De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #31  
Old 16-06-2005, 15:00
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Neerpelt
Posts: 656
Dan zullen ze wel meer dan 1 kruiwagen moeten hebben
Reply With Quote
  #32  
Old 16-06-2005, 15:05
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Geef Prodrive of Pratt & Miller een jaar de tijd en een kruiwagen vol briefjes van 500 euro en je hebt een betrouwbare Pagani Het is allemaal een kwestie van de juiste mensen en voldoende budget
Of van tijd. Kijk hoever PSI met de BiTurbo is gekomen, da's toch ook niet mis. En die hebben bij lange na het budget van Prodrive of P&M niet. Als je ergens in gelooft en je houd vol, dan kan het prima.
Reply With Quote
  #33  
Old 16-06-2005, 23:02
laurent's Avatar
laurent laurent is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2001
Location: Asse
Posts: 1,086
en je houdt toine weg, vooral toine weghouden!
__________________
That's right... Taunt the professional ass kicker.
Reply With Quote
  #34  
Old 16-06-2005, 23:04
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by laurent
en je houdt toine weg, vooral toine weghouden!


Inderdaad
Reply With Quote
  #35  
Old 17-06-2005, 12:51
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally Posted by laurent
en je houdt toine weg, vooral toine weghouden!
Inderdaad! Als de Super-knutselaar-kluns uit Eindhoven zijn handen naar een wagen uitsteekt, is het finaal om zeep!
Reply With Quote
  #36  
Old 17-06-2005, 13:00
vince's Avatar
vince vince is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2005
Location: nederland
Posts: 127
Maar ze worden wel sneller kijk maar naar zijn Vipers
Reply With Quote
  #37  
Old 17-06-2005, 13:09
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by vince
Maar ze worden wel sneller kijk maar naar zijn Vipers
Da's waar, wel sneller maar niet betrouwbaarder.
Reply With Quote
  #38  
Old 17-06-2005, 14:31
MichelRacing MichelRacing is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2005
Location: Nederland
Posts: 169
Mensen jullie mogen Toine wel een super-kluns vinden, maar via hem is het GLPK-Carsport team in contact gekomen met Pratt&Miller(zie www.racefriends.com--> Nieuws-->Gevecht om Chevrolet Corvette C5-R in 2005 [ 14-08-2004 ] )... Hij heeft voor de eerste contacten gezorgd, en is toen een samenwerking met GLPK aangegaan die nu succesvol blijkt...
Betrouwbaar zijn zijn wagens ook gebleken, aan het begin van het project, toen hij ook verschillende races heeft gewonnen in de FIA-GT waar hij een Viper prepareerde kijk maar naar het jaar 2000 en 2001 daar is hij 2e geeindigd met een wagen die hij heeft geprepareerd/verder doorontwikkeld op Oreca-basis... Waarom de wagen in het kampioenschap zo veel uitviel, is voor mij kleinweg een beetje simpel te verklaren... De Viper was een van de goedkoopste GT-Wagens alleen deze kon de Ferrari 550 niet meet volgen qua snelheid dus is hij zijn wagen nog verder gaan doorontwikkelen en dat verder doorontwikkelen heeft hem een beetje de kop gekost dat de wagen een aantal malen is uitgevallen...
Wat betreft de Pagani... Kwam ook grotendeels doordat de samenwerking met het bedrijf niet vlotte... Dus hij is een deel ook schuldig, maar niet helemaal zoals een aantal van jullie hier vermelden...
Reply With Quote
  #39  
Old 17-06-2005, 17:45
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by MichelRacing
Wat betreft de Pagani... Kwam ook grotendeels doordat de samenwerking met het bedrijf niet vlotte... Dus hij is een deel ook schuldig, maar niet helemaal zoals een aantal van jullie hier vermelden...
Ik heb van Horacio Pagani toch wel wat andere dingen gehoord In 2001 waren er ook serieuze problemen aan de Carsport Vipers. Kan me herinneren dat ze zelfs een wedstrijd niet zijn gestart vanwege het feit dat er geen motoren meer waren die het deden. Gaan we nog iets verder terug in de tijd........wat dacht je van de Bitter GT1?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #40  
Old 17-06-2005, 19:17
MichelRacing MichelRacing is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2005
Location: Nederland
Posts: 169
Ik moet eerlijk toegeven... Ik ben nog niet zo heel oud(17) en ben mij eigenlijk pas 'echt' in autosport gaan interesseren vanaf het jaar 2001... Weet ongeveer nog wel wat voor auto's er allemaal eerder in meereden, maar van de Bitter kan ik me niet zo veel herrinneren, ik weet alleen dat deze op dit moment op de banden staat in de kartbaan van de Familie Hezemans in Eindhoven...
Maar waren er ook geen problemen onderling dat iets te maken had met een motor van AMG... (Iets in me zegt dat ik dat gelezen heb ergens op een site)
Reply With Quote
  #41  
Old 18-06-2005, 00:09
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Nonkel Toine mag dan de eerste contacten gelegd hebben, zonder de steun en support en contacten van de europese Cadillac/Corvette importeur Kroymans was de hele Vette er nooit geweest. Dat dat ding rijd hebben ze te danken aan de overredingskracht van Kroymans, tenminste dat is het verhaal wat ik heb gehoord.

Tuurlijk moeten we iets nuanceren, Pa Hezemans heeft een hoop goede dingen laten zien. Hij was degene die een Hollinger bak in de Viper gooide en bleef rijden, terwijl alle andere Vipers continu met gebroken Ricardo versnellingsbakken stonden. En zo heeft hij nog wel een stuk of wat successen behaald. Feit is echter dat hij met enige regelmaat minder productieve wagens heeft beheerd. Enigzins te verwachten met zo'n voorliefde voor "aparte" wagens, maar toch.
Reply With Quote
  #42  
Old 18-06-2005, 00:15
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally Posted by Mark
Ik heb van Horacio Pagani toch wel wat andere dingen gehoord In 2001 waren er ook serieuze problemen aan de Carsport Vipers. Kan me herinneren dat ze zelfs een wedstrijd niet zijn gestart vanwege het feit dat er geen motoren meer waren die het deden. Gaan we nog iets verder terug in de tijd........wat dacht je van de Bitter GT1?

En je kan nog veel verder in de tijd teruggaan, tot in de jaren '70 met de witte Grab-Weisberg Groep 5 Ford Escort. Meester Toine heeft een weinig benijdenswaardige erelijst van racewagens prepareren en verprutsen.
Jongere Paddockers weten dit misschien niet. Toine Hezemans was een keigoed piloot die tijdens zijn carrière een indrukwekkend palmares bij elkaar heeft gereden. Maar telkens hij zelf aan de wagentjes begon te sleutelen, liep het grondig mis.

Last edited by Baron; 18-06-2005 at 00:18.
Reply With Quote
  #43  
Old 18-06-2005, 00:30
Buzzbomb's Avatar
Buzzbomb Buzzbomb is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2004
Location: Noord-Brabant
Posts: 59
Toch vreemd dat ze dan het een en ander gewonnen hebben he? kan altijd nog slechter dus!
Reply With Quote
  #44  
Old 18-06-2005, 10:13
laurent's Avatar
laurent laurent is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2001
Location: Asse
Posts: 1,086
he doesn't know when to stop, dat is het probleem :-)
Viper was goed, maar op het ogenblik dat ze beter hadden overgestapt op iets nieuwer/beter is hij de hezemans-evo's beginne toepassen, en vanaf dat ogenblik is de betrouwbaarheid gezonken als een baksteen.
__________________
That's right... Taunt the professional ass kicker.
Reply With Quote
  #45  
Old 18-06-2005, 11:51
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally Posted by MichelRacing
De Viper was een van de goedkoopste GT-Wagens alleen deze kon de Ferrari 550 niet meet volgen qua snelheid dus is hij zijn wagen nog verder gaan doorontwikkelen en dat verder doorontwikkelen heeft hem een beetje de kop gekost dat de wagen een aantal malen is uitgevallen...
Een aantal malen is uitgevallen? ELKE RACE.
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.