De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Driver's seat & Trackdays
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 07-12-2004, 18:38
Remy's Avatar
Remy Remy is offline
De Paddock Rookie

Ik geloof dat we nu op dezelfde lijn beginnen te komen!

Pat,
Je slaat de spijker op z'n kop... mooi omwoord!

Quote:
We spreken hier over gevoel, gezond verstand en elkaar het licht in de ogen gunnen. Daarvoor heb je geen afspraken nodig !
Zo is het -in mijn beleving- ook altijd geweest tijdens de free driving middagen...
Dit maakt voor mij de Eran dagen dan ook uniek!

Het verhaal over je eerste circuit ervaring zal een ieder zeer bekend voorkomen!
Zo beleefde ik dit exact tijdens mijn eerste rijvaardigheidscursus met aansluitend vrij rijden op het circuit van Zandvoort.

Quote:
Misschien één van de punten waar eens kan over gesproken worden. Het is maar een voorstel, misschien de wagens die ook 's morgens de cursus gevolgd hebben, achteraan een teken geven. zodat de mensen van de namiddag weten dat ze met een beginner te doen hebben en beter een bochtje wachte
Dat vind ik werkelijk een zeer goed idee!!

Ilprincipal,
Ook ben ik het hier volledig met jouw woorden eens...
Het is ook inderdaad érg jammer dat er daadwerkelijk mensen zijn die het voor de rest verpesten omdat ze het -om wat voor reden dan ook- niet kunnen hebben dat ze worden ingehaald door een straat auto...

Zelf ben ik ook nooit te beroerd om plaats te maken voor een snellere deelnemer.
Het is ook schitterend dat er dan altijd even bedankt word met een handgebaar.

Zoals ik ook al eerder aangaf gaat het inderdaad zeer zeker om wederzijds respect, maar dat zit -naar mijn inziens- nog altijd goed tijdens de Eran dagen.

See you in Zolder
Reply With Quote
Old 07-12-2004, 19:17
paul's Avatar
paul paul is offline
De Paddock Rookie

hallo allemaal.

bij deze wil ik eran bedanken voor dit mooie seizoen.
ik heb bijna alle track days gereden met mijn renault 5 gt turbo.

volgend jaar zal ik er zeker weer zijn.

het is inderdaad een goed idee om eens bij mekaar te komen met alle rijders. zo kan een seizoen eens doorgenomen worden en nieuwe plannen voor het nieuwe jaar gemaakt worden.

tot volgend seizoen.

Paul
Reply With Quote
Old 08-12-2004, 12:05
Blue Blue is offline
De Paddock Rookie

ook effe mijn mening

het is idd zo dat de aanrijdingen tussen 2 wagens op 1 hand te tellen zijn, maar vorige keer is er wel een EVO met schade geweest doordat een niet verlichte cosworth tegen de richting in aan het rijden was........

dat vind ik dan zonde.

Uiteindelijk gaat het om wederzijds respect en gezond verstand...

van de auto's die wat meer waarde hebben zie je snel dat ze zich heel goed bewust zijn dat er idd snellere auto's zijn
want zij hebben evengoed bang dat er een 325 of iets anders in zen flank gaat parkeren.

van de goedkopere trackauto's zitten er "SOMS" (want ik wil niet iedereen over dezelfde kam scheren, er zijn best veel mensen met een goedkopere tracktool die zich voortreffelijk aan de regels houden) auto's die een beetje rijden alsof hun leven ervanaf hangt en dat ze het toch niets kan schelen als ze schade zouden hebben.

dat is eenbeetje zonde...

uiteindelijk doe je met het vrij rijden mee om idd een beetje racegevoel te krijgen, je auto te leren kennen en eens voluit te kunnen gaan.
Uitremacties kunnen voor mij zeker ALS ze voldoen aan een paar regels, want we zitten niet in een echte race dus moet je ook niet gaan doen alsof beide auto's weten dat ze een jaarbudget hebben om alles te herstellen....

1) de andere persoon weet dat je er zit en gedraagt zich ook zo
2) door je uitremactie verplicht je em niet van in de zandbak of rare capriolen uit te halen om zen bocht toch te halen
3) je doet he top een manier waarbij je alle contact probeert te vermijden

niet zoals soms gebeurd dat je iemand in de eerste linkse toch dwingt om een slechte lijn te volgen en zo zichzrelf te verslikken
of in de chicanes het gras laten op te zoeken

uiteindelijk zijn we allemaal mensen met dezelfde passie
en willen we allemaal hetzelfde, plezier beleven.
Daarbij komt dan dat je je soms eens een beetje hoffelijk moet opstellen, ik heb ook al een paar bochten lang achter een tragere deelnemer gehangen, wel dan wacht je effe, verpest zijn ervaring dan ook niet door continu em proberen uit te remmen op stukken waar het niet direct gaat. dan ozu egoistisch zijn.
Wil je dat wel doen moet je mijn inziens maar meedoen met amateursraces waar iedereen met die gedachte start.

Misschien zou een korte briefing idd goed zijn.
Probleem is dat je met verschillende mensen zit die op verschillende tijdstippen toekomen....

Als er een vergadering komt wil ik zeker meedoen...

Maar zoals ik al zei, meestal verloopt alles geslaagd...
soms zie je eens een uitschieter of twee maar dat is "meestal" ook nog goed gegaan....
Reply With Quote
Old 08-12-2004, 12:11
Blue Blue is offline
De Paddock Rookie

Quote:
We spreken hier over gevoel, gezond verstand en elkaar het licht in de ogen gunnen. Daarvoor heb je geen afspraken nodig !
ja en nee, probleem is dat iedereen voor rede vatbaar is
maar sommige beginnen eens ze op het circuit zitten te denken dat ze de nieuwe Michael schumacher zijn.....

zie je trouwens op alle trackdays alsook op de Ring....

mensen blijven rare wezens die niet altijd evengoed elkaar het licht in de ogen gunnen....

en daarvoor heb je met regels wel een goede leidraad...
voor iedereen heel duidelijk, gene zever achteraf...
Reply With Quote
Old 08-12-2004, 23:46
MarkXr MarkXr is offline
De Paddock Rookie

Kort maar krachtig: Alles bij het oude laten!
Naar mijn mening is het losse en informele de motor die de Eran dagen doet leven!
Daardoor onderscheiden de Eran dagen zich van vele andere Trackdays.

Laat iedereen zijn ding doen. Ten eerste is het nog niet vaak fout gegaan tussen mensen onderling zoals eerder aangekaart en ten tweede is het een illusie om circuitrijden risicoloos proberen te maken!

En dat er nog niet veel car-to-car indidenten zijn geweest lijkt mij het bewijs dat het risico laag genoeg is.

Op dit moment kan één ieder zijn ding doen. De "rookie" kan naar mijn idee goed aanleren (en leert relatief snel aan door snellere deelnemers om zich heen) en de gevorderde race-amateur kan zijn kunde ook beoefenen.

Goede zaak zou ik vinden dat er rustiger gereden werd tijdens "gele situaties".

Afgelopen keer was ik er helaas niet maar ik heb goede dingen gehoord over het driftgebeuren. Mooi initiatief want driften is een discipline op zich!
Hoop alleen niet dat door het invoeren van een speciaal driftuurtje het driften tijdens de rest van de dag verboden wordt.

Groeten,
Mark Vroomen

PS: ik wil de organisatie achter ErAn Racing bedanken voor de mooie dagen. Zowel die waar ik zelf heb kunnen rijden alsook die waar ik slechts toeschouwer was. Hopelijk nog veel van deze dagen op dezelfde manier!
Reply With Quote
Old 09-12-2004, 22:06
M-jo's Avatar
M-jo M-jo is offline
De Paddock Regular

beste Eranners

laat Andy maar een datum bepalen , kunnen we samen eens onze mening uiten
zodat we er allemaal beter van worden
al menige organisaties zijn ten onder gegaan aan te veel regels
en meningsverschillen onder de ' rijdersgroepen '
als ik de voorgaande ' voorstellen ' lees , dan vind ik dat een beetje beangstigend , meer respect voor de gele vlag , juist ,
blauwe vlag zwaaien zou een verbetering zijn , voor de rest
zoek het niet te ver , denk aan de basis van eran
tot dusver vond ik het de beste organisatie om 'vrij' te rijden
laat ons dat zo houden

///M-groeten
Old 11-12-2004, 22:02
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular

Mijn eerste reactie had misschien een iets te "donkere" ondergrond.
Ook ik vind de ERAN-dagen een prachtig initiatief, waar teveel regels zeker de pret zullen komen drukken. We krijgen in ons landje zo al genoeg regels in onze schoot geworpen !
Eigenlijk is er buiten de hele filosofie over regels en verstand, één groot punt waar ik toch wens bij te blijven. Het zoeken naar een middel om de mensen die aan hun eerste dag bezig zijn, visueel te onderscheiden van de ervaren piloten.
Een klein visueel hulpje kan misschien even de knop "gezond verstand" opzetten.
En hier bedoel ik niet dat de ervaren piloten geen gezond verstand hebben, maar in de hitte van het gebeuren gaat de concentratie soms naar andere zaken.
Eventueel kunnen we "gezond verstand" vervangen door "visueel bewustzijn" ...
Voor de rest hoop ik iedereen volgend jaar even VRIJ als dit jaar terug te zien !
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules