De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #46  
Old 23-08-2004, 16:36
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by Bart.Vandecavey
Euhm waarom zou je als niet genomineerde piloot een genomineerde piloot niet mogen voorbijgaan?

De punten voor de constructeur blijven toch dezelfde...
Ha, even uitleggen. Voor de wedstrijd moet een team 2 rijders aanduiden of nomineren. Enkel deze genomineerde equipes kunnen punten scoren voor de constructeur. Dus als een niet-genomineerde de genomineerde inhaalt pakt ie constructeurspunten af van het merk waar ie voor rijdt eigenlijk. De niet-genomineerde kan enkel punten voor zichzelf scoren in het pilotenkampioenschap.
Reply With Quote
  #47  
Old 23-08-2004, 22:25
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Quote:
Originally posted by Huudo
Ha, even uitleggen. Voor de wedstrijd moet een team 2 rijders aanduiden of nomineren. Enkel deze genomineerde equipes kunnen punten scoren voor de constructeur. Dus als een niet-genomineerde de genomineerde inhaalt pakt ie constructeurspunten af van het merk waar ie voor rijdt eigenlijk. De niet-genomineerde kan enkel punten voor zichzelf scoren in het pilotenkampioenschap.
Ah even uitleggen...

Als je 15 eindigt maar al diegene voor je zijn niet genomineerd pak je gewoon de volle pot voor je constructeur... Waar zouden die punten anders naar toe zijn...
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #48  
Old 23-08-2004, 22:28
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Mar 2002
Location: Bonheiden City
Posts: 2,168
ik denk dat er twee genomineerde auto's per constructeur zijn en de punten van die auto's in het algemeen klassement tellen, dus of daar nu tien genomineerde auto's tussenzitten of niet, dat speelt geen rol. Alleen de algemene punten van de genomineerde auto's tellen ... wat met die andere punten, tja die zijn verloren lijkt me of die worden alleen in het rijderskampioenschap in rekening gebracht!
__________________
Reply With Quote
  #49  
Old 23-08-2004, 22:50
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by Bart.Vandecavey
Ah even uitleggen...

Als je 15 eindigt maar al diegene voor je zijn niet genomineerd pak je gewoon de volle pot voor je constructeur... Waar zouden die punten anders naar toe zijn...
Awel dat klopt Loix behaalde voor Hyundai in de tijd punten ondanks dat ie er zelf geen opraapte - hij niet bij de eerste 6 toen nog, maar geloof ik 7de of 8ste en ging nog met 1 punt aan de haal voor Hyundai.
Reply With Quote
  #50  
Old 30-08-2004, 12:31
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally posted by Huudo
en kijk eens wie dat er tijdens de shakedown bij Citroën zat. Vraag me af wat Bruno daar zit te doen eigenlijk?
Blijkbaar maakte Thiry deel uit van "weather crew". Dus bandenkeuze gokken

Quote:
Thiry: it's time to change
25 Aug, 07:58

European Rally Champion Bruno Thiry has joined the calls for a fresh look at tyre rules for tarmac rounds of the World Rally Championship as a result of the Deutschland Rally.

Thiry was working for Citroen as a weather crew on Baumholder and concluded that the current regulations were not suited to rallying in Germany.

“It’s interesting to work on the other side of the fence, but I think it’s time to change the tyre rules. If you choose tyres three hours in advance in a country like Germany or Belgium and you look at the accidents of Solberg and Panizzi, they need to do something,” Thiry said.

The Belgian will be back in action this weekend on the Barum Rally in the Czech Republic. He was heartened by his C2’s performance in Madeira, but felt that further development may be needed for bumpier Czech tarmac.
bron: www.worldrallynews.com
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.