De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Driver's seat & Trackdays
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 04-12-2004, 11:05
ubie's Avatar
ubie ubie is offline
De Paddock Rookie

4 december the day after ...

Hoi Andy,

heel toffe dag gisteren, great stuff.

Toch effe een opmerking ivm sommige mensen en hun driving style (tijdens het vrij rijden)

Ik begrijp goed dat sommige willen driften .. (doe dit dan op het speciale uur voorzien) en niet tijdens het gewone vrije rijden .. of tenminste niet als er andere auto's vlak achter je zitten .. je weet maar nooit wat er kan misgaan... niet iedereen van ons is MS zoals sommige denken .. de meeste van ons willen toch naar huis met de auto in 1 stuk .... right?

Ook heb ik sterke bedenkingen over hoe het kan dat mensen zonder lichten rondrijden als het bijna zo goed als donker is.

We zijn met de EVO namelijk bijna vol in iemand gereden die rondgegaan was en die zonder lichten in tegengestelde richting op de baan stond.
resultaat .. voorbumper naar de klote!
(door tegen de kant te schuren - het had veel erger kunnen zijn dus gelukkig nog)

1 bocht verder steekt diezelfde auto dan in de grind bak ..
kansloos!

Cu all next year
Filip
Reply With Quote
Old 04-12-2004, 12:13
M545i's Avatar
M545i M545i is offline
De Paddock Rookie

Tja voor ons liep het minder goed dan verwacht, de auto viel al stil in de pitbox waar de sensors gegeven worden . Nadien deed hij het weer maar niet voor lang, na 10 minuten was het definitief game over: een elektrische gremlin had toegeslagen en vond het nodig om onze pret te bederven . Volgend jaar beter!

De jongens in de 5 series hadden blijkbaar al meerdere keren door de zijruiten gekeken.....mooi!!!

Ook Aldretti en Rappe106 kwam enkele keren schitterend de bocht om (heb jullie op video).

Hoe was de eindrangschikking eigenlijk bij de voortrekkers?

M545i
Reply With Quote
Old 04-12-2004, 13:30
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally posted by M545i

Hoe was de eindrangschikking eigenlijk bij de voortrekkers?

M545i
Aldretti met de Honda won voor Rappe 106.
Old 04-12-2004, 13:38
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Re: 4 december the day after ...

Quote:
Originally posted by ubie
Hoi Andy,

heel toffe dag gisteren, great stuff.

Toch effe een opmerking ivm sommige mensen en hun driving style (tijdens het vrij rijden)

Ik begrijp goed dat sommige willen driften .. (doe dit dan op het speciale uur voorzien) en niet tijdens het gewone vrije rijden .. of tenminste niet als er andere auto's vlak achter je zitten .. je weet maar nooit wat er kan misgaan... niet iedereen van ons is MS zoals sommige denken .. de meeste van ons willen toch naar huis met de auto in 1 stuk .... right?

Ook heb ik sterke bedenkingen over hoe het kan dat mensen zonder lichten rondrijden als het bijna zo goed als donker is.

We zijn met de EVO namelijk bijna vol in iemand gereden die rondgegaan was en die zonder lichten in tegengestelde richting op de baan stond.
resultaat .. voorbumper naar de klote!
(door tegen de kant te schuren - het had veel erger kunnen zijn dus gelukkig nog)

1 bocht verder steekt diezelfde auto dan in de grind bak ..
kansloos!

Cu all next year
Filip
Wat betreft dat driften tijdens het vrij rijden : volgend jaar zal telkens het laatste uur voorzien worden om te driften. Het vrij rijden voor iedereen zal beginnen om 13u ipv 14u.
Dan kunnen en zullen we strenger optreden bij roekeloos rijgedrag.
Verder wat betreft die lichten : je hebt gelijk. We wilden die wagens laten rijden tot 17u maar het was een kwartiertje vroeger reeds donker. Ook zullen we volgende keer dat het donker is tijden het laatste uur werken met de gele knipperlichten ipv de vlaggen want die zijn vrijwel onzichtbaar.

Verder gaan we ook strenger optreden bij gele vlag situaties. Een beetje meer discipline zou niet slecht zijn maar van de andere kant willen we zo tolerant mogelijk zijn om iedereen "zijn ding" te laten doen. Maar veiligheid moet toch primeren.

We zullen eraan werken.
Old 04-12-2004, 14:33
aldretti racing's Avatar
aldretti racing aldretti racing is offline
De Paddock Rookie

Ik heb me gisteren beestig geamuseerd

Vandaag is het een pak minder, ik heb ne behoorlijke whiplash overgehouden na mijn contact met de muur

De auto is nog wel te herstellen, nu weten we weer wa doen van de winter.

Alleen vond ik het jammer als je probeerde om wat afstand te houden dat er dan toch ingehaald werd. Misschien een inhaalverbod voor de volgende keer ?

Greetz ALDRETTI

PS: @dpjef leuke videomontage
Old 04-12-2004, 15:14
dpjef dpjef is offline
De Paddock Rookie

Quote:
@dpjef leuke videomontage
Bedankt, 'k moet Premiere nog een beetje onder de knie krijgen...
Reply With Quote
Old 04-12-2004, 18:35
ubie's Avatar
ubie ubie is offline
De Paddock Rookie

Ok thnx andy,

- 1 uurtje voor de drifters is zeker goe meegenomen ....
- gele knipperlichten - idd veel beter dan vlaggen in het donker.
- en mss idd wa strenger zijn bij gele vlag situaties en bij meerdere malen roekeloos gedrag ...

het is niet omdat er meer regels zijn dat het mss minder prettig zou zijn.

Onlangs nog met http://www.bookatrack.com naar Spa geweest, en telkens hebben ze goeie briefing met strenge regels.
In dat geval willen strengere regels enkel zeggen dat er duidelijke afspraken zijn over voorbij steken (enkel als voorligger je gezien heeft en teken geeft - knipperlicht of voor de eenzitters hand signaal) en uitremmen voor de bochten (verboden)

Het blijft fun, we zijn daar immers niet om de beste rondetijd neer te zetten .. maar om ons te amuseren met de auto.

Goeie initiatieven ... Andy.
Cu next season.
(in my new car
Reply With Quote
Old 04-12-2004, 20:22
Remy's Avatar
Remy Remy is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Het blijft fun, we zijn daar immers niet om de beste rondetijd neer te zetten .. maar om ons te amuseren met de auto.
Persoonlijk rijd ik reeds 2 seizoenen mee met de Eran dagen om m'n persoonlijke rondetijden te verbeteren...
Het sleutelen aan de auto (veranderingen aan de wielgeometrie enz.) en de daarmee -al dan niet- behaalde tijdwinst is voor mij de uitdaging van het racen.

Als er een inhaal- of uitremverbod ingevoerd zou worden, ben ik ervan overtuigd dat er heel veel mensen weg blijven!!
Profesioneel inhalen en/of uitremmen is immers een van de dingen die bij het racen hoort!!
Het is dan ook niet voor niets dat race ervaring vereist is tijdens deze dagen!!

Voor de duidelijkheid:
Natuurlijk kom ik om me te amuseren met de auto, en niet om de snelste van de dag proberen te zijn.
Maar als inhalen en uitremmen verboden zou worden, lijkt het meer op een "clubdag" dan Free Driving...

Strenge(re) maatregels tijdens een gele vlag situatie ben ik natuurlijk voorstander van!!
Ik zie helaas regelmatig piloten inhalen tijdens een gele vlag situatie!!

Verder heb ik me ook dit keer weer geweldig geamuseerd!! Een prachtige afsluiter van het Eran seizoen...
Vooral het racen in het donker is een geweldige ervaring... Dit zou zich wat mij betreft vaker mogen voordoen.
Ik ben dan met Ubie eens dat de piloten welliswaar voor goede verlichting moeten zorgen!!

Voor iedereen die deze dagen mogelijk maakt:
Complimenten... en Keep up the good work!!

See you in Zolder
Reply With Quote
Old 04-12-2004, 21:09
aldretti racing's Avatar
aldretti racing aldretti racing is offline
De Paddock Rookie

Voor de duidelijkheid als ik spreek over een inhaalverbod bedoel ik dat natuurlijk tijdens de driftchallenge en niet tijdens Free Driving, anders zou het inderdaad niet meer interessant zijn.

Ik ben ook voorstander van strengere maatregelen bij het niet juist opvolgen tijdens gele vlag situaties. "safety first"

Greetz ALDRETTI
Old 05-12-2004, 14:07
rappe106's Avatar
rappe106 rappe106 is offline
De Paddock Rookie

waarom moet alles veranderen. vroeger zijn er nooit problemen geweest en plotseling komen er drie regels bij.
het is dus duidelijk de fout van de belg. zie politiek: een individu vindt dat 90/u te hard is en maakt er 70 van (10 milj belgen MOETEN volgen)
nu worden de enkele drifters verbannen naar een uurtje alleen rijden. en wat als er maar 1 drifter is. een heel circuit afgehuurd voor 45 €, moet kunnen.
ik moet zeggen dat ik de driftchallenge wel gevaarliijk vond. het geeft geen goed gevoel om achter iemand te rijden die redelijk labiel rijdt. achter de 5 reeksen en de nissan verminderde dat gevoel, want de ervaring droop er vanaf.
heb ook geen enkele keer kunnen doorrijden . ben bijna niet boven de 100/u gekomen. heb ook veel mensen zien afgaan, waaronder 2 x aldretti (1 keer zandbak en 1 keer muur)
iedereen vond het wel te gek, mega. Ik ook.

hoe wordt er gevlagd tijdens de 24 uren?

ik zie het nog gebeuren dat Eran aangeklaagd gaat worden omdat de ene of de andere de vangrails is ingegaan omwille van een kiezel op de baan.
maar ja, we leven in een wereld van vrije menings uiting, dus we moeten er maar mee leren leven

Bedankt Eran voor deze dag. heb veel auto amateurs gezien die zwaar onder de indruk waren. ben gisteren naar race of champions gaan kijken, en de driftchallenge was toch net iets voordeliger om naar te kijken.
mvg
Yves

Last edited by rappe106; 05-12-2004 at 14:12.
Reply With Quote
Old 05-12-2004, 14:24
ubie's Avatar
ubie ubie is offline
De Paddock Rookie

inhaal verbod? tuurlijk nie .. maar gewoon effe de regels duidelijk maken .... als sommige een deadwish hebben voor hun auto op de baan das dan goed voor hun ... maar betrek er een ander niet in ...

Ik ga naar verschillende trackdays .. en meestal gaat het er altijd normaal aan toe .. . maar altijd is er wel een uitzondering bij die denkt dat hij toch wel nog effe zotter moet doen dan de rest .. en in zo'n gevallen denk ik dat andy dan misschien effe moet tussenkomen en die persoon langs de kant halen en effe de regels nog is duidelijk maken ....
das al ...

en drifters mogen van mij tijdens het ganse vrije rijden .. maar dat die dan wel effe in gedachte houden .. dat ze niet alleen op de baan rijden ...

ik zal de laatste zijn om er een clubdag of tourrit van de te maken :P

btw volgende seizoen moeten we zeker eens paar keer met ganse hoop naar de ring trekken ook !

cu
Filip
Reply With Quote
Old 06-12-2004, 13:02
IlPrincipal's Avatar
IlPrincipal IlPrincipal is offline
De Paddock Rookie

Thumbs down

Ik kon er deze keer niet bij zijn. Sinterklaas was op school en dan moet Il Principal er ook zijn om alles mee in goede banen te leiden.
Wat betreft het inhaalverbod en veilig rijden, hier kan ik me toch aansluiten bij de visie van Ubie. Gele vlag, wil zeggen inhaalverbod, dat is toch ook zo bij een echte race. Wie er zich niet aan houdt , zwarte vlag.

Ik ben deze zomer naar de All Dutch Porsche Days geweest te Zandvoort en daar waren de baancomissarissen zeer actief...met blauwe vlaggen. Zo wist je dat je ingehaald werd of omgekeerd. Dat gaf een veilig gevoel. Op de Eran days moet je soms toch maar hopen dat de piloot, van de wagen die je aan het inhalen bent, gezien heeft dat je er bent.
Remy, ik dacht dat de Eran days nu net dienden om Circuit(race) ervaring op te doen...niet iedereen is even ervaren als jij, enkele afspraken en regels kunnen zeker bijdragen om ervaring op te doen in een duidelijke circuitomgeving.

Wat de drifters betreft...ik vind dit fantastisch maar niet gemengd met andere wagens. Ik denk dat ze al werk genoeg hebben met het driften, laat staan dat ze nog in het oog moeten houden of ze niet ingehaald worden. Wie strak en snel wil rijden zou anders steeds moeten wachten of wat?

Nog een fijne sinterklaasdag...hopelijk heeft de lieve man de nodige onderdelen in jullie schoorsteen laten vallen.
Old 06-12-2004, 13:05
IlPrincipal's Avatar
IlPrincipal IlPrincipal is offline
De Paddock Rookie

Sorry mannen (en eventuele lieve dames), ik weet niet hoe dat eerste tekentje van dat duimpje op mijn post gekomen is...Dat was niet de bedoeling, het zal wel aan mijn onervarenheid met het medium "Forum" te maken hebben.
Old 06-12-2004, 13:34
Jo Smets's Avatar
Jo Smets Jo Smets is offline
De Paddock Regular

The day after tells me....

ik heb ongelooflijk veel fun gehad aan de drift challenge, als toeschouwer.

Ook het vrij rijden was prima, behalve dat ik na 50 minuten rijden geen koppeling meer had schroefje losgekomen. (neen, niet bij mij )

Snel gerepareerd maar niet meer de baan op geweest.

Verder nog wat dingen ontdekt aan de mini die veranderd moeten worden.

In het algemeen... Concept is prima, uitstekend zelfs,alleen een degelijke breefing of richtlijnen, zie ik wel als een pluspunt. Ik heb het gevoel dat er nu een beetje wildgroei ontstaat in wat kan en wat niet kan.
PS : Ik heb er trouwens tot nu toe nog geen problemen mee gehad.

Gefeliciteerd Jaap, Aldretti en Yves. Vette drifts. Klasse mannen.

Race-groeten,
Jo Smets
(Learning the principals of left-foot braking)
Reply With Quote
Old 06-12-2004, 13:40
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Misschien moeten we in januari eens samenkomen met de Eranners die dat wensen om eens een aantal dingen door te spreken en te evalueren. Wij als organisatie staan open voor alles, dat is met de drift challenge duidelijk gebleken denk ik en we organiseren dan ook met beperkte middelen. Daarom wil ik indien er interesse is wel eens samen zitten om het hele concept wat door te spreken en eventueel enkele veranderingen door te voeren.
Laat maar weten of er mensen willen vergaderen hierover.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules