang van de "ervaren" piloten over hun iets minder kundige broeders. Heren, dit is nu eenmaal een feit.........op het moment dat u van start gaat, gaat u tevens akkoord met de "spelregels" van een 24 uurs-race. Aan uw de keuze: 1: Ja, ik ga van start. Ik weet dat er onervaren piloten tussen zitten en pas mijn rijstijl aan. 2: Nee, ik blijf thuis......racen met onervaren piloten is niks voor mij. Dan maar met de vrouw naar een of andere meubelboulevard op zondag ![]() Trouwens als ik zie welk onnodig risico sommige ervaren piloten nemen. Dit weekend heel wat keren gezien dat die snelle jongens hun iets minder snelle collega's op het einde van het rechte stuk tussen de Rindt en Ickx chicane voorbij steken en dan doodleuk de pits insturen..............gevolg, dit jaar enkele narrow-escapes gezien. Alles ging goed maar het had ook anders kunnen aflopen. Die paar seconden tijdwinst wegen niet op tegen het risico, geen enkele plaats is dit jaar beslist op seconden..........maar op het aantal rondjes. Volstrekt onnodig dergelijke acties, let wel reglementair is er niets aan de hand. Dit is eerder problemen zoeken als vermiijden ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
<< thread gekuist van alle over en weer schelden dat niks met Belcar te maken heeft >>
Gelieve er op te letten dat we niet kunnen tolereren dat personen op dit forum beschuldigingen of laster over zich heen krijgen. Graag dus enkel discussie over dingen die de Belcar aangaan, en aanvallen op personen achterwege te laten
|
|||
|
|||
Ten eerste, mijn foute "diesel"-moment van zondagmiddag zal ik vermoedelijk tot in de eeuwen der eeuwen moeten meedragen. Maar ik zal mijn lot ondergaan.
![]() @ Baron. Het is niet aan mij om aan te duiden wie fout is bij een incident. Ik neem aan dat de kijker zelf uit de beelden een conclusie kon trekken. Hou er ook rekening mee dat er vaak dingen zijn, waar wij niks van afweten. Ik zeg maar iets: had Albert wel rem op dat moment? Het laatste anderhalfuur live uitzending was inderdaad geen makkie. Het was een van de saaiste programma's waarvoor ik al commentaar heb geleverd. En ik heb nochtans 5 jaar F1 gedaan. ![]() Ik had wel 2 co-commentatoren, maar Anthony Kumpen en Kurt Mollekens doofden stilaan uit, naarmate de felle spots in onze TV-studio de temperatuur opdreven. Het was er heet dus. ![]() En wat de vele crashes betreft. Ik denk dat Marshall een punt heeft. Een groot punt. Ik heb foto's gezien van de verzameling wrakken aan de Rea. Een peperduur autokerkhof, met de Z3 als voltreffer.
|
||||
|
||||
Dat de koers na het uitvallen van de ADSport Porsches op zondagmorgen (zeker voorin) in zijn plooi lag, kan je nu eenmaal niemand verwijten. Dat gebeurt gewoon, en bovendien is dat iets wat je pas achteraf kan zeggen. Want als er een uur voor afvlaggen iets zou misgegaan zijn met de top 3, had alles er anders uitgezien. En eerlijk gezegd, vooral voor de tweede, nr 4, de Viper van Kuismanen, hoefde de race niet veel langer te duren : hij sleepte zich op het laatst echt naar de finish.
Wat dat slepen aangaat heb ik trouwens ook nog een kippenvel-moment gehad enkele minuten voor de finish : de Porsche nr 10 kwam in de allerlaatste ronde tot stilstand in de Jacky Ickx-chicane en het zag er naar uit dat hij de race niet ging beëindigen. Na wat meters afgelegd te hebben op de startmotor sloeg de motor zelf weer aan en werd de laatste rechte lijn tergend langzaam, maar onder luid en enthousiast applaus en aanmoedigende kreten van het publiek afgelegd tot net over de finish. Dàt zijn de momenten waarvoor je als fan naar de race komt zien, en of het dan om de eerste of de laatste deelnemer gaat maakt totaal niets uit. Dat was echt een ontroerend moment. Ik weet niet of die passage op TV te zien was Peter, maar dat was echt de moeite hoor ![]() Last edited by Sennake; 23-08-2004 at 15:41. |
|
||||
|
||||
Spijtig dat er zoveel ongelukken waren. De bemanning van de Marcos Mantis mag zich ook gelukkig prijzen na zoveel spins en uitstapjes in de Gilles Villeneuve chicane. Inderdaad een vrij saaie race, maar dan kijk je maar naar de mensen of dan ga je eens bij de pitboxen langs bij de teams hé
![]() |
|
||||
|
||||
Het persbericht van TT Racing:
Quote:
![]() Wat win je daar nu mee? Indien je iemand kan helpen als je zelf bent uitgevallen doe je dat toch gewoon. Als we zo gaan beginnen... De TT rijdt toch met een Porsche ophanging, niet? Last edited by Scapa; 23-08-2004 at 16:28. |
|
|||
|
|||
Sennake, we hadden in beeld dat de 10 stilstond en dat de rijder onder de auto ging liggen. Hij stond ook weer recht en begon toen te gesticuleren. We vermoedden toen dat er een wesp in de buurt was.
![]() Het was niet in beeld toen hij over de meet kwam. Wel toen hij op het einde van de ereronde geduwd werd op weg naar "parc fermé". ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
Nu, de meeste piloten zijn wel vrij sportief en wachten liever tot na een bocht om in te halen, maar er zijn enkelingen die soms echt onnodige risico's nemen. Je bent dan natuurlijk wel aan het racen, maar in zo'n 24uurs race betekent die halve seconde tov zo'n risico helemaal niets. Ik heb ook een paar 'warme' momenten meegemaakt, waarbij ik me serieus vragen stelde over het risico van zo'n actie. Ik heb altijd geprobeerd om me uit die situaties te houden, en geprobeerd zo goed mogelijk te timen waar en wanneer ik een snellere laat passeren.
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
(meer foto's: www.belgiracing.be) Last edited by vertigo; 23-08-2004 at 18:36. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Denk dat je hier wat overdrijft. De meeste teams helpe elkander nog maar er zijn er altijd e paar die hun beter voele maar dit vooral heeft nog met andere dingen te maken
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Ben eens benieuwd wanneer we de tussenstanden mogen verwachten