De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 23-04-2005, 21:42
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Quote:
Originally Posted by TOM
Wie gaat er dit jaar allemaal naar de 24 uur van de ring en waar gaan jullie ergens staan? Ikzelf zou aan de Hhohe-Acht willen gaan staan. Ik ben van plan om woensdag te vertrekken, maar weet er soms iemand dat er daar dan nog veel plaats is op de camping. ( heb gezien op www.pro-steilstrecke.de dat er daar al volk is vanaf maandag)
Zo goed als zeker zal ik ook gaan.

De campings, daar moet met toch niet voor reserveren? ik veronderstel wel dat wie eerst (dinsdag bv) ariveerd vlak naast de track z'n tent kan opzetten. En wie pas laat (vrijdag) zal arriveren ver achteraan zal staan. Klopt dit?
Kan je als je vrijdag arriveerd, je nog deftig instaleren?
Hoe zit het met elektriciteit en stromend water daar?? nopes zekers?

@ TOM: "Hhohe-Acht" waar is dit ergens?? waar op het plan bovenaan deze pagina?
Old 23-04-2005, 22:42
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Vandaag eindelijk de eerste echte wedstrijd van de Langstreckenpokal. Gewonnen door "Porsche Werksfahrer", zeer verrassend geen fabrieks M3 GTR aan de start van deze laatste voorbereidingswedstrijd. De wereldpremiere van een BMW 1 in competieverband ligt nu in Duitse handen, de wagen is overigens wel uitgevallen.

Er reed vandaag ook een echte motorsport-pitbabes wagen mee, een Mazda RX8 met als "bevrouwing" Catharina Felser, Katie Droste en Steffi Halm kwam als 84ste over de finish.

Foto: http://www.langstreckenpokal.de
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 23-04-2005, 23:31
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara
@ TOM: "Hhohe-Acht" waar is dit ergens?? waar op het plan bovenaan deze pagina?
da's de bocht na de karoussel, als je de Steilstrecke zou nemen, zou je daar uitkomen. op het plan is dat helemaal rechts onderaan
Old 26-04-2005, 16:50
Jochie's Avatar
Jochie Jochie is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark
Vandaag eindelijk de eerste echte wedstrijd van de Langstreckenpokal. Gewonnen door "Porsche Werksfahrer",
Yup, grotendeels omdat de (voor de rest zeer snelle) Emanuel Collard zich met de Manthey Porsche heeft gemist bij de verbinding GP circuit NS en zo niet alleen een GP ronde teveel deed maar er ook nog een volledige NS ronde bij moest doen!!!!

Quote:
zeer verrassend geen fabrieks M3 GTR aan de start van deze laatste voorbereidingswedstrijd.
Niet zo verrassend, eerder verassend
Ze weten blijkbaar nog altijd niet waarom de andere GTR uitgebrand is en daarom willen ze geen risicos nemen met de 24h.
Remember 2j geleden waar beide wagens zelfde gearbox ijsprobleem hadden.

Quote:
De wereldpremiere van een BMW 1 in competieverband ligt nu in Duitse handen, de wagen is overigens wel uitgevallen.
Ik denk dat er twee waren, weet niet of/hoe ze gefinisht zijn.

Ander koersfeit, Marc Sluzny is met zijn Astra Coupe KEIHARD in de Wochenspiegel GT3Cup kampioen geknald.
Laatsgenoemde was eerder van de baan gegaan en het is misgegaan toen hij er weer op wou komen. Een ENORME ravage naar het schijnt, deelnemers moesten over het gras en curbs om te passeren.
Vriend van mij die zijn eerste wedstrijd verdienstelijk ging uitrijden met GT3 heeft daar debris opgepikt en moest zo noodgewongen opgeven ...

Ander bevriend team zagen de differentieel van hun nieuw opgebouwde M3 met BMW motorsportkas loskomen bij de start, ander bevriend team met LPG TT had een Turbo die loskwam door bouten die eruit vielen van de hitte, milieuvriendelijke LPG uitlaatgassen waren dan een voordeel voor de piloot om het wat langer uit te houden (zonder turbodruk) maar toen zijn drinkbus begon te smelten hield ie het voor gezien.

De fabrieks 320 superproduction deed weer mee met Muller, Huisman en Priaulx, prachtig afgewerkte wagen.
Stuck reed samen met Hurtgen in een Shubert 320 superproduction.
Toen hij de wagen aan de kant moest zetten aan Galgenkopf is hij noodgedwongen te voet naar de pit terug moeten keren.
Eens daar aangekomen was het best dat de marshalls met dB meter niet in de buurt waren! Wat een TIRADE!!!!

De GT3 met historisch knipogende livery was prachtig, spijtig genoeg kan ik momenteel niet uploaden dus de fotos zullen even op zich laten wachten...

Jochie
Reply With Quote
Old 26-04-2005, 16:52
Jochie's Avatar
Jochie Jochie is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara
Zo goed als zeker zal ik ook gaan.

De campings, daar moet met toch niet voor reserveren? ik veronderstel wel dat wie eerst (dinsdag bv) ariveerd vlak naast de track z'n tent kan opzetten.
Zo is het ongeveer maar met Dinsdag zit je er toch even naast.
Ze waren vorig weekend al goed bezig met plaatsen innemen ...

Jochen
Reply With Quote
Old 26-04-2005, 20:27
Jochie's Avatar
Jochie Jochie is offline
De Paddock Regular

Enkele van mijn fotos zijn eindelijk online geraakt ...

Race winnaar Land Porsche

E Collard in Manthey Porsche die overwinning miste door zich op zijn wielrenners te misrijden.

Fabrieks BMW, let op de livery! :O

Leuke historische Porsche livery

Jochie
Reply With Quote
Old 02-05-2005, 18:24
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Voor de Belgen die volgende week naar de 24 uur van de Nurburgring gaan............begin al maar te juichen. Vanina Ickx en Jean-Francois Hemroulle zullen van start gaan in een Porsche GT3-cup van het Mühlner Motorsport Team. Met dit team en type wagen is Vanina reeds bekend.........vorig met succes gereden in de 24 uur van Spa. E.e.a. te lezen op www.gt-eins.de
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 02-05-2005, 22:13
Z3Cp's Avatar
Z3Cp Z3Cp is offline
De Paddock Rookie

[QUOTE=Mark]Overzicht der lage landers:

2: Duncan Huisman - BMW M3 GTR
44: Dirk Schoysman - Nissan Skyline GT-R / Falken Motorsports
48: Bert Lambrecht - Porsche 911 GT3 Cup / Manthey Racing
75: Henk Kruidenier, heeft ie weer die aparte sponsor?
110: El Gringo ? volgens de lijst een Belg........op een Toyota MR2 Turbo
142: Marc Sluszny - Opel Astra Coupe / Kissling Motorsport.
160: EBRT met Delvaux, Marin en Crouquet in een Clio.
178 Tom Clout -BMW 318 Ti / Bonk Motorsport
201 Roland Stahler - Mercedes 190E Eentje uit Maastricht............nog nooit van gehoord.
255 Auto Traa met Coronel, Breukers en Willems in een Seat Leon TDI
263 Marc Duez - Lexus RX400h

Zeer zeker niet volledig, welke mis ik?

Er rijdt nog een Opel Corsa mee van Kissling motorsport met drie belgen : Ludo, Marc en Kenny Stessens (Wommelgem). De wagen is een 1600 cc. met het nr. 275. Vorig jaar reden ze mee met een Opel Astra OPC. Zij racen met sponsoring van Catcams, blijkbaar hun bedrijf. Je vindt meer gegevens via www.kissling-motorsport.de
Reply With Quote
Old 02-05-2005, 22:27
Z3Cp's Avatar
Z3Cp Z3Cp is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Jochie
Zo is het ongeveer maar met Dinsdag zit je er toch even naast.
Ze waren vorig weekend al goed bezig met plaatsen innemen ...

Jochen
Uit de bijlage bij het magazine Sport-Auto lees ik volgende info :
Je mag alleen op de vooraf aangeduide campingplaatsen gaan staan en er wordt streng gecontroleerd op "vuurke stook", bomen afbreken, enz.
Prijzen voor de kamping staan vermeld als volgt :
Vanaf maandag : 55 Euro / dinsdag : 45,- / woensdag : 35,- / donderdag : 25,- / vrijdag : 16,- / zaterdag : 8,-
Daarbovenop betaalt je nog een "afvaltoeslag" van 5 euro per voertuig.

Nog centjes : Weekendtoegang kost 26,- voor volwassenen en 13,- voor jeugd. Toeslag voor paddock is 20,-

Ikzelf ga meestal een driemaal per jaar naar een Langstreckenwedstrijd kijken, de 24 uren heb ik meegemaakt in 2003 op uitnodiging van een team dat 2 Ford Focus RS inzette met oa. Patrick De Schaetzen. Werden bijgestaan door mechanics van Ford Lommel Proving ground.
Nu bekijk ik een groot deel van de race via satteliet (DSF) en via website www.24h-rennen.de
Reply With Quote
Old 03-05-2005, 13:14
Jochie's Avatar
Jochie Jochie is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Z3Cp
Je mag alleen op de vooraf aangeduide campingplaatsen gaan staan en er wordt streng gecontroleerd op "vuurke stook", bomen afbreken, enz.
Prijzen voor de kamping staan vermeld als volgt :
Vanaf maandag : 55 Euro
Das dan de theorie zeker, in de praktijk waren er tijdens de VLN 3 op veel plaatsen lintjes gespannen voor enkele plaatsen. Vorig jaar waren er ook ijzeren hekkens met dikke palen in de grond geklopt door individuen met mededeling 'HIER kampeer ik" maar die heb ik dit jaar niet gezien.

De LPG Audi TT met Stephane Clepkens (Be) rijdt ook mee. De TT en Manthey Porsche waren de enige op de persconferentie vorige week, Alzen en Scheid hadden in laatste instantie afgezegd, teveel werk

Olav Mantheys kon blijkbaar nog lachen met het misrijden van E Collard (wat hen de overwinning kostte). "Dit was toch maar oefening voor de 24h."

Jochie
Reply With Quote
Old 03-05-2005, 16:24
TOM's Avatar
TOM TOM is offline
De Paddock Rookie

Dit valt te lezen op www.racingworld.be met een intervieuw met Marc Duez.

Ik neem deel aan de 24 Uren van de Nürburgring met een hybride Toyota, voorzien van een elektrische motor gekoppeld aan een benzinemotor. Ik zal de wagen delen met twee Japanners en een Japanse. Een van hen heeft al een race op de Ring gereden, maar de twee anderen zijn neofieten. Ik zal hun leermeester zijn. Het moederhuis van Toyota is nauw betrokken bij het project en vaardigt heel wat ingenieurs af naar de race. Ik weet niet veel over die wagen, behalve dat hij eruit ziet als... een jeep en een topsnelheid heeft van 200 km/h.

Hier staat geschreven dat hij met een toyota deelneemt. Is dat juist of fout. Want op de deelnemerslijst staat hij ingeschreven op een Lexus.
Reply With Quote
Old 03-05-2005, 16:58
Jochie's Avatar
Jochie Jochie is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by TOM
Dit valt te lezen op www.racingworld.be met een intervieuw met Marc Duez.

Ik neem deel aan de 24 Uren van de Nürburgring met een hybride Toyota, voorzien van een elektrische motor gekoppeld aan een benzinemotor. Ik zal de wagen delen met twee Japanners en een Japanse. Een van hen heeft al een race op de Ring gereden, maar de twee anderen zijn neofieten. Ik zal hun leermeester zijn. Het moederhuis van Toyota is nauw betrokken bij het project en vaardigt heel wat ingenieurs af naar de race. Ik weet niet veel over die wagen, behalve dat hij eruit ziet als... een jeep en een topsnelheid heeft van 200 km/h.

Hier staat geschreven dat hij met een toyota deelneemt. Is dat juist of fout. Want op de deelnemerslijst staat hij ingeschreven op een Lexus.
Ik DENK dat het met de Lexus zal zijn, 2 weekends terug waren ze met tijdens publiek rijden een ganse dag lang een lexus hybride aan het testen, vol met apparatuur en een paar japanse race piloten erin. Praatje gemaakt, grappige kerels, Duez niet gezien.
Verder waren de japanners elkaar ook nog wat aan het vermaken door in konvooi te rijden met hun supra's, ik hoop dat het niet die Japanse dame is die meerijdt want dat was zowat aan smartsnelheid ...

Jochie
Reply With Quote
Old 03-05-2005, 17:12
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular

Pitstop.tv geeft ook de Lexus aan
Reply With Quote
Old 03-05-2005, 17:23
TOM's Avatar
TOM TOM is offline
De Paddock Rookie

Ik zal het morgen wel weten als ik daar ben. Lexus of Toyota, winnen zal hij toch niet doen met een top van 200 km/uur.
Reply With Quote
Old 03-05-2005, 18:12
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Quote:
Originally Posted by Z3Cp
[/url]
Dus als de Polizei de puntjes op de i wil zetten, dan mogen ze daar een boet geven voor een kampvuur??? Gebeurd dit dan ook daadwerkelijk? zijn er dan echt (strenge?) controles daar op kampvuurtjes??
En wat zeggen ze dan van een BBQ?
Als het vlees binnen is en de kolen bijna weg zijn kan je daar ook nog hout in gooien, en dan hebben we nog steeds een BBQ en geen kampvuur dus

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules