![]() |
|
#16
|
||||
|
||||
Quote:
|
#17
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Maja... ne mens wordt die pirouettekes wel gewoon hé... ![]()
__________________
http://www.m-s-e.be/ |
#19
|
||||
|
||||
Normaal is het men gewoonte niet hoor om eens te spinnen
![]() Maar nu dacht ik: "Ik zal die instructeur eens wat laten zien" ![]() Khad dan pech dat het dan juist in zo nen trage chicane was.. maja twas wel dik mijn fout. Last edited by Yannick R; 10-04-2005 at 16:11. |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Maar verwacht niet dat je dat volgende keer al zal halen. Wat ervaring zal je zeker een seconde of 5 opbrengen. Als je echt goed wordt ga je daar zeker onder. Auto of chauffeur ??? ik denk nu nog auto, maar dat wordt zeker chauffeur. PS mijn traagste vrijdag was 3.05 ![]() ![]() Succes verder, Race-groeten, Jo |
#21
|
||||
|
||||
@ JO ... uwen mini zal binnenkort een OverDose 'roderen' krijgen
![]() ik zit de 24e op Croix ... en nie op Zolder (FYI)
__________________
It's satisfaction, it's disappointment,it's triumph, it's noise, it's color, it's people.. For a racing-driver, each race is a new adventure ... J.Clark |
#22
|
||||
|
||||
@ Formula V,
Nooit vergeten..., roderen is zeer belangrijk, zeker met een nieuwe motor EN een nieuwe rechte bak. Niet vergeten dat die 2 in dezelfde olie draaien bij een mini. Maar...ik mag met grote trots aankondigen dat het eindeloos roderen nu definitief voorbij is ![]() de 24e gaan we ervoor. Rijdt Corry nog in Zolder, de 24e, of is het al afgelopen?? Race-groeten, Jo |
#23
|
|||
|
|||
Ik heb de ervaringen met grote belangstelling gelezen. Maar hoe zit het met de veiligheid van je auto. Ik lees over schuivers. Daar schrik ik wel van. Ik heb namelijk maar 1 auto die ik ook voor mijn werk gebruik. Voor een groot gedeelte heb ik hetzelf in de hand, maar ik ben zeker ook afhankelijk van de anderen op de baan. Hoe roekeloos zijn de andere rijders en hoe druk is het op de baan? Ik heb het puur over de circuit experience. (Dat uurtje vrij rijden kan ik altijd nog bekijken.) Het lijkt me trouwens wel ontzettend gaaf.
Wat gebeurt er als het regent en de baan kletsnat is? Ik durf dan niet mijn auto de baan op. Is er dan een optie voor geld terug of kan ik dan op dat moment een auto huren? |
#24
|
||||
|
||||
Die Schuivers dat valt wel mee hoor zeker 's morgens ook van 11 tot 12 . Na de middag komen er wel een paar bij die hun limiet zitten overschrijden en er dan al eens naast gaan zonder veel erg . Er zijn ook Pipo's die het nodig vinden terwijl er bij de ene auto een cameraman in de koffer zit in de Bianchi vanachter de gefilmde auto in het gat te duiken...
|
#25
|
||||
|
||||
@Classic,
ik ben er nu al een hele tijd bij, en heb er niet veel gemist denk ik. Ik heb eigenlijk nog nooit ongelukken gezien tussen 2 wagens, wel eens eentje in de banden of de grindbak(including me), maar dat zijn dan degenen die oftewel hun wagen niet kennen (voor de eerste keer met een hagelnieuwe porsche) of de mensen die komen om hun grenzen te verleggen. Deze laatsten, dat is geen probleem, die weten waar ze mee bezig zijn en zullen 9/10 opletten voor de anderen. Wat betreft zelf schade oplopen, als je niet als een gek rijd want dat moet niet op zon dag (velen vergeten dat), dan gebeurt er ongetwijfeld niks. Doe het zoals het moet, eerst rustig lijnen rijden, daarna sneller en sneller. en met "daarna" bedoel ik de volgende keer, niet na 10 minuten ![]() Wat betreft regen, als je bij regen kan rijden, dan kan je het zeker op het droog moet je maar denken. Ga in het begin gewoon wat trager, dat doet iedereen trouwens. En als conclusie, ik denk dat het merendeel dat meedoet er met zen eigen wagen rondrijdt, en dus een beetje voorzichtig is. Ga er gewoon voor en probeer er wat van te leren, en jezelf niet te overtreffen, dan komt het wel in orde. Race-groeten, Jo |
#26
|
|||
|
|||
Thanks. Ik denk dat ik 8 juni van de partij ben. Ik moet nog wel een helm. Welk model adviseren jullie, een Sparco Pro Jet, Sparco Top Race of een Full face?
Ik ga niet niet racen, alleen track days. Het gaat niet om het merk maar om het model. |
#27
|
||||
|
||||
Ik heb een Arai, en dat vind IK toch het beste qua comfort.
Qua uiterlijk en sterkte zijn ze ook zeker goed. (Wat niet wil zeggen dat Sparco slecht is) |
#28
|
||||
|
||||
Hallo,
sinds een tijdje denk ik eraan om te komen deelnemen aan de "Circuit Experience". Het probleem is dat ik met een firmawagen rijd en dus geen andere wagen bezit (mijn vrouw rijdt wel met een Ford Fiesta). Nu las ik op de site van Eran Racing dat je een wagen kunt huren. Kent iemand hier de prijzen van en eventueel over welke wagens het gaat? Ik dacht anders ook aan het aankopen van een nieuwe wagen (de Ford Fiesta zou dan vervangen worden). Het zou dan gaan om een oldtimer (type Porsche 924 of 944, of een BMW), wat zou het beste zijn ? Iemand enige reaktie hierop ? Bedankt, Pascal |
#29
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
WRC-prono 2009 kampioen |
#30
|
||||
|
||||
Hallo,
De track-days bezoek ik nu ongeveer 1 jaar met heel veel plezier. Eerst dacht ik er ook aan om dat met de gewone alle-dagen auto te doen. Daar ben ik snel van afgestapt om de eenvoudige reden dat het gewoon een veel te groot risico is. Allereerst natuurlijk vanwege het gevaar voor brokken en de verzekering en daarnaast is het natuurlijk niet snel genoeg! Dus moest er een circuit-auto komen en dan wel een snelle en ook veilige wagen. De belangrijkste veiligheidsvoorziening is toch wel het eigen gezonde verstand ( naast een goede stoel, gordels en helm)! Mijn ervaring is dat je het zo veilig of gevaarlijk maakt als je zelf wil! Ook ik ben in de beginperiode naast de baan geraakt en daarmee schade aan de auto en mijn eigen ego opgelopen. De persoonlijke veiligheid komt echter nooit in gevaar want daarvoor zijn de marges te groot! Doen en leren, daar gaat het om! ![]() Groeten en tot 11 mei! Jeroen
__________________
Peugeot 205 1.9 16v: learning by doing! (and crashing!!) |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|