De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 14-04-2005, 22:44
vandijk vandijk is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Mistery
Met alle respect, maar de wagen heeft als officiële benaming nog steeds Pescarolo C60 Judd hé... het is idd het chassis van de C60, maar over aero heb ik nooit gesproken... Die is idd afkomstig van bij Pescarolo. Zelfde opmerking als hier voordien al eens gegeven: lezen wat er werkelijk staat blijkt dus zeer moeilijk te zijn....

Of gaan we in de toekomst ook over de 'Lola b05/40 S2005 made by Binnie Motorsport, die ondertussen forfait geven voor de 1000 Km spa' gaan spreken? nee toch...
Klopt! In de officiele inschrijvingen hebben beide teams het type C60(-H) aan hun bolide meegeven. We hebben dus officieel de Pescarolo C60-H en de Courage C-60H. Artikel klopt prima.
Old 14-04-2005, 22:55
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Integra
Ik heb al meermaals gehoord en gelezen dat Pescarolo sinds vorig jaar zijn auto geen Courage meer mag noemen door een ruzie met Yves Courage ...

Hier het duidelijk voorbeeld: Nouvelle voiture, nouvelle motorisation : ce sera la Pescarolo-Judd, puisque le partenariat avec Peugeot s’est interrompu, et que Henri Pescarolo a choisi le moteur Judd 5 litres pour équiper ses voitures.

Echt nergens is iets te lezen van C60 behalve dat de auto op dat chassis is gebaseerd ...
Man, Man, Man... nog een paplepelke nodig? Je citeert gewoon wat er al staat... Ocharme... Arm niveau... En laten we er nu aub over ophouden, want dit heeft niks meer te maken met de kern van autosport (En ik dacht dan nog met 'kenners' te maken te hebben...oh jee...)

Uit respect voor diegenen die De Paddock van in het eerste uur steunen, de 'stichters', zeg maar, verlaat ik hier dit forum... Dit kan nooit jullie bedoeling zijn geweest... Chapeau voor de 'stichter', jullie hebben iets bereikt, maar aan ongefundeerde discussies heb ik helaas geen baat... Guy (vooral jij), Pascal, Werner, Yves en Chris: het ga jullie goed, en dat meen ik, diep uit het hart zelfs. Maar dergelijke 'moddergooierij', sorry, daar heb ik mijn (dikke) buik van vol. Het moge duidelijk zijn dat een forum (waar jullie je best voor doen) staat of valt met de kritieken van enkele 'kenners onder gesloten naam'. Vandaar mijn besluit... Sluit mijn account maar af, niettegenstaande alle werk achter de schermen (ja, ook 'jullie' schermen, remember..) mocht dit niet baten... Spijtig, jammer maar helaas... Hou jullie kop boven water, ik gun het jullie...
Reply With Quote
Old 14-04-2005, 23:35
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Sorry hoor, maar wat een gruwelijke arrogantie Mistery. Iemand die zo goed is als jij moet toch wel meer kunnen als anderen omlaag trappen?

Last edited by Bramzel; 14-04-2005 at 23:39.
Reply With Quote
Old 14-04-2005, 23:46
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Mistery
Kijk, m'n beste, als je pijlen op je boog wil zetten, richt die dan ook WEL GERICHT. OP DOEL, en met de JUISTE ROOS in het vizier. In het desbetreffende artikel is nooit gesproken over een bepaalde motorversie, enkel over een V10, wel degelijk afkomstig van Judd, en op basis van een C60 chassis. Iets dat je trouwens zelf bevestigt . Van een 'kenner' had ik toch meer 'leesbekwaamheid' verwacht. Als het de bedoeling is om via achterpoortjes een forum te vullen, en kritiek te spuien, ga dan gerust je gang, doch, het zal absoluut niet toedragen aan enige vorm van meerwaarde, tenzij sommigen werkelijk lezen wat er staat. En dat spreekt nu eventjes niet in je voordeel...Maar dan weet ik zelf ook wel van waar de zgn 'meerwaarde' komt... Ofwel is er nieuwsgeving (van waar deze ook maar mag komen), ofwel doe je aan (veelal) ongefundeerde kritiek... Het laatste van deze twee is zeer makkelijk... Je ge(mis)bruikt diverse bronnen en tracht deze achteraf (zonder enige vorm van toegevoegde waarde, integendeel, soms worden zelfs de bronnen vergeten...) als waarheid te verkopen op een forum. Je kan er misschien een bepaalde vorm van 'respect' mee verdienen bij bepaalde leeftijden (ik schat zo ongeveer -12j) dan toch, maar bij mij pakt dat niet meer...
Wow, wow, wow. Zoveel tekst en uitleg voor een berichtje dat nooit bedoeld was als bron van kritiek

Ik wou er enkel op wijzen dat de Courages en Pescarolos op meer gebieden verschillen dan enkel de aerodynamica (vooral verschil in positie van restrictoren springt onmiddellijk in het oog: boven elkaar voor Courage en naast elkaar voor Pescarolo), ook de motor verschilt...

Ik heb nooit beweerd dat er een fout in jouw berichtgeving staat

Last edited by gwyllion; 14-04-2005 at 23:51.
Reply With Quote
Old 14-04-2005, 23:56
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Sorry voor het off-topic gaan:

Kijk, een forum is er in de eerste plaats om je mening te kunnen geven. Iedereen schrijft wat hij wil, zolang dit op een ordentelijke manier gebeurd. Integra heeft een mening en probeert die ook te staven met feiten. Ga je niet akkoord met iemands mening dan antwoord je op een normale manier, ofwel zeg je helemaal niets om een confrontatie te vermijden. Als je denkt dat iemand onzin verkoopt, dan laat je die persoon onzin verkopen [al zeg ik niet dat Integra onzin verkoopt, want ik ken veel te weinig van endurance,..] en reageer je er niet op. That's it. Als je dan je vertrek aankondigt van het forum, dan vraag ik me af wat voor iemand jij bent. Als je moet weglopen van de discussie, dan vraag ik me überhaupt af wat je op een forum als deze van De Paddock komt doen, waar discussie sowieso aan de orde is. Ik heb alvast respect voor iedereen die zijn mening zegt en er ook voor uitkomt, maar zo'n lichtgeraaktheid bevalt me helemaal niet.
Reply With Quote
Old 15-04-2005, 17:56
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by bluelite
Sorry voor het off-topic gaan:

Kijk, een forum is er in de eerste plaats om je mening te kunnen geven. Iedereen schrijft wat hij wil, zolang dit op een ordentelijke manier gebeurd. Integra heeft een mening en probeert die ook te staven met feiten. Ga je niet akkoord met iemands mening dan antwoord je op een normale manier, ofwel zeg je helemaal niets om een confrontatie te vermijden. Als je denkt dat iemand onzin verkoopt, dan laat je die persoon onzin verkopen [al zeg ik niet dat Integra onzin verkoopt, want ik ken veel te weinig van endurance,..] en reageer je er niet op. That's it. Als je dan je vertrek aankondigt van het forum, dan vraag ik me af wat voor iemand jij bent. Als je moet weglopen van de discussie, dan vraag ik me überhaupt af wat je op een forum als deze van De Paddock komt doen, waar discussie sowieso aan de orde is. Ik heb alvast respect voor iedereen die zijn mening zegt en er ook voor uitkomt, maar zo'n lichtgeraaktheid bevalt me helemaal niet.

The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 10 characters.
Reply With Quote
Old 15-04-2005, 18:20
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by vandijk
Klopt! In de officiele inschrijvingen hebben beide teams het type C60(-H) aan hun bolide meegeven. We hebben dus officieel de Pescarolo C60-H en de Courage C-60H. Artikel klopt prima.
Dit is eigenlijk wat ik bedoel. De C60 van Pescarolo mag niet meer Courage genoemd worden, ik geef toe, ik heb mezelf wel een tikkeltje vergist.
Old 20-04-2005, 17:17
De Paddock Rookie

De rijders bij Racing for Holland zijn bekend gemaakt: Jan wordt bijgestaan door Bosch en Julian. Link.
Old 20-04-2005, 17:38
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by vandijk
De rijders bij Racing for Holland zijn bekend gemaakt: Jan wordt bijgestaan door Bosch en Julian. Link.
Met Bosch hebben ze in ieder geval een goede coureur, Julian ken ik verder niet.
Reply With Quote
Old 20-04-2005, 17:49
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by FIRE
Met Bosch hebben ze in ieder geval een goede coureur, Julian ken ik verder niet.
We zullen het snel weten FIRE. De tijden van Paul Ricard zullen in de loop van donderdag/vrijdag vast naar buiten komen.
Old 20-04-2005, 17:50
De Paddock Rookie

BTW, meerdere Dunlop teams zullen testen.
Old 20-04-2005, 18:00
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Mid-jaren negentig was dat een coureur die goede resultaten liet zien in het Brits F3. Tijdje niet meer gezien............

Maar ik mis een naam, namelijk Peter van de Kolk. Er heeft hier in de afgelopen maanden een stukje uit een Brabants Dagblad (Stem?) gestaan waarin van de Kolk melde dat hij ging rijden voor RfH. Heeft Peterke lopen dagdromen?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 20-04-2005, 18:12
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Mark
Mid-jaren negentig was dat een coureur die goede resultaten liet zien in het Brits F3. Tijdje niet meer gezien............

Maar ik mis een naam, namelijk Peter van de Kolk. Er heeft hier in de afgelopen maanden een stukje uit een Brabants Dagblad (Stem?) gestaan waarin van de Kolk melde dat hij ging rijden voor RfH. Heeft Peterke lopen dagdromen?
Dit stuk uit BN De Stem:
Quote:
Vrijdag 14 januari 2005 - ETTEN-LEUR – Autocoureur Peter van der Kolk bouwde vorig seizoen voor het eerst zijn eigen racewagen. Het werd een leerjaar met vallen en opstaan. Nu heeft Van der Kolk heeft zijn auto's klaar en start hij in drie raceklassen. Het hoofdgerecht? De 24 uur van Le Mans.

„Of dat doorgaat? Ik heb het stoeltje al gepast.“ Peter van der Kolk zegt het met volle overtuiging. Toch weet hij als geen ander dat er in de racewereld van alles kan gebeuren. Want vorig jaar wilde de Prinsenbekenaar ook naar Le Mans, maar werd zijn Marcos op het laatste moment afgekeurd. „Hij was twee centimeter te breed.“ Om maar aan te geven hoe de Franse organisatie om gaat met de regels. „Die kunnen twee dagen van te voren nog worden aangepast.“

Hobbel

De hobbel naar Le Mans ligt dit jaar dichter bij huis. Van der Kolk gaat samen met de Nederlandse Le Mans-legende Jan Lammers naar de 24 uursrace. Met de inmiddels beroemde ‘blokjeswagen’ van Lammers, de Dome. „Uitgangspunt is dat als Jan hem rijdt, ik ook rijd. Dat hebben we afgesproken.“ Er is één maar. „Jan heeft zijn budget nog niet rond. En je praat al snel over een slordige 2,5 miljoen euro voor twee auto’s en zes coureurs. Ja, dat lijkt veel, maar Audi heeft bijvoorbeeld een budget van 80 miljoen. En er wordt snel vergeten dat je er tienduizenden tv-minuten voor terugkrijgt. Ik ben ervan overtuigd dat Jan het rond krijgt.“

Dat Lammers zo moet buffelen om zijn begroting rond te krijgen, stoort Van der Kolk. „Als je ziet wat hij moet doen. Dat is een schande. Iedereen op de wereld kent Lammers, iedereen in Nederland wil hem graag op Le Mans zien, en daarvoor werkt hij zich uit de naad. Maar ondersteuning, ho maar. En mocht hij ondanks zijn inzet toch uitvallen, dan hebben ze een commentaar. Zo van ‘zie die Lammers eens bezig’.“

Het beeld dat de buitenwereld heeft van Lammers is verkeerd, denkt Van der Kolk. Alsof hij naar het circuit gaat en instapt. „Zo werkt het niet. Ik heb eens berekend dat ik 2,7 procent van mijn tijd in een race-wagen zit. De rest van de tijd ben ik bezig met voorbereidingen. En je denkt toch niet dat bedrijven mijn hobby gaan sponsoren? Ik heb altijd gezegd dat het geen geld mag kosten, maar het moet natuurlijk wel zin hebben voor mijn sponsors om erin te stappen. Ik wil winnen. Als ik geen wedstrijden meer win, dan stop ik. Dan is het voor hen ook niet meer interessant.“

Van der Kolk heeft zijn sponsor-deel voor Le Mans (18-19 juni) al wel rond. Vanwege zijn eerdere plannen om met het Zweedse Koenigsegg naar Frankrijk af te reizen. „Anders stap je natuurlijk ook niet op zo’n merk af. Ze zien je al aan komen.“

Voor Koenigsegg bleek de editie van dit jaar te vroeg, daarom kwam Van der Kolk bij Lammers uit. „‘Kom maar’, zei hij. Hij weet ook wel dat ik hem uitrijd.“

Lammers en Van der Kolk hebben samen plannen voor de komende drie jaar om het team dat deelneemt aan American Le Mans naar een hoger plan te brengen. „Dat moet in 2006 al leiden tot een totaal nieuw concept sportscar voor Le Mans.“ Gebruikmakend van Van der Kolks bouwervaring afgelopen jaar. „De Marcos bleek bijna 140 kilo te zwaar, 1267 in plaats van 1130 kilo. En als je dan weet dat elke vijftig kilo een seconde per ronde betekent... Het was een vechtseizoen.“

Maar nu is de auto klaar én op gewicht. „Geen schroefje is meer te lang.“ Gelijktijdig bouwde hij een BMW Compact om. Ook lichter, ook een andere motor. „Niks is meer hetzelfde.“

Met zijn zogenoemde ‘Marcos evo 500’ rijdt hij dit seizoen de Dutch Supercar Challenge en een aantal wedstrijden van het Spaans GT-kampioenschap, met de BMW start hij in het Belcar, een klasse voor auto’s met een motorinhoud minder dan drie liter in België. Waarom zou het nu wel goed gaan? „We kunnen nu al begin maart gaan testen. Vorig seizoen was de auto eigenlijk niet eens klaar bij de eerste race met Pasen.“
Dagdromen? Het lijkt er wel op. Daarnaast is dat verhaal over een "nieuw concept sportscar" en ALMS maar vaag. Of heeft de journalist veel uit z'n duim gezogen.
Reply With Quote
Old 21-04-2005, 15:10
De Paddock Rookie

Elton's management heeft zojuist een persbericht uitgedaan. Er staat niet heel veel meer in dan Jan z'n bericht maar ik heb 'm op de site gezet.
Old 23-04-2005, 00:02
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Paul Ricard - 21 april

Pos. -- Team -- Driver -- Best Lap Time -- N° of laps -- Total km per car
1 - Pescarolo Sport - S. Loeb / S. Ayari / E. Helary - 1:39.758 - 87 - 500,424
2 - Dome Jim Gainer - R. Michigami / J. Wakisaka - 1:39.953 - 71 - 408,392
3 - Racing for Holland - J. Lammers / E. Julian - 01:41.492 - 87 - 500,424

(bron: HTTT Paul Ricard)

Paul Ricard - 22 april

De Zytek van Team Jota kwam meedoen met Stack en Hignett aan het stuur, maar van gisteren heb ik nog geen uitslagen gevonden.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules