De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Driver's seat & Trackdays
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 09-04-2005, 23:34
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by B.V.S.
Yep... da was ik... 'k heb uwe schuiver live meegemaakt
Ik had na die 3 rondjes gezegd dat ge mij na de Pacecar-rondjes mocht komen halen, maar ge hebt het nie gehoord door de adrenaline denk ik...
Volgende keer komt ge mij maar efkes roepen.
Aha dus dat was diezelfde die Franky Boulat vorig jaar in z'n 1e ronde als instructeur op 'n pirouette getrakteerd had... Soms zijn ze toch iets te hevig...
Reply With Quote
Old 10-04-2005, 00:02
Yannick R's Avatar
Yannick R Yannick R is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Bugalfa
Aha dus dat was diezelfde die Franky Boulat vorig jaar in z'n 1e ronde als instructeur op 'n pirouette getrakteerd had... Soms zijn ze toch iets te hevig...
Twas mijn eerste keer op Zolder (hoewel ik eigenlijk geen of zeer weinig circuit ervaring heb/had )
Old 10-04-2005, 11:31
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Bugalfa
Franky heeft inderdaad ook al es prijs gehad in de allereerste ronde, maar dat was met iemand anders (een pug 405)....
Maja... ne mens wordt die pirouettekes wel gewoon hé...
Old 10-04-2005, 15:12
Yannick R's Avatar
De Paddock Regular

Normaal is het men gewoonte niet hoor om eens te spinnen
Maar nu dacht ik: "Ik zal die instructeur eens wat laten zien"
Khad dan pech dat het dan juist in zo nen trage chicane was.. maja twas wel dik mijn fout.

Last edited by Yannick R; 10-04-2005 at 16:11.
Reply With Quote
Old 11-04-2005, 12:25
Jo Smets's Avatar
Jo Smets Jo Smets is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Rohrl-fan
Trouwens, Jo, ik had me gisteren vergist met mijn tijden.
Ik dacht dat het +-2m30 was, maar toen ik 's avonds alles eens rustig uitgeteld heb kwam ik op 2m12 voor mijn snelste ronde en 2m29 voor mijn traagste.
Dat is idd wat beter dan de 2.30. Ik heb gisteren nog even gekeken naar de uitslagen van de ZSC en daar draait een integra mee rond de 1.55 denk ik.

Maar verwacht niet dat je dat volgende keer al zal halen.

Wat ervaring zal je zeker een seconde of 5 opbrengen. Als je echt goed wordt ga je daar zeker onder.

Auto of chauffeur ??? ik denk nu nog auto, maar dat wordt zeker chauffeur.

PS mijn traagste vrijdag was 3.05 , de snelste 2.06 (tijdens het roderen he )

Succes verder,
Race-groeten,
Jo
Reply With Quote
Old 11-04-2005, 14:30
FormulaV-JH495's Avatar
FormulaV-JH495 FormulaV-JH495 is offline
De Paddock Regular

@ JO ... uwen mini zal binnenkort een OverDose 'roderen' krijgen ...

ik zit de 24e op Croix ... en nie op Zolder (FYI)
Old 12-04-2005, 12:40
Jo Smets's Avatar
De Paddock Regular

@ Formula V,

Nooit vergeten..., roderen is zeer belangrijk, zeker met een nieuwe motor EN een nieuwe rechte bak. Niet vergeten dat die 2 in dezelfde olie draaien bij een mini.
Maar...ik mag met grote trots aankondigen dat het eindeloos roderen nu definitief voorbij is
de 24e gaan we ervoor.

Rijdt Corry nog in Zolder, de 24e, of is het al afgelopen??

Race-groeten,
Jo
Reply With Quote
Old 26-04-2005, 23:48
ClaSSiC ClaSSiC is offline
De Paddock Rookie

Ik heb de ervaringen met grote belangstelling gelezen. Maar hoe zit het met de veiligheid van je auto. Ik lees over schuivers. Daar schrik ik wel van. Ik heb namelijk maar 1 auto die ik ook voor mijn werk gebruik. Voor een groot gedeelte heb ik hetzelf in de hand, maar ik ben zeker ook afhankelijk van de anderen op de baan. Hoe roekeloos zijn de andere rijders en hoe druk is het op de baan? Ik heb het puur over de circuit experience. (Dat uurtje vrij rijden kan ik altijd nog bekijken.) Het lijkt me trouwens wel ontzettend gaaf.

Wat gebeurt er als het regent en de baan kletsnat is? Ik durf dan niet mijn auto de baan op. Is er dan een optie voor geld terug of kan ik dan op dat moment een auto huren?
Reply With Quote
Old 27-04-2005, 08:06
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular

Die Schuivers dat valt wel mee hoor zeker 's morgens ook van 11 tot 12 . Na de middag komen er wel een paar bij die hun limiet zitten overschrijden en er dan al eens naast gaan zonder veel erg . Er zijn ook Pipo's die het nodig vinden terwijl er bij de ene auto een cameraman in de koffer zit in de Bianchi vanachter de gefilmde auto in het gat te duiken...
Reply With Quote
Old 27-04-2005, 10:56
Jo Smets's Avatar
De Paddock Regular

@Classic,

ik ben er nu al een hele tijd bij, en heb er niet veel gemist denk ik.
Ik heb eigenlijk nog nooit ongelukken gezien tussen 2 wagens, wel eens eentje in de banden of de grindbak(including me), maar dat zijn dan degenen die oftewel hun wagen niet kennen (voor de eerste keer met een hagelnieuwe porsche) of de mensen die komen om hun grenzen te verleggen.

Deze laatsten, dat is geen probleem, die weten waar ze mee bezig zijn en zullen 9/10 opletten voor de anderen.

Wat betreft zelf schade oplopen, als je niet als een gek rijd want dat moet niet op zon dag (velen vergeten dat), dan gebeurt er ongetwijfeld niks. Doe het zoals het moet, eerst rustig lijnen rijden, daarna sneller en sneller. en met "daarna" bedoel ik de volgende keer, niet na 10 minuten

Wat betreft regen, als je bij regen kan rijden, dan kan je het zeker op het droog moet je maar denken. Ga in het begin gewoon wat trager, dat doet iedereen trouwens.

En als conclusie, ik denk dat het merendeel dat meedoet er met zen eigen wagen rondrijdt, en dus een beetje voorzichtig is.

Ga er gewoon voor en probeer er wat van te leren, en jezelf niet te overtreffen, dan komt het wel in orde.

Race-groeten,
Jo
Reply With Quote
Old 01-05-2005, 22:47
ClaSSiC ClaSSiC is offline
De Paddock Rookie

Thanks. Ik denk dat ik 8 juni van de partij ben. Ik moet nog wel een helm. Welk model adviseren jullie, een Sparco Pro Jet, Sparco Top Race of een Full face?

Ik ga niet niet racen, alleen track days. Het gaat niet om het merk maar om het model.
Reply With Quote
Old 02-05-2005, 17:13
Yannick R's Avatar
De Paddock Regular

Ik heb een Arai, en dat vind IK toch het beste qua comfort.
Qua uiterlijk en sterkte zijn ze ook zeker goed.
(Wat niet wil zeggen dat Sparco slecht is)
Old 02-05-2005, 20:25
pseypen's Avatar
pseypen pseypen is offline
De Paddock Rookie

Hallo,

sinds een tijdje denk ik eraan om te komen deelnemen aan de "Circuit Experience".
Het probleem is dat ik met een firmawagen rijd en dus geen andere wagen bezit (mijn vrouw rijdt wel met een Ford Fiesta).
Nu las ik op de site van Eran Racing dat je een wagen kunt huren.
Kent iemand hier de prijzen van en eventueel over welke wagens het gaat?
Ik dacht anders ook aan het aankopen van een nieuwe wagen (de Ford Fiesta zou dan vervangen worden).
Het zou dan gaan om een oldtimer (type Porsche 924 of 944, of een BMW), wat zou het beste zijn ?
Iemand enige reaktie hierop ?

Bedankt,
Pascal
Reply With Quote
Old 02-05-2005, 20:31
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by pseypen
Hallo,

sinds een tijdje denk ik eraan om te komen deelnemen aan de "Circuit Experience".
Het probleem is dat ik met een firmawagen rijd en dus geen andere wagen bezit (mijn vrouw rijdt wel met een Ford Fiesta).
Nu las ik op de site van Eran Racing dat je een wagen kunt huren.
Kent iemand hier de prijzen van en eventueel over welke wagens het gaat?
Ik dacht anders ook aan het aankopen van een nieuwe wagen (de Ford Fiesta zou dan vervangen worden).
Het zou dan gaan om een oldtimer (type Porsche 924 of 944, of een BMW), wat zou het beste zijn ?
Iemand enige reaktie hierop ?

Bedankt,
Pascal
Ik denk dat je met een oude BMW nog het meeste plezier zal beleven.
Old 02-05-2005, 21:17
jeroen van der's Avatar
jeroen van der jeroen van der is offline
De Paddock Rookie

Hallo,

De track-days bezoek ik nu ongeveer 1 jaar met heel veel plezier. Eerst dacht ik er ook aan om dat met de gewone alle-dagen auto te doen. Daar ben ik snel van afgestapt om de eenvoudige reden dat het gewoon een veel te groot risico is. Allereerst natuurlijk vanwege het gevaar voor brokken en de verzekering en daarnaast is het natuurlijk niet snel genoeg! Dus moest er een circuit-auto komen en dan wel een snelle en ook veilige wagen.

De belangrijkste veiligheidsvoorziening is toch wel het eigen gezonde verstand ( naast een goede stoel, gordels en helm)! Mijn ervaring is dat je het zo veilig of gevaarlijk maakt als je zelf wil!

Ook ik ben in de beginperiode naast de baan geraakt en daarmee schade aan de auto en mijn eigen ego opgelopen. De persoonlijke veiligheid komt echter nooit in gevaar want daarvoor zijn de marges te groot!

Doen en leren, daar gaat het om!

Groeten en tot 11 mei!

Jeroen

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules