![]() |
|
#16
|
||||
|
||||
Wat met teams die nu aan het einde van t klassement bungelen in Belcar, en dan goedkoper, met ongeveer hetzelfde reglement in de TC kunnen rijden, voor hetzelfde volk als de Belcar?
Stappen die dan niet over? Gevolgen voor TC : zelfde weg op als belcar, het wegblijven van kleinere teams, de stijgende competitie etc. We hebben de Belcar toch zien evolueren de afgelopen jaren....
__________________
That's right... Taunt the professional ass kicker. |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
http://www.m-s-e.be/ |
#18
|
||||
|
||||
Mja, maar dan moeten ze hun aanpassen aan de reglementeringen (95db etc) en rijden voor veel minder toeschouwers, wat budgetering dan weer een pak moeilijker maakt.
De overstapdrempel wordt zo nog veel kleiner he
__________________
That's right... Taunt the professional ass kicker. |
#19
|
||||
|
||||
Er zal nog heel wat water naar de zee vloeien eer dat ze er allemaal uit gaan zijn wie met wie gaat samenrijden op zo een raceweekend. De Mini Challenge zal zowiezo niet volledig verdwijnen uit de Belcarweekends. De Mini Challenge wijkt voor een klein deel uit naar Duistland om enkele wedstrijden samen te rijden en eventueel ook in het voorprogramma van de formule1 te komen in Francorchamps. Dit is enkel om de Challenge interressant te houden voor de deelnemers en om een fatsoenlijk startveld bijeen te krijgen.
Een samengaan van Belcar en BTCS zou geen slechte zaak zijn. Kwalificaties op zaterdag en één wedstrijd van de BTCS zou de zaak op zaterdag ook al wat interesanter maken. De tweede wedstrijd van de BTCS of de Belcarwedstrijd op zondag als laatste programmeren zou het volk wat langer langs het circuit houden. Ik vond dat er de zondag toch wel heel wat volk op de berg aan de chicane stond tijdens de Belcarwedstrijd. Daar is er wel iets meer te zien dan op de tribunes langs de rechte lijn. Vroeger stonden er ook tribunes in de eerste linkse en die zaten ook steevast vol. Ik denk dat diet gewoon een slechte strategie is van het circuit van Zolder om op deze plaatsen geen tribunes te plaatsen. Het is dan voor mij ook duidelijk dat autoracen niet meer de prioriteit is voor de VZW Terlamen. |
#20
|
|||
|
|||
Quote:
|
#21
|
||||
|
||||
hebben we het hier over concrete plannen, of is de pruimentijd al echt bezig en zijn we zwaar aan het veronderstellen?
Is me niet echt duidelijk. |
#22
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#23
|
|||
|
|||
Quote:
Niet vergeten dat er velen in den TC begonnen zijn, ze moesten dit verplichten ipv direct met de grote jongens te gaan spelen. Er zouden volgens mij minder rijdende chicanes zijn.In de rally moet men ook eerst bewijzen dat men kan rijden alvorens een hogere licentie te krijgen. |
#24
|
|||
|
|||
Wat betreft Renault, daar hoef je enkel maar rekening mee te houden tijdens het NRF en Spa Euro Race. Voor de rest rijden ze hun eigen programma.
Dwz dat de Belcar op de andere weekends dus alleen staat met MINI. Als MINI dan zijn wedstrijden gaat rijden in Duitsland dan heb je enkel nog Belcar. Ik ben echt eens benieuwd wat de uiteindelijke oplossing gaat worden. |
#25
|
||||
|
||||
wat ook kan is ... ZSC + historics alleen en dan enkele andere (desnoods buitenlandse) race-organisaties erbij ... eventueel met monoposten erbij ...
__________________
It's satisfaction, it's disappointment,it's triumph, it's noise, it's color, it's people.. For a racing-driver, each race is a new adventure ... J.Clark |
#26
|
|||
|
|||
Quote:
We kunnen niet allemaal fils-a-papa zijn of mensen met een groot bedrijf dewelke wel enkele dagen kunnen gemist worden. Als men klaagt over de belcar moet men maar DTM gaan rijden. ( waar zal het stoppen met zo een opmerkingen, ik weet niet of jij bepaalde budgetten kent maar ik zou toch anders praten als men autosport wil doen en er zelf moet voor werken.) |
#27
|
|||
|
|||
Quote:
![]() |
#28
|
|||
|
|||
Een andere vraag:
Voor welke wedstrijd zouden jullie uit je zetel komen? M.a.w. denk eens bij jezelf welke wedstrijden je als kijker het leukste vindt. Ik geef even mijn lijstje: Clio Cup Belcar Mini TC Sprinters Cup Formule 1600 Waarom de TC niet opsplitsen in 2 gedeeltes. Korte sprint van 60 minuten en dan een race van bv. 3 uur. Leuker om volgen en uitvallers in de eerste kunnen nog starten in de 2de race. Ben zelf al enkele TC wedstrijden gaan bekijken en ik kan zeggen, na een half uurtje is het als kijker vrij saai. MAAR!!! om zelf te rijden is TC bangelijk plezant, zelfs even plezant als Belcar. Waarom? Alles op 1 dag, een zeer gemoedelijke sfeer, al is deze in Belcar ook goed, maar vooral veel goedkoper. Hoe dat komt? Wagens zijn veel eenvoudiger, geen show die betaald dient te worden. Belcar heeft zijn charmes, TC ook. Moeilijk om te kiezen, Belcar is mooier om naar te kijken, TC leuker om zelf in mee te rijden. |
#29
|
||||
|
||||
en wat zal het verschil zijn qua inschrijvingsgeld vergeleken met de Sprinterscup/historics dit jaar ... velen doen mee om te kunne racen ... nu gaan er verschrikkellijk veel volk komen met dikke bakken en veel geld ... daar gaat de bestaande instapformule ...
__________________
It's satisfaction, it's disappointment,it's triumph, it's noise, it's color, it's people.. For a racing-driver, each race is a new adventure ... J.Clark |
#30
|
||||
|
||||
Intressantste :
Belcar TC ZSC
__________________
That's right... Taunt the professional ass kicker. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|