De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

View Poll Results: Mogen de Michelin teams ZONDER penalty nieuwe banden gebruiken tijdens de race
JA ... De competitievervalsing is ondergeschikt aan het veiligheidsargument 19 38.00%
NEE ... Reglement niet naleven is de gevolgen dragen 31 62.00%
Voters: 50. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #301  
Old 20-06-2005, 15:14
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Quote:
Originally Posted by Ottooke
Een stukje uit het post-race interview met Schumacher:

Bron: www.formula1.com

Belachelijk om zoiets te zeggen als de concurrentie niet mee heeft gereden. Als ze dan toch konden winnen, waarom hebben ze dan niet tegen de FIA gezegd: "Zet maar een chicane in turn 13, we winnen toch" ?

Andere quote van Schumacher:

Bron: www.f1racing.nl

De Michelin teams zouden toch moeilijkheden krijgen tegen het einde van de race. Is alleen maar in het voordeel van Bridgestone teams.
Nu heeft Schumacher 10 punten met een wrange nasmaak, anders had hij 10 punten verdiend op een sportieve manier.

nu loopt hij netto 10 punten in op zijn concurrenten ...

Bij alle andere scenario's waarin door knoeierij met de reglementen de 7 bewuste teams toch nog zouden kunnen deelnemen was dit waarschijnlijk minder geweest. Ik kan dan ook niks anders zeggen dat de 18 punten voor Ferrari, 11 punten voor Jordan en de 7 punten voor Minardi OVERVERDIEND zijn. Ik zie niet in waarom er over de puntenverdeling nog maar discussie hoeft te zijn.
Zij waren de enigen die volgens de reglementen op een veilige manier aan de GP konden deelnemen.

eventjes een vraag voor al diegenen die vinden dat er wel uitzonderingen gemaakt moesten worden.
==> Wat is een technisch reglement nog waard indien er bij (aanvraag tot) overtredingen het reglement toch opzij wordt geschoven. Dan kunnen we toch beter alle regels in de vuilbak kieperen en racen zonder beperkingen op vlak van banden, testsessies, motoren, ....
__________________
Reply With Quote
  #302  
Old 20-06-2005, 15:35
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Hier seh, het orakel...

Jackie Stewart, toch geen amateurke zoals wij, maar iemand met een zeker gezag en recht van spreken, verwoordt goed wat ik denk (van de BBC) :
"The contract in the US is up next year. Whether the people here will want to renew it is another thing. The governing body has to be open to some kind of compromise when faced with unique or unusual situations of this kind."
__________________

Last edited by Mario; 20-06-2005 at 15:51.
Reply With Quote
  #303  
Old 20-06-2005, 16:20
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Een reglement wordt opgesteld door mensen. Het is niet iets hemels zoals de Bijbel of zo. Dus kan er over gediscussieerd worden en kunnen regels aangepast worden naargelang de (buitengewone) omstandigheden. De FIA doet verdorie niets anders! Onlangs nog toen ze de kwalificatiesessies van 2 naar 1 brachten. Maar als het Ferrari goed uitkomt is het ineens een document waar niet aan te tornen valt?
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #304  
Old 20-06-2005, 16:56
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Quote:
Originally Posted by Sennake
Een reglement wordt opgesteld door mensen. Het is niet iets hemels zoals de Bijbel of zo. Dus kan er over gediscussieerd worden en kunnen regels aangepast worden naargelang de (buitengewone) omstandigheden. De FIA doet verdorie niets anders! Onlangs nog toen ze de kwalificatiesessies van 2 naar 1 brachten. Maar als het Ferrari goed uitkomt is het ineens een document waar niet aan te tornen valt?
Die kwalificatiesessies van 2 naar 1 zetten kan je ook interpreteren als 'Ferrari helpen om het beste te halen uit 1 kwalificatie'.
Onlangs nog een goeie uitspraak gelezen van Irvine: De FIA heeft vanaf 2001 constant zitten knoeien met kwalificaties en racereglementen om de F1 terug boeiend te maken. Waarom was de F1 niet boeiend ? Omdat Ferrari alles won ! Hoe komt dat ? Omdat de andere teams het lieten afweten en het pakket van Ferrari onnoemelijk sterk was.
Waarom veranderde de FIA alle regels ? Onrechtstreeks dus om Ferrari een hak te zetten en de boel terug competitief te maken.

Dat waren ongeveer Irvines woorden. En die kerel hoeft geen verantwoording meer af te leggen bij Ferrari, hé. Volgens mij heeft hij overschot van gelijk, maar menig anti-ferrarist (nuja, anti-schumacherist) zal altijd Ferrari en de FIA hand in hand zien gaan: Ecclestone en Bernie, het perfecte koppel.

't Is allemaal politiek geworden, politiek die af en toe eens een race-weekend kan overschaduwen. Maar beste mensen, geef toe: dit seizoen kenden we een échte revival van de sport: spannende races, meerdere teams in de running en de jonge honden die met mekaar vechten. Laten we ons niet te hard focussen op de kater van de voorbije GP, en uitkijken naar een spannend gevecht in Frankrijk.

Ik heb enkel nog een wrang gevoel bij die 18P die Ferrari binnenhaalde. Ik hoop daarom dat mocht Ferrari ooit nog het WK winnen, ze meer als 18punten voorsprong hebben op hun concurrenten. Anders vind ik het toch maar een janboel.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #305  
Old 20-06-2005, 17:21
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Het was eigenlijk heel simpel, moest het Nascar geweest zijn... Geef alle Michelin-teams bridgestone banden voor de race en laat ze achter de reguliere bridgestonerijders starten. Het publiek krijgt hun show waarvoor ze betaald hebben (en dat is het belangrijkste), Bridgestone krijgt extra publiciteit.

Hoe je het ook draait of keert. Ferrari had gelijk, reglement is reglement MAAR hoe kun je nu zo'n slecht publiciteit verzinnen voor F1 en uw team in het algemeen. Ferrari en de Fia zijn even erg verantwoordelijk voor dit debacle als Michelin. Michelin had dan tenminste nog de durf om op voorhand toe te geven dat ze fout waren. Voor JT was er duidelijk niks aan de hand, 18 punten in de pocket: fijne race!
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #306  
Old 20-06-2005, 17:23
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Ik heb ondertussen trouwens ergens gelezen dat de baan idd door IMS en Firestone, zusterbedrijf van Bridgestone, werd aangepast, maar dat Michelin direct daarna uitgenodigd is geweest om de baan te analyseren en te testen.



__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #307  
Old 20-06-2005, 17:25
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by Bart.Vandecavey
Het was eigenlijk heel simpel, moest het Nascar geweest zijn... Geef alle Michelin-teams bridgestone banden voor de race en laat ze achter de reguliere bridgestonerijders starten. Het publiek krijgt hun show waarvoor ze betaald hebben (en dat is het belangrijkste), Bridgestone krijgt extra publiciteit.
toch wel toeval dat ze in NASCAR (!) nextel cup (want NASCAR is een organisatie geen competitie) hetzelfde probleem stelt. Maar daar rijdt iedereen op goodyear
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #308  
Old 20-06-2005, 18:30
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Finish
...

Dat waren ongeveer Irvines woorden. En die kerel hoeft geen verantwoording meer af te leggen bij Ferrari, hé. Volgens mij heeft hij overschot van gelijk, maar menig anti-ferrarist (nuja, anti-schumacherist) zal altijd Ferrari en de FIA hand in hand zien gaan: Ecclestone en Bernie, het perfecte koppel.
Ik denk dat er in de hitte van de discussie een foutje ingeslopen is, of lees ik dit verkeerd?
Reply With Quote
  #309  
Old 20-06-2005, 18:31
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Quote:
Originally Posted by Huudo
Ik denk dat er in de hitte van de discussie een foutje ingeslopen is.
excuus !
dat moest natuurlijk Ecclestone en Todt zijn !

Bernie Todt en Jean Ecclestone draaien zich om in hun graf !...
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #310  
Old 20-06-2005, 19:12
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Verdomme, de F1 staat weer bij ons in de krant op de voorpagina De laatste keer was dat in 1994

Ach, Bernie geeft dan toch om fans:
Quote:
But perhaps it was the man who’s gone through most backroom politics in F1 history, the sport’s “supremo”, who better defined the shameful episode seen at IMS: "I feel sorry for the fans," Bernie Ecclestone revealed. "They have been cheated."
http://www.speedtv.com/articles/auto/formulaone/17712/
De niet-starters mogen als stoute schooljongetjes naar de kamer van de rector:
Quote:
The FIA began to take action regarding the events that caused the United States Grand Prix to be contested by just six cars, as motorsport’s governing body has summoned today (Monday) the seven Michelin-shod Formula 1 teams that boycotted the race to a hearing at the World Motor Sport Council in Paris.
http://www.speedtv.com/articles/auto/formulaone/17721/
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #311  
Old 20-06-2005, 20:59
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
http://nch138.eden2.netclusive.de/F1...dianapolis.avi
__________________
Reply With Quote
  #312  
Old 20-06-2005, 21:04
Smoove's Avatar
Smoove Smoove is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2005
Location: fg
Posts: 24
Quote:
Originally Posted by marcel
dat muziekje pas er idd wel goed bij
Reply With Quote
  #313  
Old 20-06-2005, 21:14
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
blijkbaar had de FIA wel iets voorgesteld:

Quote:
At Indianapolis we were told by Michelin that their tyres would be unsafe unless their cars were slowed in the main corner. We understood and among other suggestions offered to help them by monitoring speeds and penalising any excess. However, the Michelin teams refused to agree unless the Bridgestone runners were slowed by the same amount. They suggested a chicane.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #314  
Old 20-06-2005, 21:49
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
CARt ruikt zijn kans (bridgestone )

Quote:
For the thousands of fans who were rightfully upset after spending a fortune on United States Grand Prix tickets only to witness a hollow contest between six Bridgestone-shod cars, those ticket stubs are worth holding on to.

The Speedway is not offering any refunds, having issued two statements making it clear that disenchanted fans should address their complaints to the FIA and/or Michelin.

But the Champ Car World Series has stepped into the breach by agreeing to honour those USGP ticket stubs at the Grand Prix of Cleveland on the shores of Lake Erie next weekend, June 26, for free race day admission.

bron: autosport.com
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #315  
Old 20-06-2005, 22:27
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
in de marge nog even meegeven dat we ondertussen al aan 3 polls in evenveel threads zitten, 5001 views en 362 replies euh 363!

En dat voor een GP met slechts 6 deelnemers, toch nog voor iets goed heel dat circus.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.