![]() |
|
|
View Poll Results: Mogen de Michelin teams ZONDER penalty nieuwe banden gebruiken tijdens de race | |||
JA ... De competitievervalsing is ondergeschikt aan het veiligheidsargument |
![]() ![]() ![]() ![]() |
19 | 38.00% |
NEE ... Reglement niet naleven is de gevolgen dragen |
![]() ![]() ![]() ![]() |
31 | 62.00% |
Voters: 50. You may not vote on this poll |
![]() |
|
Thread Tools | Rate Thread |
#331
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#332
|
||||
|
||||
Effe mij gedacht,simpel..
Neem nu,michelin had laten racen,en "god weet wie" knalde door een bandenprobleem in de muur,en was zwaar gewond,of dood... Wat ging het dan geweest zijn? Michelin had maar moeten terugtrekken? Senna hetzelfde,hij had geen zin in racen die zondag,wat nu dat hij zich had teruggetrokken? Senna was een watje,en ging te oud worden voor de F1.. Het is altijd iets denk ik,ik geef michelin gelijk,slechte banden,maaaaarrr ook de piloten niet laten racen..omdat het niet veilig was,vind ik normaal.. Schijnvertoning ja,maar ik hoop dat de toekomst er wel bij vaart!
__________________
![]() Last edited by schumivill; 22-06-2005 at 22:46. |
#333
|
||||
|
||||
Max Mosley over de chicane: It would be like making all the athletes in a 100m sprint run barefoot because some had forgotten their shoes.
![]() |
#334
|
|||
|
|||
Mosley moet daar voorzichtig mee zijn, als je dat interpreteert als "De 7 teams vergaten hun banden mee te nemen..." - een wereld van verschil...
't Is meer, de athleten kunnen niet lopen omdat "Naaik" geen goeie schoenen bijhad...
__________________
Favoriete F1 races: Japan 94 & 95 - Canada 95 - Monza 96 - Spa 2000 |
#335
|
||||
|
||||
Quote:
Dan zou alleen Naaik de schuld krijgen! |
#336
|
|||
|
|||
Ach, als je ziet op de diverse fora op het internet, is de discussie nog steeds laaiend...
Ik zit echt met spanning te wachten wat er woensdag gaat gebeuren... Vermoedelijk wordt het iets a la geldboete, plus puntenaftrek voor de teamkampioenschappen. Ik hoop niet dat ze aan de punten voor de rijders zelf gaan sleutelen. Uiteindelijk ben je als rijder maar een "bediende" in je team.
__________________
Favoriete F1 races: Japan 94 & 95 - Canada 95 - Monza 96 - Spa 2000 |
#337
|
||||
|
||||
ik denk niet dat punten kunnen aftrekken, aangezien er geen punten gescoord werden.
zal vooral een geldboete. als de FIA creatief is, kunnen ze ook elk team afzonderlijk voor een andere GP schorsen (vb Mclaren voor Spa, BAR voor Monza, Renault voor China,....), daarmee kan je de teams schorsen, zonder dat je weer een wedstrijd met 6 krijgt. maar de de FIA en creativiteit, het is gebleken dat dat een utopie is.
__________________
|
#338
|
||||
|
||||
De cijfertjes van de US GP:
Quote:
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#339
|
||||
|
||||
Ergens diep verscholen in deze thread maakte AJ melding van de uitspraken van Martin Brundle op de Britse TV. Strekking van die woorden was dat het asfalt op Indy danig veranderd was en dat Bridgestone via zustermerk Firestone reeds een verkapte test achter de rug had tijdens de voorbereiding op de Indy 500.
Dat argument heeft Michelin nu in zijn "verdediging" opgenomen: Quote:
![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#340
|
||||
|
||||
Quote:
Michelin had vorig jaar banden die de banking in Indianapolis langer als 10 ronden konden trotseren. Nu niet. Denken jullie nu echt dat Michelin hun goede banden thuislaat om met onveilige banden te gaan racen??? Ze zijn duidelijk op het verkeerde been gezet door niet op de juiste manier ingelicht te worden i.v.m. de toestand van de piste door : FIA, Indianapolis en ook Bridgestone. Toen Michelin dan de problemen opmerkte en voor de veiligheid van zijn piloten koos werden ze belachelijk gemaakt... Michelin gaat in mijn ogen vrijuit en kan klacht indienen wegen laster en eerroof. De teams kunnen klacht indienen in de vorm van : poging tot slagen en verwondingen want FIA verplichtte de teams ertoe om te starten met onveilige banden met zogoed als zeker nog enkele gewonden. Dit is zelfs met voorbedachte rade ![]() Michelin + michelin-teams vrijuit FIA, Indianapolis op beklaagdenbankje met Bridgestone als medeplichtige
__________________
http://www.skylimitevents.com |
#341
|
||||
|
||||
Onbegrijpelijk dat een statement van Michelin door sommigen zomaar voor waar wordt aangenomen zonder eens verder te kijken dan hun neus lang is.
Blijkbaar was Michelin niet op de hoogte van de problemen met het wegdek in Indianapolis, de rest van de wereld wel! Wel erg slordig naar mijn mening. Verschillende persberichten van april en mei spreken van de problemen die er geweest zijn met het asfalt (zie o.a.: http://www.joliet.com/joliet/raceway.../j17indy.html). Dat had Michelin toch ook kunnen weten. Quote:
De problemen werd voornamelijk opgelost door een nieuwe behandeling van het wegdek. De kern van de zaak zit gewoon in de 2e soort band die Michelin bij zich mocht hebben. De 2e soort band die bedoeld is als verzekering tegen de mogelijkheid dat de 1e band niet geschikt is voor een volledige race, maar die het absoluut WEL een volledige race moeten kunnen volhouden. Maar in hun persbericht spreekt Michelin daar niet over. Ik ben eens benieuwd met wat voor verhaal Michelin na Turkije op de proppen komt, want ik geloof niet dat ze daar al hebben kunnen testen.... Wordt het daar dan weer zo'n farce als in de USA? |
#342
|
||||
|
||||
Quote:
1) Dat een bepaald team al op een circuit (met nieuwe tarmac) kan gereden hebben in een andere race-serie valt nauwelijks te vermijden. Een en ander zou bv uitsluiten dat een bandenmerk in meer dan 1 autosportklasse actief is. Dit staat haaks op de huidige realiteit. 2) Hoewel Bridgestone vermoedelijk wel iets van testdata had moet je de prakische bruikbarheid hiervan wel eventjes relativeren door de verschillen in snelheid, wagens, bandenconstructie, ... etc tov de Indy Cars 3) Michelin was door de bandenproblemen van verschillende teams tijdens de voorbereiding van de Indy 500 al gewaarschuwd dat het nieuwe tarmac extreme eisen stelt. Ik veronderstel dat ze in Clermont-Ferrant ook TV kijken. Hoewel ze natuurlijk geen (exacte) testdata hadden konden ze wel bij de keuze van hun 2 bandensets de nodige extra veiligheidsmarge's inbouwen. 4) Het gebeurt wel meer tijdens een seizoen dat teams met een quasi volledige onzekerheid naar een bepaald circuit moeten trekken ... vb zijn bv de GP van Turkije ... of de afgelopen jaren Bahrein en Maleisië etc. Het argument dat je geen testdata hebt mag dan ook niet als excuus dienen om geen "safe option" te voorzien 5) Dat Michelin vorig jaar de bocht in kwestie wel langer dan 10 ronden aankon is geen referentie aangezien die duidelijk verschillende bandenregels en de hierdoor gewijzigde constructie van de banden. Over verschillen in downforce waardoor je andere zijdelingse krachten hebt, hebben we dan nog niet gesproken. ---------------------------------- Ik denk dat je met de argumenten die je hier aanhaalt er hoogstens sprake is van een verzachtende omstandigheid ...
__________________
![]() |
#343
|
||||
|
||||
Ik snap niet wat iedereen nog over die diamond grinding bezig is. Firestone had inderdaad problemen tijdens de testen voor de Indy 500. Maar dat kwam omdat ze niet heel het circuit hadden gedaan. Op de naden tussen de twee hadden ze dan problemen. Het probleem bij de michelins was de 800KG vertical load die in T13 op de band was gezegd. Ja dat was vorig jaar ook al zo maar toen waren de banden anders geconstrueert omdat ze niet zo lang mee moesten gaan. Michelin heeft dan den banden van Spanje naar Indianapolis gevlogen maar ook die zijn niet gebouwd op die krachten. De reden dat michelin deze problemen heeft en bridgestone niet is omdat een michelin een hoek loopvlak- zijkant van de band van bijna 90° heeft zo komt er meer rubber op de baan maar de krachten in de bochten komen zo wel zwaarder aan.
Raceboy die met de renault-michelinbril ook de zaken nog nuchter kan zien
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#344
|
|||
|
|||
Hey,
Hier is de gezamenlijke statement van de rijders zelf... Leuk pluspuntje, je hebt meteen alle rijders hun handtekening ![]() Lees het hier...
__________________
Favoriete F1 races: Japan 94 & 95 - Canada 95 - Monza 96 - Spa 2000 |
#345
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|