![]() |
|
|
|||
|
|||
Ik zit met een vraag. Ik heb vandaag nog eens de eerste 2uur van de 24Uren van LeMans 2003 boven gehaald en hierop is te zien dat Biela met zijn Audi R8 zonder benzine valt.
Normaal gezien mag een piloot gereedschap mee aan boord nemen maar ook benzine? Want dit zal zulke problemen in de toekomst oplossen. Mvg |
|
|||
|
|||
Ik denk niet dat het toegestaan is om extra benzine mee te nemen omdat men een maximale tankinhoud heeft. Bovendien kan men voorkomen dat men droog komt te staan door op tijd naar binnen te gaan., bij mechanische problemen ligt dit anders
|
|
||||
|
||||
En waarin zout ge dat meenemen ? een jerrycanneke? lekker veilig
![]()
|
|||
|
|||
Ik dacht aan een reserve bak van een paar liter om nog één ronde verder te kunnen gaan. MAAR als deze werkelijk gebruikt moet worden, komt er een sanctie op. Zo kunnen we geen topteams verliezen die een stommiteit hebben begaan.
Maar nu traag ON TOPIC Mvg |
|
|||
|
|||
Quote:
![]() Gounon en Ortelli zijn 2 van de 3 rijders van Oreca tijdens Le Mans. http://www.planetlemans.com/index.ph...d=715&Itemid=2 |
|
|||
|
|||
Racingworld.be en Pitstop.tv bevestigen dit nieuws ook.
Mvg |
|
|||
|
|||
Een dikke fout van Biela, dat is wat er toen gebeurde, als je het mij vraagt. Al geeft geen enkele piloot dit graag toe. Men weet quasi tot op de meter hoe ver men met een tank kan rijden. Indien hij gehinderd werd en niet binnen kon rijden was het de boodschap om gas terug te nemen om alsnog de pitlane te kunnen binnenrijden ipv een rondje langer proberen te rijden. Maar dat is natuurlijk ieder zijn mening...
En wat betreft benzine extra mee te nemen denk ik dat alle antwoorden al gegeven zij. Veiligheid, reglement wat betreft tankinhoud... ![]() C U |
|
||||
|
||||
RML heeft ook een nieuw speeltje
Quote:
|
||||
|
||||
Pers release van Lola:
Quote:
|
|
|||
|
|||
De officiale entry list: http://www.planetlemans.com/index.ph...d=722&Itemid=2
Geen Audi, geen Nasamax, Lister voorlopig 1 race en veel meer (50 auto's iig)
|
|||
|
|||
Quote:
Er staat heel wat uitleg in over de beperkingen die opgelegd worden. Enkele fragmenten: Quote:
|
|
|||
|
|||
Naast G-Force racing (met Courage C65 Judd) doen een 2de Belgisch team mee met het volledige LMES seizoen: Gordon Team met een Porsche 911 GT3 RSR en Yves Lambert en Christian Lefort als piloten.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
|
|
||||
|
||||
En we mogen nog meer "Belgen" verwachten in Le Mans: Val Hillebrand zal aantreden bij het al even Belgische G-Force. Zijn streefdoel is de strijd aan te gaan met de LMP1 wagens in een LMP2. Ja, een mens mag ambitieus zijn hé
![]() Een ietsje belangrijker nieuws komt toch wel van Creation Autosportif die erin gelukt zijn Andy Wallace aan de haak te slaan voor de 24 u van Le Mans. In combinatie met JCW en Minassian mogen we wel eens vuurwerk verwachten van de DBA Judd. Alweer een reden om naar Le Mans te gaan ![]() De bon: www.planetlemans.com jan |
|
|||
|
|||
Dat Hillebrand naar G-Force zou gaan was toch al bekend?
En Creation heeft met Wallace inderdaad een topper binnengehaald. Van www.autosport.be mbt entrylist Spa: Quote:
http://www.autosport.be/shownews.awm?id=4667 Last edited by FIRE; 04-03-2005 at 12:25. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|