De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 12-02-2005, 00:33
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

hey sorry man, spijtig dat het zo gelopen is. Wat is er gebeurd met die lak?
Ik heb geen enkel probleem gehad met die spuitbus op mijn 206, behalve het feit dat de glans er wat moeilijk in te krijgen was.

Wat je eventueel nog kan proberen, is het "decanteren" van de verf in de spuitbus om die dan met de airbrush te spuiten. Zet een rietje op de kop van de spuitbus, het andere eind in een afgeplakt flesje van bv. je airbrush en dan kan je verf overspuiten van de bus naar het flesje.
In een gesloten flesje blijft die verf vrij lang goed. Geen weken natuurlijk, maar zeker lang genoeg om het model afgewerkt te krijgen.
Je zou dit procédé misschien kunnen uitproberen op die 911?
Old 12-02-2005, 00:41
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Ik denk dat ik er met mijn vinger of nagel ingezeten heb. De verf kan je er zo afpellen. Plastic Sealer? My .ss!

ik ga dit model niet ook decaperen. Zo blijf ik wel bezig natuurlijk. Het overspuiten van verf in airbrushpottekes is iets wat ik overigens bij 2 vorige modellen al eerder heb gedaan (VW en Mercedes), omdat het met de bussen toen ook niet marcheerde, en ook dat is fout gegaan. Ik ben met enamel, thinner en een verfpistool groot geworden. Dat zit er veel te diep ingeworteld, denk ik. Spuitbussen en spuitbusverf, je weet gewoon niet wat ze erin draaien (mixture, airpressure enz) en kan alleen maar hopen dat het goed gaat. Om van de overspray en daardoor het verlies aan verf nog maar te zwijgen.

Maar... Als jullie er happy mee zijn en er goede resultaten mee halen: vooral ermee verder doen!! Het is gewoon niks voor mij, dus hou ik er voortaan mijn handen vanaf.
Reply With Quote
Old 12-02-2005, 01:06
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Quote:
Originally posted by Huudo
Plastic Sealer?
[/B]
Op dat ding heb ik het eigenlijk ook niet echt begrepen. Na hetgeen ik heb gelezen op het ScaleRaceCars forum ga ik het spul zeker niet meer gebruiken. Ik denk dat ik geluk heb gehad ...

Quote:
Spuitbussen en spuitbusverf, je weet gewoon niet wat ze erin draaien (mixture, airpressure enz)
[/B]
Daar geef ik je 100% gelijk in. Ik heb laatst de farce zelf nog mogen ondervinden.

Laat je echter niet ontmoedigen! Er zijn nog andere leuke projecten. Gebruik er je proefondervindelijk geteste methoden op, en ik ben er zeker van dat daar enkele heel flashy modellen uit zullen komen.
Old 12-02-2005, 01:32
schumivill's Avatar
schumivill schumivill is offline
De Paddock Regular

Een toch wel gerespecteerd merk als Tamiya heeft ook zo van die spuitbussen,ik ben niet echt thuis in modelwerk,maar zou dat beter zijn als andere merken misschien,of hangt dat af op welk model je het gebruikt?
Old 12-02-2005, 11:58
jurgen jurgen is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by schumivill
Een toch wel gerespecteerd merk als Tamiya heeft ook zo van die spuitbussen,ik ben niet echt thuis in modelwerk,maar zou dat beter zijn als andere merken misschien,of hangt dat af op welk model je het gebruikt?
idd maar geen RAL5002 in het gamma van tamiya.
Old 12-02-2005, 13:38
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

RAL5002 -> Google is your friend.

Na een klein minuutje googlen op deze pagina uitgekomen.

De opgegeven kleuren stemmen niet 100% overeen met de echte RAL5002, maar zijn benaderingen. Dit is voldoende. Hier kan ik weg mee. Wordt een half uurtje mixen en zoeken en dan zal ik wellicht een beter resultaat - ahum al zeg ik het zelf - qua kleurechtheid kunnen bereiken als die stomme spuitbussen.
Reply With Quote
Old 12-02-2005, 13:52
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular

Is de Tamiya kleur voor die blauwe 206 of je Porsche dan niet X14 van Tamiya??...
Old 12-02-2005, 13:57
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally posted by 206WRC-ke
Is de Tamiya kleur voor die blauwe 206 of je Porsche dan niet X14 van Tamiya??...
Volgens de tabel wel, maar als je beide kleuren - X14 en RAL5002 - zou aanbrengen gaat er verschil inzitten. Dat verschil wegwerken, door het toevoegen van rood, paars, zwart of weet ik welke andere kleur, om een exacte overeenstemming te krijgen, zal nodig zijn.
Reply With Quote
Old 12-02-2005, 22:58
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Ik gebruik al jaren de spuitbussen van Tamiya en veel problemen heb ik nog niet gehad.Het enige probleem dat ik tot nu toe heb gehad is dat er matte vlekken te zien waren na het opdrogen van de lak.Na gebruik van een andere spuitbus is het probleem meestal verdwenen.Ik warm mijn spuitbussen altijd op in een kom heet water, meer druk,fijnere verfnevel en minder verbruikHuudo,zou dit probleem ontstaan zijn als gevolg van slecht ontvetten van je model.Ik heb nog gehoord dat sommige merken(vooral Revell) moeilijk te ontvetten zijn.
Vooral de moed niet opgeven.

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Old 12-02-2005, 23:47
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally posted by Nismo
Huudo,zou dit probleem ontstaan zijn als gevolg van slecht ontvetten van je model.Ik heb nog gehoord dat sommige merken(vooral Revell) moeilijk te ontvetten zijn.
Vooral de moed niet opgeven.
Neen, ik heb ook dit model ontvet zoals ik het al jaren doe. In een warm zeepsopje. Ik geef de moed niet op. Maar ga me weer toeleggen op het 'echte' werk.

Spuitcabine is eindelijk in aanbouw.
Reply With Quote
Old 13-02-2005, 23:42
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Allez, goed. De 911 zit in de remolie. Dat stukje plastic gaat me er niet onder krijgen

De spuitbussen zijn er ook nog. Als iedereen dat kan, moet dat bij mij toch ook wel lukken, wat is me dat nu.

Binnenkort wellicht van "teminated" naar "revamped". Stay tuned.
Reply With Quote
Old 14-02-2005, 12:02
jurgen jurgen is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Allez, goed. De 911 zit in de remolie. Dat stukje plastic gaat me er niet onder krijgen

De spuitbussen zijn er ook nog. Als iedereen dat kan, moet dat bij mij toch ook wel lukken, wat is me dat nu.

Binnenkort wellicht van "teminated" naar "revamped". Stay tuned.
huudo is nog niet makkelijk te temmen.
veel geluk nu!
Old 16-02-2005, 00:01
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

We zijn er nog aan bezig. In afwachting dat de remolie zijn werk doet, even het eenvoudige interieur afgewerkt. Standaard zwart en gedrybrusht. Dashboard moet nog.

Reply With Quote
Old 20-02-2005, 12:04
fomoco90's Avatar
fomoco90 fomoco90 is offline
De Paddock Rookie

go Huudo go Huudo o Huudo, go Huudo, watch Huudo go
Old 17-11-2005, 00:13
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

"Herinnert u zich deze nog?!" was vroeger een veel gehoorde djingel op de radio. Maar ook hier van toepassing.

Ding heeft dus een hele tijd in de remolie gezeten, langer dan verwacht, maar bon.

Zo heel af en toe, als ik dan eens 5 minuten tijd heb, zit ik wel eens achter mijn tafel en beetje bij beetje ben ik de 911 helemaal gaan opschuren... Ondertussen echter begon er een ander idee in mijn hoofd te draaien om met deze 911 te gaan doen.

Zet er al redelijk netjes uit, maar wacht eens even, de ramen zitten er al in...?

Inderdaad, de 911 is in de lengte doorgesneden!!

Hoe het praktisch verder moet, is nog niet helemaal uitgeklaard. Het eindresultaat heb ik al mijn hoofd zitten, alleen de weg ernaartoe is me nog niet helemaal duidelijk.

Wat het wordt verklap ik nog even niet.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules